Amikor 1959. augusztus 18-án megérkezett a piacra a legelső klasszikus Mini, valószínűleg még senki sem gondolta, hogy a forradalmi kisautó koncepciója az autóipar egyik sikertörténetévé válik, öt és fél évtizeden át gyakorlatilag egyedüliként uralva a prémium kisautók szegmensét. 55 évvel ezelőtt egyszerre két modell debütált a nagyközönség előtt, amelyek mindössze pár külsőségben különböztek egymástól: a Morris Mini Minor és az Austin Seven. A tervező, Alec Issigonis kisautója egyszerre volt egyszerű és ötletes: az apró külső méretek mögött már akkoriban hangulatos és élhető méretű utastér rejtőzött, négy üléssel. A legendás kisautó azonban mindezeken felül kiváló vezetési tulajdonságaival és alacsony üzemanyag-fogyasztásával is hódított, és ezek az elmúlt több mint fél évszázad során csak tovább javultak. A márka egyediségét rejtő alapelveket 2001-ben a BMW Group erősítette meg, amikor feltámasztotta a legendás márkát az új MINI első generációjával: a kiváló koncepció hamar népszerű lett a rajongók és az új ügyfelek körében egyaránt. A MINI azóta is a korábbi, 20. századi generációk klasszikus értékeit egyesíti a 21. századi autógyártás követelményeivel. A modellpaletta ma számos különleges képviselőből áll, kezdve a klasszikus felépítésű MINI-től, a MINI Clubman, a MINI Cabrio, a MINI Coupé és a MINI Roadster modelleken át egészen a négykerékhajtással is rendelhető „nagytestvérekig”, mint a MINI Countryman és a MINI Paceman. 2014 tavaszán érkezett a piacra az új MINI harmadik generációja, az ősz pedig egy teljesen új modellváltozatot tartogat: az ötajtós MINI-t. A prémium elegancia és minőség, a vagány és összetéveszthetetlen dizájn, a kiváló kezelhetőség, a kiemelkedő biztonság, valamint a rendkívüli értéktartás a mindenkori MINI ismérve, amely az elmúlt 55 évben mindig az aktuális legmodernebb technológiákat vonultatta fel.
Az idei Nemzetközi Mini Találkozót (International Mini Meeting, IMM) július 31. és augusztus 3. között az angliai Kent megyében rendezték meg, ahol a klasszikus Mini és az új MINI tulajdonosai közösen ünnepelték a legnépszerűbb brit kisautó 55. születésnapját. A Mini Club Hungary 43 fős csapattal vett részt a találkozón, klasszikus és új MINI-kel egyaránt. Két éve a magyar márkaklub szervezhette meg Balatonfüreden a nagyszabású nemzetközi eseményt. „Az angliai találkozón sétálva csapatunk nagyon barátságos és meleg fogadtatásra lelt a nemzetközi Mini kedvelők körében, mert a magyarok által 2012-ben szervezett rendezvényre egyöntetűen az eddigi legjobb világtalálkozóként emlékeztek a résztvevők” – nyilatkozta Varga „Gojo“ Gábor, a Mini Club Hungary tagja. A márka születésnapján kívül a részvevők megünnepelték a Mini Moke megjelenésének ötvenedik és a Mini Clubman piacra bocsátásának negyvenötödik évfordulóját is, a tulajdonosok pedig számtalan különlegességet mutattak be, így többek között egy 1960-as évjáratú klasszikus Mini Clubman Estate modellt, egy 1984-es klasszikus 25 Special Edition Minit és egy utolsók között legyártott, 2000-es évjáratú klasszikus Minit is. A márkakedvelők ezen felül olyan programokkal múlathatták az időt, mint a 55 legszebb Minit felvonultató verseny, egy sugárhajtóművel felszerelt Mini bemutatója, vagy a Mini „Szelepfedél verseny”, amelyen a Mini Club Hungary versenyzője a 84 induló közül második lett. Az ünnepség díszvendége Paddy Hopkirk volt, aki 50 évvel ezelőtt egy Mini Cooper S volánja mögött megszerezte a márka első győzelmét a Monte Carlo Rally-n, valamint Russ Swift, aki néhány egyedi mutatvánnyal és trükkel kápráztatta el a találkozó közönségét.
Az első Nemzetközi Mini Találkozót 1978-ban rendezték meg Németországban, és azóta minden évben más ország ad otthont a nagy bulinak. A következő találkozó Litvániában lesz, míg Angliában a szavazásra jogosultak eldöntötték, hogy a 2016-os IMM-et Belgium rendezheti meg.