Site icon Napimagazin

[TESZT] Mali Cobra 27.5″ – ami jó, azon nem kell változtatni

A gyártó mottója szerint jól bevált receptet követtek akkor, amikor a 2017-es modellévben kiadták legújabb Mali Cobra MTB kerékpárjukat. Olyan mountain bike-ot kerestünk, amely márkás, kedvező ár-érték aránnyal bír, és remek szerelék van társítva hozzá. Teszt.

Elsődleges szempont volt tehát, hogy ne a hipermarketek kínálatából válogassunk 50-60 ezer forintos árkategóriában, mert tudjuk, mit jelent az olcsó húsnak híg a leve-megközelítés. Mutatós, pofás bringák, még első teleszkópjuk is van, meg talán Shimano a pedál (a váltó már nem biztos), és alig 60.

Persze a maga kategóriájában az is remek alternatíva, de mi magasabb, 100 ezer forint feletti árazás környékén keresgéltünk. Pont azért, hogy a fentebb említett hiányosságokat kiküszöbölhessük úgy, hogy nem kell többszázezres kategóriában keresgélnünk. Mivel nem downhillre, vagy bármi egyéb szélsőséges használatra predesztinált bringát kerestünk, ezért úgy tűnt, hogy a Mali Cobra ideális lehet. Nézzük tehát a részleteket.

Mivel 180 centiméteres testmagassággal teszteltünk, fontos volt a megfelelő méret kiválasztása. Itt megoszlanak a vélemények, és viszonylag nehéz is megfelelő tanácsot kapnunk erre vonatkozóan. Több táblázat és összesítés létezik, de sajnos minden gyakorlatban derül ki.

Ezért is örültünk külön, amikor a kiválasztott kerékpárbolt alkalmazottja készségesen elmagyarázta, hogy mire figyeljünk, mi az, ami fontos, mi az, ami nem annyira. Mi is elmondtuk az igényeket (legyen első-hátsó tárcsafék, első rugóstag, Shimano szerelék, stb.).

Végül egy 20 colos vázzal, illetve 27.5 colos felnikkel szerelt Mali Cobra MTB lett választásunk tárgya. A merev váz alumíniumból készült, zöld-fekete tónussal pompázik, hangsúlyos Mali felirattal eltéveszthetetlen.

Mindehhez egy Mali mechanikusan zárható (lockout) első 100 mm 1.1/8″ villatag tartozik, amely eddigi, 200 kilométeres tesztünk során egyszer sem vallott kudarcot könnyebb és közepesen nehéz terepen sem.

A társított Mali nyereg nem kimondottan kényelmes. Ez persze nyilván annak is köszönhető, hogy relatíve kevés kilométert tettünk még a biciklibe, tehát nyilván szokni kell még, meglátjuk – mindenesetre a kialakítás, a forma és a színvilág jól kiválasztott; az MTB áramvonal-hatását nagyban elősegíti. Mindehhez egy szintén Mali alumínium nyeregcső társul, amelyet patentos záróelemmel tudunk rögzíteni magasságállításnál.

A kormánytag szintén Mali gyártmányú, mattfeketére fújt külsővel, egy idomban. A felhúzott Mali markolatok sem kimondottan kényelmesek, hosszabb távon nyomják a tenyeret, viszont anyaguk és kialakításuk révén jól ellenállnak a kopásnak elsődleges tapasztalataink szerint.

Nézzük a Mali Cobra mozgatórugóját, azaz a hajtást. Az SP-931 műanyag pedálokat Mali 170 mm-es hajtókarokra szerelhetjük, ez az egység is viszonylag ellenállónak tűnik, ugyanakkor hajlamos a horzsolódásra, karcosodásra (melyik műanyag pedál nem?). A hajtókarhoz 3 tagú fogaskeréksor tartozik a Cartridge CH52 középcsapággyal, ehhez Shimano Tourney váltófej kapcsolódik.

A hátsó 8-as fogaskoszorúhoz (alumínium Quando agyak) az erőt egy KMC Z50 masszív lánc juttatja el, Shimano Acera váltótag közbeiktatásával.

Fontos a megfelelő gumiabroncsok és felnik kiválasztása is. A Mali Cobra esetében itt sincs okunk panaszra, hiszen rozsdamentes acél küllőkkel ellátott, duplafalú 32ly alumínium felnikkel lett felszerelve a kerékpár. Ehhez 1-1 Kenda 27.5×1.95 abroncs tartozik, melyek közepes erősségű mintázattal lettek ellátva.

Az optimális közlekedéshez elengedhetetlen a precíz fékek jelenléte. A kormányra integrált váltóegységbe lett integrálva mindkét acél fékkar, ezek Shimano TX-805 mechanikus tárcsafékrendszerhez (bowden) csatlakoznak.

Utánállítás-revízió minden alkatrész tekintetében szükséges egyébként, a bolt javaslata alapján az első megtett 100-150 kilométer után javallott a diagnosztika.

Mali Cobra 27.5 specifikációk

Modell: Cobra

Váz: Mali alumínium merev váz, 27,5″

Villa: Mali, mechanikus lock out, 100mm, 1,1/8″

Méretek: 20″

Hajtókar: Mali, 42/32/24T, 170mm

Lánc: KMC Z50, 8 sebesség

Középcsapágy: Cartridge CH52

Váltókarok: Shimano STEF-51

Fogaskeréksor: Shimano HG200, 12-32T

Első váltó: Shimano Tourney

Hátsó váltó: Shimano Acera

Felnik: Duplafalú alumínium, 32ly

Agyak: Quando aluminíum

Küllők: Rozsdamentes acél küllő

Gumik: Kenda 27,5x 1,95

Pedál: SP-931

Fékek: Shimano TX-805 mechanik disc

Fékkarok: Shimano TX-805 mechanik disc

Kormány: Mali

Stucni: Mali

Kormánycsapágy: Neco

Markolat: Mali

Nyereg: Mali

Nyeregcső: Alumínium

Súly: 13.8kg

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Exit mobile version