Idén már harmadik évét tapossa a wolfsburgi autómárka szerelmeseinek szóló monstre rendezvény. Itt rögtön meg is jegyeznénk, hogy a korábbi Golf-találkozó elnevezést felváltó Volkswagen-találkozó máris sejteti: kinőtte magát a program, s bizony nem csak a típus iránt elhívatottaké a teljes, Hungaroringen levezénylésre kerülő nap, hanem a Volkswagen brand minden képviselőjéhez kötődő érdeklődőt, érdekeltet szívesen látnak a szervezők. S persze bárki kilátogathat szeptember 27-én a Hungraroringre, aki szeretne egy komplex családi programot eltölteni, emelkedett, kellemes hangulatban.
Korábban már beszámoltunk az idei, 2014-es Volkswagen-találkozó részleteiről, azonban a mai napon megrendezett egész napos program keretein belül teljes körű betekintést nyerhettünk az egyre összetettebb és színesebb programdömping részleteibe. Kezdjük az elején.
Nagyszerű kezdeményezéssel a márka importőre – bevonva néhány civil, ám büszke Volkswagen tulajdonost a találkozó elő-eseményeibe – túrát szervezett Eplénybe, stílszerűen olyan kultikus, nem egy esetben több évtizedes veterán csodákkal, amelyekkel nem minden nap kerül testközelbe az ember. Így hát a budaörsi indulás előtt néhány perccel már dolgozott a fantázia, felszökött az adrenalinszint, érthetően: a parkolóban felsorakozott néhány Volkswagen klasszikus: Transporter T1, T2 a hőskorból (mellettük egészen a T5 szériáig, Multivannel az élen), Golf I, II, kiterjesztve a termékskálát egészen a jelenleg aktuális VII-es sorozatig.
Miután az autóritkaságokkal az eplényi Nordica Síaréna felé vettük az irányt, mindenki felzárkózott, elindult a konvoj – néhány fotó erejéig lassítás az érdi emelkedőn, majd beirányoztuk a végcélt. A koros, és kevésbé idős autók is derekasan állták az oda-vissza több, mint 200 kilométeres etapot, de miért is ne bírták volna? Az autók büszke tulajdonosai – akik egyébként részt vesznek természetesen járművükkel a szeptember 29-i Volkswagen-találkozó programjain is – mindent elkövettek, elkövetnek, hogy büszkeségeik naprakészek, jól karbantartottak és ápoltak legyenek.
Pontosan a fenti példa szerint cselekszik az általunk egyebek mellett próbált Volkswagen Transporter T1 és T2 tulaja. A szóban forgó, képeken is szereplő T1 1964-ben gördült le a gyártósorról, tehát idén 50 éves, szinte minden csavarja eredeti, az ülések kárpitozását cserélték időközben. Az klasszikus hippiautóként is elhíresült T1 1.6 literes klasszikus boxermotorja érezhetően erejében volt, a környékbeli emelkedőket vígan vette, négysebességes váltója kissé megfáradt ugyan az évek során, de egy könnyed duplakuplungolással illetve gázfröccsözéssel tökéletesen kapcsolható hajtást produkált. A malomkerék átmérőjű kormány holtjátéka mai léptékekkel szokatlan, csakúgy, mint a 80 kilométer/óra körüli végsebesség is – itt igazándiból már nincsenek kompromisszumok, csak a nagybetűs feeling, életérzés.
2012. október 13-án rendeztek először Golf-találkozót Magyarországon, a Hungaroringen. Akkoriban még csak a Golf modellek iránt elkötelezett tulajok, rajongók célcsoportját irányozták be a szervezők, viszont mára teret kap az összes VW emblémával ellátott négykerekű, típustól és kategóriától függetlenül.
Természetesen számos házon belüli újdonsággal, érdekességgel is itt találkozhat először-kiemelten a nagyérdemű. A Passat nyolcadik generációja például itt mutatkozik be, úgy, hogy 5 nappal megelőzi a Párizsi Autószalon keretein belül tartandó világpremierjét. Mivel a Volkswagen is kiemelt hangsúlyt fektet az környezettudatos életszemlélet gyakorlására, ezért jelentős fejlesztések zajlanak e téren is: megtekinthető lesz az e-Up!, az e-Golf, illetve a Golf GTE plug-in hybrid is.
Tradíció mára a kisorsolandó autók kiválasztása is: az első évben Golf I, míg tavaly Golf II, idén pedig Golf III lesz a tombola főnyereménye.
A Volkswagen-találkozó keretein belül lesz Transporter-találkozó is – az 1950 óta sorozatgyártásban lévő sikermodell mára kultikussá lett, főként a fentiekben bemutatott T1 és T2 révén. Gondoljunk csak Woodstockra – szinte nincsen olyan, akár laikus autóaddikt, aki ne rögtön a „hippibusz” kifejezésre asszociálna a VW kishaszonjárműve kapcsán. Pedig alapvetően nem csak a kult irányzatot hordozta, hordozza a legendás kisbusz, hanem magát a pakolhatóságot, az optimalizált külső méreteknek megfelelő könnyed manőverezhetőséget, kompromisszumoktól mentes üzemeltetést és fenntartást (gondoljunk csak arra, hányan utazták be keresztül-kasul a világot ilyen modellekel. S hogy a gyártó megkoronázza a T2 döntő szerepkörét és mítoszát, piacra dobja a T2 Last Edition-t, mely az alapvető jellemzőket leszámítva modernizált, 21. századi elvárásoknak megfelelő tartalommal, mint például USB bemenetes mp3 fájlejátszást biztosító rádiós fejegységgel lesz felszerelve – ebből egy példányt szeptember 27-én, a Volkswagen-találkozón is meg lehet majd tekinteni. Egyébként érdekességképp a végére: Brazíliában 2013-ig gyártották a T2-es Volkswagen Transportert, 1957 óta.
Párhuzamot vonva a 60-as évek vége felé tetőző hippikorszak, illetve a 2014. szeptember 27-én megrendezendő Volkswagen-találkozóval: az eseményen felépítenek egy hippfalvat is. Amolyan klasszikusat, tábortűzzel, gitrázenével, sátrakkal, sok Volkswagen Transporter T1 és T2 kisbusszal, várhatóan frenetikus hangulattal. Egyfajta 1 éjszakás kemping lesz ez, tehát egyeztethető sátorhely, így az ottalvás teljes mértékben megoldott.
Érdemes tehát kilátogatni szeptember 27-én, szombaton a Hungaroringre: a sorjában harmadik Volkswagen-találkozó borítékolhatóan hozza majd az elvárásokat. Ajánlható mindenkinek, aki önfeledt, benzingőzös kikapcsolódásra vágyik, sok-sok Volkswagen társaságában. Korábbi cikkünk IDE kattintva olvasható, bővebb információ pedig ITT érhető el.
Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI