Mivel a cikkben szereplő Csepel Woodlands Pro 4.0 ízig-vérig belevaló mtb, ezért teljesen nyilvánvaló, hogy legkevésbé a terepezés az, amely akadályt jelenthet e kerékpár számára. Legfőképp tehát erre a feladatra építette a gyártó, no meg minden olyan szélsőséges eshetőséget is figyelembe vettek, amely révén ténylegesen helyt tud állni gyakorlatban – legyen szó bármilyen környezetről.
Alapvetően két modell érkezett szerkesztőségünkhöz tesztre, 29-es és 27.5-ös kerékmérettel. Utóbbi már tökéletesen alkalmas lehet női felhasználóknak, azzal együtt, hogy mindkét váz kialakításának köszönhetően kényelmes, a fel- és leszállás teljesen könnyed, még képlékeny terepkörülmények közt is. Tesztünkben a 29 col kerékmérettel bíró Csepel Woodlands Pro 4.0 mountain bike-ot vesézzük ki.
Miután a felépítésből adódóan is relatíve nagynak értelmezhető a Csepel Woodlands Pro 4.0, nem meglepő látvány – legalábbis tapasztalt szemeknek – a 29 colos Csepel Paragramm agyas DT dupladalú felni-páros, melyek szegecselt technológiával készültek. Ez már önmagában garancia arra, hogy a kerekek nem fognak kudarcot vallani egy esetleges kifejezett strapát igénylő bevetés esetében sem, ráadás az első- és hátsó agy ipari csapágyas (118 gramm és 278 gramm tömeg) rögzítés pluszban.
A Csepel Woodlands Pro 4.0 gumizása is a legjobb minőség szerint került felszerelésre. A tesztkerékpáron tömlős Schwalbe Rocket Ron köpenyek kerültek alkalmazásra (hajtogathatós), 29 x 2.1 col méretezéssel. A mintázat karakteres, a robosztus felépítés nélkülözhetetlen kiegészítője egyben.
Térjünk vissza a már feljebb említett 29 colos kerékmérethez, és a hozzá tartozó vázhoz! Woodlands Pro alapokkal, nem meglepő módon; a súly csekély (az egész kerékpár tömege elenyésző a szerelék, illetve az összes kiegészítő tekintetében is), az alkalmazott anyaghasználat 7005-ös számú alumínium. A váz a Csepel Woodlands Pro 4.0 29-es esetében S, M, L méretek közül választhatunk testmagasságunktól függően, itt a méretbeli különbségek elsősorban a hosszt érintik.
A Csepel Woodlands Pro 4.0 első teleszkóppal rendelkezik, ennek keménysége levegőráfújással, valamint hidraulikus lockouttal manuálisan állítható az aktuális terepviszonyok függvényében, viszonylag széles skálán. A részelem jegyzője a Suntour, a típus pedig Raidon XC Air LockOut, abból is a 100 milliméteres.
Mint minden kerékpár, a Csepel Woodlands Pro 4.0 origóját is a hajtás képezi: a tesztben szereplő mountain bike-ra Shimano SLX Hollowtech II FC-M675 3824T típusú 175 millis hajtókart szerelt a gyártó; a tesztpéldányokra a manapság fixi és BMX kerékpárokon oly divatos masszív kivitelű műanyag pedálok kerültek – a széria kerékpárokhoz egyébként nem jár pedál, ahogy ebben a kategóriában ez már megszokott. Ahhoz, hogy az erőátvitel erőteljes formában kerüljön közvetítésre a hátsó kerekekre, egy Shimano CN-HG74 SLX lánc került a középpontba, mely a tényleges áttételezési hatás többszörösét is képes elbírni. Tehát egy újabb sarkalatos pont, amellyel remekül birkózik meg a Csepel Woodlands Pro 4.0.
A keményre szabott lánchoz jó kapcsolódást nyújt a Shimano márkajelzésű SLX HG81-10 11.36T fogaskoszorú, valamint a szintén Shimano által fémjelzett első- illetve hátsó váltók (Deore FD-M591-10, Deore RD-786 Shadow+). A hajtókarhoz kapcsolódó 2 lánckerék, valamint a fogaskoszorú 10-es kombinációja értelemszerűen 20 sebességfokozatot kínál, ebből gyakorlatban nagyjából a fele használható ki a hétköznapokban. Persze ez ismét terepfüggő, vannak-lesznek olyan körülmények, ahol ténylegesen kihasználható a rendelkezésre álló tág spektrum.
Haladjunk tovább a kormány, tehát az irányítás vonalán: a Csepel Woodlands Pro 4.0 Shimano SLX SL-M670 váltókart kapott, mely egy Csepel Paragramm Flat Top kormányhoz kapcsolódik (31.8/700 milliméter, 9 fokos duplán húzott alumíniummal). Az elnevezésből adódóan tényleg sima, lapos a kialakítás, törésvonalmentesen, s amellett, hogy praktikus, de rendkívül esztétikus látvány is egyben.
Az előbb taglalt kormányhoz tartozik a Csepel Paragramm 130 milliméteres, bilincses markolat, valamint a 31.8 x 70-es 7 fokos alumínium Csepel márkajelzésű kormányszár (beépített kormánycsapágyként egy Csepel W.A.K. 1 1/8 colos félintegrált verzió került a termékhez).
Bár az első kilométerek megtétele után esetleg kényelmetlen lehet, könnyű ennek ellenére megszokni: a Csepel Woodlands Pro 4.0 Csepel Paragramm nyereggel lett ellátva, amely kecses, inkább kemény, mintsem puha felülettel bír. Nem meglepő módon ezt egy Csepel (újfent) Paragramm nyeregcső egészíti ki, 27.2 x 350 milliméteres alumínium anyaghasználattal. A nyereg fokozatmentesen állítható vízszintesen, tehát testalkalttól, illetve lábhossztól függően biztosan megtaláljuk a legkedvezőbb felhasználási módot.
Remekül adagolható fékerő-eloszlással rendelkezett mindkét Csepel Woodlands Pro 4.0 tesztmodell. Természetesen elöl és hátul is tárcsafékek virítottak a felnik középpontjában, a lapokhoz egy-egy Shimano SLX BR-M675 hidraulikus féknyeregrendszer tartozott. Hasonlóan az autóknál alkalmazott séma szerint, a Csepel Woodlands Pro 4.0 elöl nagyobb átmérőjű tárcsákat kapott, mint hátul (180 milliméter elöl, 160 milliméter hátul). Az alkalmazott fékkarok szintén hasonló típusjelet kaptak, mint maguk a nyergek, evidens, hiszen egy szettben kapható.
Hihetnénk a mellékelt fotók tanúbizonysága alapján, hogy a Csepel Woodlands Pro 4.0 egy custom-made kerékpár, de nem az: az eredeti, gyári, vagy ha jobban tetszik: retail alapmodellhez képest mindösszesen színbéli változtatások lettek eszközölve, tehát a szerelékek árnyalata tér el némely esetben az alapoktól. Természetesen ki-ki a maga ízlésvilágának megfelelően konfigurálhatja a kerékpárt a megrendelés során.
Mindent összevetve tehát a Csepel Woodlands Pro 4.0 tökéletesen megfelel arra, amire a gyártó szánja: szélsőségesebb terepre, vagy bárhová, ahol teljesíteni akarunk, de arra is tökéletes, hogy kicsit exhibicionista módon, kitűnve a tömegből, vonzva a tekinteteket eljussunk A-ból B-be. A hozzávetőlegesen 400 ezer forintos vételár teljesen reális, figyelembe véve a konkurensek ajánlatait – még alacsonynak is, illetve kiváló ár-érték arányúnak jellemezhető. S mindezek mellé még Csepel-vonatkozás is van, úgyhogy hezitálásra nemigen van ok, ha mountain bike vásárlásban gondolkodunk.
2015 Csepel Woodlands Pro 4.0 27.5″ és 29″ specifikációk
Váz típusa: Csepel Woodlands Pro
Váz anyaga: 7005 alumínium
Rendelkezésre álló színek: custom
Villa típusa: Suntour Raidon XC AIR LockOut 100 mm
Kormány típusa: Csepel Paragramm Flat Top 31.8/700 mm 9 fok dupla alumínium
Markolat típusa: Csepel Paragramm 130 mm
Kormányszár típusa: Csepel Paragramm 31.8 x 70 / 90 / 110 mm 7 fok alumínium
Kormánycsapágy típusa: Csepel W.A.K. 1 1/8″ félintegrált
Nyereg típusa: Csepel Paragramm
Nyeregcső típusa: Csepel Paragramm 27.2 x 350 mm alumínium
Hajtókar típusa: Shimano SLX FC-M675 Hollowtech II 3824T 175 mm
Lánc típusa: Shimano CN-HG74 SLX
Fogaskoszorú típusa: Shimano Saint SLX HG81-10, 11-36T
Első sebességváltó típusa: Shimano Deore FD-M591-10
Hátsó sebességváltó típusa: Shimano Deore XT RD-M786 Shadow+
Sebességfokozatok száma: 2×10, 3×10
Felni mérete, típusa: 29” és 27.5″ DT 444d duplafalú, szegecselt, tárcsafékes
Első kerékagy típusa: Csepel Paragramm ipari csapágyas
Hátsó kerékagy típusa: Csepel Paragramm ipari csapágyas
Gumiköpeny típusa: Schawlbe Rocket Ron hajtogathatós 29 x 2.1″, 27 x 2.1″
Féktest típusa: Shimano SLX BL-M675 hidraulikus tárcsafék
Féktárcsa elöl: 160 mm
Féktárcsa hátul: 160 mm
Fékkarok típusa: Shimano SLX BR-M675 hidraulikus tárcsafék szett
A kerékpár súlya: 12.3 kilogramm pedálok nélkül
Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike