A Ford Fiesta ST nyerte meg azt a versenyt, ahol azt mérték, hogy valós körülmények között melyik autó tud legtöbbet lefaragni hivatalos üzemanyag-fogyasztási adatábó: a gyári 5,9 l/100 km adathoz képest a Ford Fiesta ST fogyasztása mindössze 3,6 l/100 km volt a 494 kilométeres, közúton megtett távon, vagyis az autó 39 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérte. Két autóversenyző, Harrison Scott és Louise Richardson vezette a Fiestát, amely 25 vetélytársát maga mögé utasítva szerezte meg a “Best Improvement” díjat az Angliában megrendezett ALD Automotive/Fleet World MPG Marathon versenyen.
39 százalékos eredményével egy Ford Fiesta ST nyerte meg azt a versenyt, ahol azt mérték, hogy valós körülmények között, közúti forgalomban haladva melyik autó tud legtöbbet lefaragni hivatalos üzemanyag-fogyasztási adatából. Az 1,6 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Fiesta ST 3,6 l/100 km-es fogyasztással, 56 km/órás átlagsebességgel tette meg a távot, vagyis az autó a gyárilag megadott 5,9 l/100 km-es értéknél 39 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérte.
“Ez a hihetetlen eredmény jól példázza, hogy bár sokan élvezetes teljesítményéért választják a Ford Fiesta ST-t, ez az autó kedvező üzemanyag-fogyasztásával is meg tudja lepni tulajdonosait.” – fogalmaz Juergen Gagstatter, a Ford Fiesta ST program főmérnöke. “Ugyanakkor az is bebizonyosodott, hogy a megfelelő vezetési stílus jelentős üzemanyag-megtakarítással járhat – még az egyébként takarékosnak számító EcoBoost technológia esetében is.”
A Ford Fiesta ST minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Fiestája: az autó 6,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége pedig 220 km/óra. Az 1,6 literes EcoBoost motor hatékonyságát turbótöltés, nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és kettős, függetlenül változó szelepvezérlés fokozza. Két autóversenyző, a 18 éves Harrison Scott és a 21 esztendős Louise Richardson vezette a Fiestát, amely 25 vetélytársát (köztük három elektromos hajtású autót és három haszongépjárművet) maga mögé utasítva szerezte meg a “Best Improvement” díjat az Angliában évente megrendezett ALD Automotive/Fleet World MPG Marathon versenyen. A második helyezett egy Ford Focus ST lett, amivel két rally-veterán, a 71 éves Andrew Marriott és a 63 éves Andy Dawson autózott 5 l/100 km-es fogyasztással, ami 31 százalékos javulást jelent a Focus ST 7,1 l/100 km-es gyári fogyasztási adatához képest.
“A Ford Fiesta ST nagyon gyors autó, de ha óvatosan kezeljük a gázt, és odafigyelünk a fogyasztást befolyásoló dolgokra, meglepően kevés üzemanyaggal is elmegy.” – fejti ki Scott, miután Richardsonnal együtt teljesítette a 494 kilométeres távot, s a páros a verseny 14 éves történetének legfiatalabb győzteseként lépett fel a dobogó legfelső fokára.
Scott egyébként a Dunlop MSA Formula Ford Bajnokságban versenyez egy olyan autóval, amit ugyanez az 1,6 literes EcoBoost motor hajt. A versenyző elmesélte: “Az autókon nyomkövető berendezés volt, így a bírák ellenőrizhették, hogy minden közlekedési szabályt betartunk, és hogy nemcsak üresjáratban gurulunk, amikor erre lehetőség adódik. Egyébként csupa olyan üzemanyag-takarékos vezetési technikát alkalmaztunk, amit bárki kipróbálhat a mindennapi autózásban is; például kerültük az erős fékezést és a hirtelen gyorsítást.”
A Ford korábban – 2012-ben és 2013-ban – is megnyerte már az általános üzemanyag-fogyasztási versenyt a Ford Fiesta ECOnetic modellel.
* Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatokat az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve az EC/692/2008 rendelet alapján regisztrálták. Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok egy járműtípusra, nem pedig egy adott járműre vonatkoznak. Az alkalmazott tesztelési eljárás lehetővé teszi a különféle járműtípusok és különféle gyártmányok összehasonlítását. A közúti üzemanyag-fogyasztás eltérhet az itt közölt adatoktól, mivel egy autó üzemanyag-fogyasztását befolyásolhatja a vezetési stílus, vagy egyéb, nem műszaki jellegű tényezők is. A CO₂ az az üvegházhatású gáz, ami a legnagyobb mértékben felelős a globális felmelegedésért. Az MPG mértékegységben megadott fogyasztási adatok birodalmi (angol) gallonban értendők, és megfelelnek az európai vezetési ciklus mérési előírásainak. A világ más pontjain alkalmazott, eltérő vezetési ciklusokon és előírásokon alapuló mérései eredmények ezektől eltérhetnek.