A Nissan innováció és technológia iránti elkötelezettsége teljesen átalakította a márka családi autóinak kínálatát az elmúlt hét évben. A crossover modelljeivel bemutatkozó filozófia jegyében a Nissan egy teljesen új, versenyképes, izgalmas családi csapotthátú modellel bővíti termékpalettáját – ez a Pulsar.
A merész formatervű, innovatív műszaki megoldásokat felvonultató és kategóriájában a legtágasabb új Pulsar stílusos, új csomagolásban kínálja a Nissan jól ismert tulajdonságait, ezzel új mércét állítva fel a C-szegmensben.
A Nissan Pulsar bemutatása jól példázza a Nissan azon célkitűzését, hogy a lehető legszélesebb közönség számára tegye elérhetővé intelligens kialakítású és innovatív technológiai megoldásokkal ellátott modelljeit. A D-szegmensből lefelé váltóktól a B-szegmensbeli autójukat kinőtt családokig számos vásárló igényeit kielégítő Pulsar felvonultatja a Nissan modern formatervezésének legjavát, és számos olyan technológiát kínál, amelyek közül sok korábban nem volt elérhető ebben a kategóriában. A kivételes anyaghasználatú és összeszerelési minőségű Pulsar új tulajdonosai a prémium kategória felára nélkül élvezhetik egy prémium autó által nyújtott élményeket.
A Nissan védjegyének számító V-alakú hűtőrácsról, bumeráng formájú menetfényeiről és a merész, erőteljes ívekről azonnal felismerhető Pulsar formáját és műszaki tartalmát kifejezetten az európai piac igényeire szabták; a modellt pedig a Nissan barcelonai üzemében fogják gyártani.
A Qashqai és az X-Trail hatásos megjelenését biztosító formai jegyek a Pulsar karosszériáján is megtalálhatók: az erőteljes vonalak és az aprólékosan kidolgozott részletek elegáns és sportos formát kölcsönöznek az új modellnek. Crossover modelltársaihoz hasonlóan a Pulsar megjelenését is az erőteljes kerékívek, az emelkedő övvonal és a lendületes profil határozzák meg.
A magabiztos, prémium hatás a belső térben is folytatódik, ahol a csúcsminőségű anyagok és a letisztult formák tökéletes összhangot alkotnak a Pulsar figyelemre méltóan magas felszereltségi szintjével.
A kategória legnagyobb tengelytávolságának (2700 mm) és az átgondolt elrendezésnek köszönhetően a Pulsar jóval nagyobb hátsó láb- és vállteret kínál, mint szegmensen belüli versenytársai. Sőt, 692 mm-es lábterével a Pulsar tágasabb még az átlagos D-szegmensbeli autóknál is. Ennek ellenére a modell megtartotta kompakt külső méreteit (hosszúsága 4385 mm), így a szűk városi utcákban is könnyen leparkolható.
A Nissantól megszokott módon a Nissan Pulsar számos megfizethető és hasznos technológiai megoldással gondoskodik a biztonságos és kényelmes utazásról. A kategóriában elsőként alkalmazott technológiáiról ismert Nissan most is számos olyan felszerelést kínál, amelyek eddig csak a prémium vagy luxus kategóriájú modellekben voltak elérhetők. Ilyenek többek között a nagy elismertségnek örvendő, a mozgó tárgyak észlelését, a sávelhagyás-jelzést és a holttérfigyelést egyesítő Aktív Biztonsági Pajzs. A Nissan forradalmi 360 fokos parkolókamerája tovább bővíti a szektorban újdonságnak számító technológiák sorát, csakúgy, mint az okostelefonok integrációját és a teljes körű műholdas navigációt biztosító NissanConnect rendszer.
Egy új technológiákat felvonultató autóhoz illően a Nissan Pulsar két csúcstechnológiás motorral, egy 1,2 literes DIG-T benzinmotorral, illetve egy 1,5 literes dCi dízelmotorral lesz kapható. Mindkét motor kivételes teljesítményt, gazdaságosságot és finom működést biztosít, továbbá számos fogyasztást csökkentő technológiával felszerelt, hogy az új tulajdonosok még kevesebből még tovább juthassanak.
Az új Pulsar három, már ismerős felszereltségi szinttel érkezik a piacra. A Visia, az Acenta és a Tekna szint is kivételes felszereltséget nyújt. Minden változatban az alapfelszereltség része a légkondicionáló, az öthüvelykes vezetéstámogató kijelző, valamint az elektromos ablakemelők elöl és hátul. Ezenfelül az összes modell tartalmazza a keréknyomás-ellenőrző rendszert, hat légzsákot, valamint az üresjárati stop/start rendszert is.
Formaterv, praktikum
A mutatós, tágas és sokoldalúan felszerelt új Pulsar egyesíti a Nissan tervezési filozófiájának három alapelvét. A márka sikeres crossover- és B-szegmensbeli modelljeinek formanyelvét alkalmazó Pulsar a Nissan személyautó-családjának mással össze nem téveszthető, karakteres tagja.
Az új Pulsar orr-részét a hűtőrács és a lökhárító merész, a nemrég bemutatkozott új Qashqai és új X-Trail dizájnelemeit is felhasználó elrendezése uralja. Az ismerős Nissan-emblémát a szinte márkajeggyé lett V-alakú hűtőrács fogja közre, amelynek erőteljes vonalai a motorháztetőn folytatódnak.
A kerékjáratok hangsúlyozásával a Nissan tervezőcsapata erős és magabiztos megjelenésű autót alkotott. A merész vonalvezetésű ráncvonal az elülső kerékjárattól a jellegzetes, bumeráng alakú hátsó lámpatestekig végigfutva elegánsan köti össze az autó első és hátsó részét. Az alacsonyabban futó, az autó hátuljánál meredeken felfelé ívelő alsó ráncvonal szépen formázott, feszes övvonalat kölcsönöz az új Pulsar számára.
A Nissan merész tervezési filozófiájához hűen az új Nissan Pulsar hátulja a funkció és a forma tökéletes összhangját kínálja. A bumeráng formájú hátsó lámpatestek tökéletesen simulnak mind a hátsó panelekbe, mind a csomagtérajtóba, míg a hátsó lökhárító mély kivágása alacsony rakodási magasságot biztosít. Az orr-rész és az oldalak által megalapozott erőteljes és sportos hangulatot hátul a stílusos, diffúzorra hasonlító alsó lökhárítóelem is erősíti.
Az utastér pedig teljesen forradalmasítja a családi csapotthátúakkal szembeni elvárásokat. Míg legtöbb vetélytársa a funkcionalitást alárendeli a stílusnak és az anyaghasználatnak, a Pulsar mindhárom téren jól teljesít. Hosszú (2700 mm-es) tengelytávjának és az ülések ötletes elhelyezésének köszönhetően a Pulsar kategóriája legnagyobb hátsó lábterét kínálja – könnyedén maga mögé utasítva ezzel vetélytársait, sőt sok magasabb kategóriás autót is. A hátul ülő utasok számára 692 mm-es térdtér áll rendelkezésre – ez több a C- és a D-szegmens átlagánál (562 mm és 585 mm) is.
A Pulsar által kínált előnyök palettáját a nagy tárolókapacitást (385 liter) a széles csomagtérajtóval ötvöző praktikus csomagtartó teszi teljessé. Amikor pedig nagyobb csomagtérre van szükség, a hátsó üléseket egyszerűen lehajtva 1395 literes csomagtartó alakítható ki.
De az új Pulsarban nem csak a hátul utazók élvezhetik a tágasabb utastér előnyeit.
A Nissan formatervező és ergonómiáért felelős csapata nagy figyelmet fordított az elöl utazók igényeire is, amelynek eredménye a rendkívül kényelmes utazókörnyezet és a kiváló kilátás.
Akárcsak a Nissan legtöbb innovációja esetén, most is egészen egyszerű dolgokkal érték el a legnagyobb hatást. Így például az ajtókárpitok lehető legszélesebbre tervezésével a Nissan megalkotta a kategória legszélesebb könyöktámaszát. Míg a legtöbb vetélytársában csak egy keskeny, a könyököt kényelmetlenül nyomó peremet alakítottak ki, a Pulsar 95 mm széles kartámasza még a luxus kategória autóival szemben is megállja helyét.
A Nissan tervezőcsapata mindig arra törekszik, hogy a különböző fejlett technológiákat a stílus és a használhatóság feláldozása nélkül integrálja, hiszen a legmodernebb technológia is hiábavaló, ha a használata túl körülményes. A Pulsar műszerfala könnyed eleganciával ötvözi a Nissan legújabb fejlesztéseit és szolgáltatásait az egyszerű, mégis kifinomult formatervvel.
A műszerfal íve felett szinte lebegő középkonzolon kapott helyet a Pulsar NissanConnect információs és szórakoztatórendszere, valamint a hűtő- és fűtőrendszer vezérlői. A fényes fekete díszkerettel körülvett egységet 5,8 hüvelykes kijelzőjével és egyszerűen használható kapcsolóival a lehető legérthetőbb és legintuitívabb használatra tervezték. A Pulsar másik egyedi jellemzője a műszerfal vonzó, kialakítása, amely elegánsan fogja közre az ajtótól ajtóig végigfutó széles díszpanelt. A dinamikát sugárzó, konkáv kialakítású műszerfal még tágasabb érzetet kelt, hűen tükrözve az autó formatervét inspiráló sportos hangulatot.
A szintén az egyszerű használatra optimalizált kombinált műszeregységben a sebességmérő és a fordulatszámmérő között kapott helyet a vezetéstámogató rendszer öthüvelykes kijelzője is. A teljes mértékben személyre szabható kijelzőn megjeleníthetők a navigáció részletes utasításai, a különböző tanácsok és figyelmeztetések, valamint az autó teljesítményének számos adata. A Pulsar sofőrje a vezetéstámogató kijelzőn tudja személyre szabni az autó számos elektronikus rendszerét is, így például a különböző adatok kijelzését, valamint az ablaktörlő és a zár beállításait is.
Fejlett technológia
A Nissan egyik legfontosabb feladatának tekinti, hogy a prémium technológiákat a lehető legszélesebb közönség számára tegye elérhetővé, és az új Pulsarral újabb jelentős lépést tett ezen az úton. A számos elérhető és intuitív technológiát kínáló új Pulsarban több olyan funkció – például a mozgó tárgyak észlelése – is bemutatkozik, amely eddig ismeretlen volt ebben a szegmensben. A Pulsar ezzel is új mércét állít a jövőbeli modellek elé a biztonság, a kényelem és a vezetéstámogató technológiák terén.
A Pulsarban található díjnyertes Nissan Aktív Biztonsági Pajzs rendszer a 360 fokos parkolókamera, az Aktív nyomvonal-szabályozás, az Automata vészfékező rendszer vagy éppen a legújabb NissanConnect információs- és szórakoztatórendszer mind azt bizonyítja, hogy a prémium funkciók többé már nem csak a luxusautók vásárlói számára elérhetők.
360 fokos parkolókamera
Az új Pulsar technológiáinak középpontjában a Nissan népszerű 360 fokos parkolókamerája áll. Ez a lenyűgöző innováció továbbra is a kis- és középkategória legfejlettebb és funkciókban leginkább gazdagabb rendszere, amely a Pulsar számos biztonsági, megjelenítési és kényelmi funkciójának szolgál alapul.
A rendszer az első hűtőrácsra, a hátsó ajtóra és a külső tükrökre szerelt kisméretű kamerák által alkotott képekből hoz létre 360 fokos felülnézeti („madártávlati”) képet a Pulsar körüli területről, és ezt jeleníti meg a NissanConnect műholdas navigációs és információs rendszer 5,8 hüvelykes képernyőjén. A rendszer összetett képfeldolgozó szoftverrel állítja elő a felülnézeti képet, és azt a hatást kelti, mintha a kamera valóban közvetlenül a Pulsar felett helyezkedne el.
A felülnézeti kép láthatóvá teszi az autó körüli akadályokat, a vezető így ellenőrizheti a Pulsar és a környező tereptárgyak távolságát, és sokkal könnyebben, illetve biztonságosabban manőverezhet.
A 360 fokos parkolókamera automatikusan bekapcsol, amikor az autót hátramenetbe kapcsolják. Aktiválható továbbá legfeljebb 10 km/órás sebességnél a műszerfal „kamera” gombjának megnyomásával is.
A kamerák képei egyenként is megjeleníthetők, valamint a rendszer egyszerű tolatókameraként is használható, amely dinamikus segédjelzések megjelenítésével segíti a vezetőt a kiválasztott parkolóhelyre történő beállásban.
Nissan Aktív Biztonsági Pajzs
Innovatív és egymással együttműködő biztonsági funkcióinak köszönhetően a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs kivételes védelmet és látóteret biztosít a Pulsar sofőrjének. A kifejezetten a Pulsarra szabott Nissan Aktív Biztonsági Pajzs az alábbi technológiai megoldásokat tartalmazza:
Mozgó tárgyak észlelése
Ezzel a fejlett, a 360 fokos parkolókamera képességeire épülő és a szegmensben egyedülálló funkcióval a sofőr gyakorlatilag egy digitális másodpilótát kap, amely tájékoztatja arról, ha valami a Pulsar tolatási útvonalát keresztezi.
Míg a parkolást segítő hagyományos rendszerek abban nyújtanak segítséget, hogy jelzik a jármű útjában megjelenő tárgyakat, a mozgó tárgyat észlelő rendszer akkor ad hang- és fényjelzést, ha valaki vagy valami mozog a jármű mögött, például egy gyermek halad a tolató Pulsar hátulja felé.
A csomagtérajtóra szerelt, speciális, domború lencsével rendelkező parkolókamera látószöge meghaladja a 180 fokot, amely páratlanul széles rálátást biztosít a jármű mögötti területre. A kamera képei a NissanConnect navigációs rendszer 5,8 hüvelykes képernyőjén jelennek meg.
A mozgó tárgyakat észlelő rendszer nemcsak a többfunkciós tolatókamerát használja, hanem a 360 fokos parkolókamera oldalsó és első kameráitól kapott adatokat is képes feldolgozni. Ezek alapján a rendszer képes 360 fokos képet készíteni, és figyelmeztetni a vezetőt az autó mellett vagy előtt mozgó, nehezen észrevehető akadályokra is.
Az Aktív Biztonsági Pajzshoz hasonló fejlett rendszerek is csak akkor hatékonyak, ha együtt tudnak működni a sofőrrel, ezért a vezető a műszerfalra szerelt gomb segítségével és a NissanConnect rendszeren keresztül személyre is szabhatja a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs beállításait. A műszerfali kapcsolón egyetlen mozdulattal teljesen ki, illetve bekapcsolható a rendszer, ha azonban a vezető csak a sávelhagyás-jelzést szeretné kikapcsolni, azt is egyszerűen megteheti a könnyen kezelhető érintőképernyőn. A rendszer megjegyzi a vezető által a NissanConnect menüben megadott beállításokat.
Holttérfigyelés
A korábban csak a prémium és luxusautókban elérhető holttérfigyelő rendszer a 360 fokos parkolókamera hátsó, nagy látószögű kamerájával érzékeli a Pulsar két oldalán a holtterében megjelenő járműveket. Ha másik jármű jelenik meg valamelyik holttérben, diszkrét jelzőfény gyullad ki a Pulsar külső visszapillantó tükrében. Ha a vezető sávváltás céljából használja az irányjelzőt, és a rendszer másik járművet érzékel a veszélyes zónában, a fény villogni kezd, és figyelmeztető hangjelzés hallható.
Sávelhagyás-jelzés
A Sávelhagyás-jelzés érzékeli, ha a Pulsar kisodródik a sávjából. Azt gondolhatnánk, hogy ennek a funkciónak a megvalósításához a szélvédőre szerelt kamerát vagy radarrendszert kell alkalmazni, a Pulsar azonban ehhez is a 360 fokos parkolókamera hátsó, nagy látószögű kameráját használja. Az autó fejlett számítógépes programja felismeri még az elhalványult útburkolati jeleket is, és meghatározza, hogy a jármű irányjelzés nélkül kezd-e kisodródni a sávjából. Ha kisodródik, a rendszer figyelmezteti a vezetőt a jármű útvonalának korrigálására. Az intelligens rendszer automatikusan alkalmazkodik a kanyargós utakon uralkodó útviszonyokhoz, és figyelembe veszi az ilyenkor szükséges, megváltozott vezetési stílust.
Öntisztító kamera
A Pulsar Aktív Biztonsági Pajzsának és 360 fokos parkolókamerájának egyik legfontosabb összetevője a csomagtérajtón található apró kamera. Bár a parkolássegítő kamera nem újdonság a Nissannál – a 2002-es Primera volt az első ilyen funkcióval ellátott autó a kategóriájában – a Pulsar hátsó kamerája tartogat néhány ügyes újítást. Mivel a Pulsarban az Aktív Biztonsági Pajzs mindhárom elemének (a Mozgó tárgyak észlelésének, a Sávelhagyás-jelzésnek és a Holttérfigyelésnek) működése a kamera által továbbított információkon alapul, kiemelkedő fontosságú, hogy annak lencséje mindig makulátlanul tiszta legyen – ez azonban nem egyszerű feladat egy olyan felületen, amely ennyire kitettaz időjárás viszontagságainak.
A bepiszkolódó lencse miatt fellépő problémák kiküszöbölése érdekében a Pulsart egy igazán figyelemre méltó, teljesen automatikusan és intelligensen működő mosó- és szárítórendszerrel szerelték fel.
A másodpercenként több mint 15 millió képpont feldolgozására képes szoftver segítségével a rendszer érzékeli a lencsére került szennyeződést, és egy vízsugárral lemossa azt a kameráról. Annak elkerülése érdekében pedig, hogy a vizes lencsére még több szennyeződés tapadjon, a vízsugár után a rendszer sűrített levegőt fúj rá. Ez megszárítja a lencsét, és biztosítja, hogy a kamerák továbbra is éles képet továbbítsanak a NissanConnect 5,8″-os képernyőjére. A rendszer automatikusan meghatározza a legjobb tisztítási módszert – porréteg eltávolításához például csak levegőt fúj a lencsére, míg az esőcseppeket vízsugárral mossa le. Így vizet és energiát takarít meg, és tartályát ritkábban kell utántölteni.
Automata vészfékező rendszer
Ez az igen fejlett rendszer automatikusan fékezi a Pulsart, ha az ütközés már elkerülhetetlen.
Az előtte lévő utat az első lökhárító aljába épített radarrendszerével pásztázva az Automata vészfékező rendszer három szinten avatkozik be. Az első szinten hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó autóhoz túl közel kerül. Ha a vezető nem reagál, a rendszer automatikusan részleges fékezést hajt végre. Ha az autók távolsága tovább csökken, a rendszer szükség esetén nagyobb fékerőt alkalmaz. Az innovatív rendszert úgy tervezték, hogy teljesen elkerülje a baleseteket, de a legrosszabb esetben is képes csökkenteni a kár súlyosságát.
NissanConnect
A 360 fokos parkolókamera és a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs egyaránt csatlakozik az új Pulsar NissanConnect navigációs-, Bluetooth- és audiorendszeréhez. A rendszer nagyméretű, 5,8″-os érintőképernyővel van ellátva, és tartalmazza a GoogleTM „Send to Car” navigációs szoftvert. Ezzel a praktikus szolgáltatással az otthon megtervezett útvonalak közvetlenül átvihetők az autó fedélzeti rendszerére. A további elérhető szolgáltatások közé tartoznak még a GoogleTM Points of Interest (POI) kereső, az aktuális üzemanyagárak, valamint repülőgépjáratokkal és időjárással kapcsolatos információk.
A rendszer Bluetooth hangátviteli és mobiltelefon-kihangosítási funkciót is tartalmaz, továbbá AUX- és USB-bemenetekkel, valamint digitális (DAB) rádióvételi funkcióval is rendelkezik.
LED-fényszórók
A Pulsar ragyogó LED-fényszóróival még inkább kiemelkedik versenytársai közül. A Tekna felszereltségi szinten az alapfelszereltség részét képező, az Acenta felszereltséghez pedig választható LED-fényszórók a tompított fényt teljes mértékben LED fényforrásokkal, a távolsági fényszóró fényét pedig az ezeket kiegészítő halogénizzókkal állítják elő.
A Nissan használható technológiák biztosítása iránti elkötelezettsége, így a a xenonfényszórók LED-ekkel való felváltása is több puszta reklámfogásnál. A LED-fényszórók fehérebb, tisztább fényt bocsátanak ki, és a xenonfényszóróknál 50%-kal kevesebb energia felhasználása mellett a napfény színéhez közelebb álló fényükkel jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka. Az új Qashqai-jal és új X-Traillel fennálló rokonságot a Nissan jellegzetes formájú LED-es nappali menetfényei jelzik.
Aktív nyomvonal-szabályozás
A vezetési élményt tovább fokozza a Nissan Pulsarban is megtalálható Aktív nyomvonal-szabályozás. Az intelligens rendszer figyeli az autó viselkedését és pályáját, és az egyes kerekeket kis mértékben fékezve imitálja a részlegesen önzáró differenciálmű hatását. Ez sima kanyarodást és kiváló tapadást eredményez a kanyar elhagyásakor.
Hatékony hajtásláncok, nagy teljesítménnyel
A Nissan innováció és takarékosság iránti törekvéseivel összhangban a Pulsar motorpalettája turbófeltöltésű erőforrásokból áll, amelyek a teljesítmény és a hatékonyság nagyszerű kombinációját biztosítják. Az 1,2 literes DIG-T benzinmotor méretét meghazudtoló 115 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, míg az 1,5 literes dCi 110 lóerőt és 260 Nm-es nyomatékot kínál. A motorválaszték 2015 elején egy még erősebb, 190 lóerős, 1,6 literes turbófeltöltésű benzinmotorral bővül, amellyel a Pulsar még szélesebb közönség számára válik vonzóvá. Az induláskor elérhető motorokhoz az alapfelszereltség részeként jár az üresjárati stop/start rendszer, amely csökkenti a CO2-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást.
1.2 DIG-T 115 LE (85 kW)
Az 1,2 literes DIG-T motor a C-szegmensben elérhető egyik legfejlettebb motorként bizonyítja, hogy a nagy teljesítményhez nincs feltétlenül szükség nagy hengerűrtartalomra. A vállalatszövetség által kifejlesztett és kifejezetten a Pulsarhoz hangolt motor 4500-as fordulatszámon 115 lóerő leadására képes – ezt a teljesítményt sok szívóüzemű 1,6 literes motor is megirigyelné!
Mindez a már 2000-es fordulatszámon rendelkezésre álló 190 Nm-es nyomatékkal párosulva a Pulsar számára látványos gyorsulást és jelentős sebességfokozaton belüli dinamizmust tesz lehetővé. A hatsebességes kézi sebességváltóművel az 1,2 literes DIG-T motor álló helyzetből 10,7 másodperc alatt gyorsítja a Pulsart 100 km/órás sebességre.
Az 1,2 literes DIG-T motor üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása is hasonlóan kedvező. 5,0 l/100 km-es kombinált fogyasztásával és 117 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával a belépő szintű Pulsar gazdaságos és megfizethető autózást kínál mindenki számára.
A hatsebességes kézi váltóval ez a fejlett turbófeltöltős motor 115 lóerős (85 kW-os) teljesítménnyel és 190 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet. Kis mérete ellenére ez az 1,2 literes motor igazán átütő erővel bír: az 1,6 literes szívóüzemű motornál jobb gyorsulási értékekkel bír és dinamikusabb is.
Az 1,2 DIG-T az alapfelszereltség részeként tartalmazza az üresjárati stop/start rendszert és biztosítja a számos üzemanyag-takarékosságot szolgáló technológia – például az energia-visszanyerő generátor, az optimalizált áttételek és speciális, alacsony viszkozitású olaj – előnyeit.
1.5 dCi 110 LE (81 kW)
A Nissan Pulsar dízelváltozatát négyhengeres, 1,5 literes dCi turbófeltöltős dízelmotorral szerelték fel. A 110 lóerős, Renault-Nissan fejlesztésű erőforrás csupán 94 g/km CO2-kibocsátással üzemel, üzemanyag-fogyasztása pedig vegyes használat esetén mindössze 3,6 l/100 km.
A hatodik generációs 1,5 literes dCi motor egyenletesebb járású, gazdaságosabb és kifinomultabb, mint a korábbi verziók. A motor belső részeinek jelentős átalakítása csendesebb járást és csökkent vibrációt biztosít, az új, könnyebb alkatrészeknek köszönhetően pedig a motor össztömege is csökkent.
A kifejezetten a Pulsarhoz hangolt motort számos üzemanyag-takarékossági funkcióval látták el; ilyen többek között az alapfelszereltség részét képező üresjárati stop/start rendszer is. A mérnökök jelentős erőfeszítéseket tettek az ezzel járó zaj és rezgések csökkentésére, így az indítás simábbá és szinte észrevehetetlenné vált.
A Nissan sokat dolgozott a Pulsar stop/start rendszerének használhatóságán , és ennek során sokat finomított az újraindítást vezérlő rendszer működésén is. Ha például a vezető nagy mértékben elforgatja a kormányt (például egy kereszteződésben), a stop/start rendszer újraindítja a motort, érzékelve, hogy a vezető hamarosan lenyomja a gázpedált.
Sebességváltók, dinamika
Az új Pulsar alapfelszereltsége hatsebességes kézi váltót tartalmaz. Az európai vezetők által elvárt zökkenőmentes, precíz váltást kis súrlódású huzalok és ingás csillapítás alkalmazásával sikerült elérni.
Az 1,2 literes DIG-T motort választók a későbbiekben megrendelhetik a fejlett XTronic automata sebességváltót is.
Az új Pulsar vezetési élményét a kitűnő kezelhetőséget és kényelmesebb rugózást biztosító felfüggesztés alapozza meg. Az új Pulsar felfüggesztését, melyet elöl MacPherson-rugóstagokkal, hátul pedig kompakt torziós rudas tengellyel oldottak meg, kifejezetten az európai autóvezetők elvárásaihoz hangolták.
Sokoldalú felszereltséggel
Az elmúlt években a Nissan minden olyan szegmensben új mércét állított fel, melyben jelen van a piacon. Az új Pulsar bevezetésével a Nissan most a C-szegmens számára mutat követendő példát az alapfelszereltség részeként kínált számos felső kategóriás szolgáltatással. Az új modell bevezetéskor a felszereltségi szintek a megszokott háromszintű (Visia, Acenta és Tekna) rendszert követik. Mindhárom felszereltségi szint minden modelljében az alapfelszereltségbe tartozik a légkondicionáló, a stop/start rendszer, hat légzsák, valamint a Bluetooth-csatlakozási funkció.
A középső, Acenta felszereltségi szinten már könnyűfém keréktárcsák, kétzónás légkondicionáló, Komfort csomag (automata távolsági-fényszóró kapcsolás, automata esőérzékelős első ablaktörlő, állítható intervallummal, automatikusan sötétedő tükör, valamint Nissan intelligens kulcs és nyomógombos indítás), valamint bőrbevonatú kormány és sebváltógomb is elérhetők.
Az Acenta modellekhez opcióként rendelhetők a Nissan továbbfejlesztett NissanConnect érintőképernyős navigációs és kommunikációs rendszere, a 360 fokos parkolókamera, az Aktív Biztonsági Pajzs és a LED-fényszórók. Az Acenta felszereltségi szintet választó ügyfelek opcióként rendelhetnek 17″-os könnyűfém keréktárcsákat és sötétített üvegeket is.
A legfelső, Tekna felszereltségi szinten az alapfelszereltségben megtalálható a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs, a NissanConnect rendszer, a 360 fokos parkolókamera, az Automata vészfékező rendszer, a 17″-os könnyűfém keréktárcsák, valamint a nappali menetfénnyel ellátott LED-fényszórók is. A fűtött bőrülések opcióként rendelhetők.
A végleges felszereltség piaconként eltérhet.
A Nissan Pulsar gyártása
Az új Nissan Pulsar tökéletesen illeszkedik a Nissan európai gyártási stratégiájába: összeszerelését a vállalat barcelonai üzemében végzik. A modern üzem a Nissan három spanyolországi telephelyének egyike. Itt található a Nissan Motor Iberica SA (NMISA) központja. A több mint 517 000 négyzetméteren elterülő üzem 2013-ban 131 900 járművet szerelt össze, és jelenleg valamivel több mint 3500 alkalmazottat foglalkoztat.
Barcelonában található továbbá több másik Nissan-létesítmény is, többek között a Nissan Technical Centre Europe (NTCE), valamint egy járművekkel és dízelmotorokkal foglalkozó kutató-fejlesztő központ is.
Az új Pulsaron kívül az itteni üzemben gyártják a Pathfinderen és a Navarán kívül az NV200 összes Európában forgalmazott változatát, valamint az e-NV200 kishaszongépjárművet is. Az 1983-ban megnyitott barcelonai üzem volt a Nissan első európai autógyártó üzeme.