Főoldal A világ Belföld Ziffer Sándor eddig kevésbé ismert festményét mutatták be Budapesten

Ziffer Sándor eddig kevésbé ismert festményét mutatták be Budapesten

Ziffer Sándor festőművész száztíz éven át lappangó festményét mutatták be csütörtökön Budapesten. A Luxembourg Párisban című, Franciaországban készült művet a FreylerArt Galériában péntektől négy héten át a nagyközönség is megtekintheti.

A galéria közleménye szerint egy exkluzív művészeti kiadványt is készítettek a becslések szerint mintegy százmillió forintot érő festményről. A kiadványban szereplő tanulmány szerint Ziffer Sándor (1880-1962) festménye, amely tökéletesen visszaadja az 1910-es évek Párizsának hangulatát, az ötvenes évektől egy jó nevű vidéki orvos és családja tulajdonában volt, akik a rákerült hamis Rippl-Rónai-szignó miatt azt hitték, hogy Rippl-Rónai-alkotásról van szó. Később a kép vizsgálatakor kiderült, hogy „a bordós, utólag rápingált Rónai-szignó alatt” ott van fekete színnel Ziffer Sándor jól ismert, enyhén dőlt, szálkás aláírása.

A merész perspektíva alkalmazásával készült festmény a korai magyar modernizmus egy kiváló darabja, amely a korabeli francia nagymesterek és az École de Paris művészeinek modern avantgárd alkotásai között is megállja a helyét – hangsúlyozzák a közleményben.

Fotó: MTI/Hegedüs Róbert

A Luxembourg kertben festett kép bal oldalán egy hölgy jelenik meg fekete kabátban szürke pelerinnel, mályva kalapján sötétkék virággal. A teraszon lévő sárgás székek egyikén ülve, kezét a fejéhez emelve élvezi a park nyújtotta természet közelségét Párizs szívében. Mögötte egy pisztácia zöld színű kabátot viselő kalapos úr sziluettje rajzolódik ki.

A festmény Ziffer második, egyben utolsó franciaországi útján, 1910 őszén készült. A nagybányaiként számon tartott festőművész második párizsi korszakából eddig csak néhány festményt ismert a művészettörténész szakma, köztük a Kilátás az udvarra (Rue Vaugirard) és a Hajók a Szajnán című festményt. Azt a szakemberek is tudták, hogy Ziffer A Luxembourg Párisban című festményét hazahozta a francia fővárosból és kiállította a Művészház VI. Csoportos kiállításán 1912-ben, a képnek azonban ezt követően nyoma veszett.

Forrás: MTI