Főoldal Autó, motor Autóteszt Chevrolet Cruze SW 1.4 Turbo LTZ+ – így lesz teljes az...

[TESZT] Chevrolet Cruze SW 1.4 Turbo LTZ+ – így lesz teljes az összkép

Még tavaly ősszel, úgy igazán friss megközelítéssel már megismerkedhettünk testközelből a Chevrolet középkategóriát masszívan képviselő alternatívájával, a kombi kasznis Cruze-zal. Akkor Opatija-ban, a festői szépségű horvátországi nyaralóközpontban, illetve onnan kiindulva szívhattuk magunkba a tapasztalatokat.

chevrolet_cruze_sw_14_turbo_005

Egy teljes terjedelmű félsziget-kört tettünk, különböző karakterisztikájú helyszíneken.

Nos, már akkor is kedvezőek voltak a benyomásaink, ugyanis mind az 1.8-as benzines, mind a 2 literes dízel hajtáslánc remekbeszabottan teljesített.

Igaz, akkor is már motoszkált bennünk az a kis apró kérdőjel, hogy vajon mikor lesz egy amolyan downsizing-es turbós aggregát, mint például az Opel Astra-ból vagy akár az Insignia-ból már jól megismert 1.4-es benzines verzió? Tessék, meg is kaptuk az alapjaiban átmigrált motort – s pontosan ilyen erőforrással szerelt SW Cruze járt nálunk a minap.

Frissesség-érzet, de minden maradt a régi

Tulajdonképpen nincs is értelme nagyon belemenni a külső stílusjegyekbe, hiszen az autó formája, kiképzése hozza a korábbi, hagyományos stílusvonalat. Azért akad eltérés jócskán, amolyan feles faceliftként jelen van azért a front rész ködlámpa kereteinek és ezáltal fő vonalvezetésének is a minimális újragondolása, a beömlőnyílások hangsúlyozottsága, vagy épp az LTZ+ felszereltségnek köszönhető krómberakás dominancia. Mert bizony krómból sok van, meglepően kirívóan, ám kétségkívül pozitív megítélésben; az imént már említett ködlámpahelyek széleit kétharmados arányban le is fedik ezek. Persze a hűtőmaszk is megkapta mindezt, ezáltal szolid elegancia becsempészése érezhető, ugyanúgy, mint az oldal-összképet feldobó ajtókilincsek esetében is.

A 17-es, lakkfeketére fújt felnik minden bizonnyal már ismerősek lehetnek egy korábbi Cruze-tesztünkből, már akkor is kifejtettük, hogy ezek különösen feldobják az autó temperamentumát – igaz, ott a klasszikus értelemben vett szedán forma adta a hátteret, itt pedig a némiképp érdekesebb station wagon-os beállítás. Némileg sportos lesz így a fazon, nem vitás, úgy, hogy nincsenek észveszejtő ültetések és egyéb sallangok. A 2685 milliméteres tengelytáv megmaradt a limuzinéhoz hasonlóan, tehát utastérbeli különbség nincsen, viszont a 4681 milliméteres hossz is jócskán túlnő a 4603 milliméteres négyajtós paraméterén. Tehát már itt is látszik – mielőtt bármiféle erőteljesebb, masszívabb kutakodásba kezdenénk – mekkora plusz többletet jelent az SW kialakítás a Cruze esetében is. A praktikum jegyében került – nem csak e felszereltségi csomaghoz választható – applikálásra a dupla tetősín is, amely szintén a hosszabb-rövidebb kiruccanások gyakorlati kivitelezéséhez ad némi segedelmet.

Kombi forma – úgy, hogy a Chevy-s stílusjegyek megmaradtak

A hátsó részleteket szemlélve nincs deja vu érzet, ugyanis a Chevy-s jelleg megtartása mellett egy teljesen arculatba vágó formaterv született a mérnökök tollából.

A lámpatestek megfelelően arányos kialakítása miatt nem veszik el a hátsó ablak viszonylag nagy mérete, a csokornyakkendő-embléma is kiemelten mutatja meg magát, míg a lökhárító burkolata sem hivalkodó, nem türemkedik ki túlzottan. Már az ötödik ajtó csukott állapotában is mutatja, hogy a csomagtérbe történő ki- és bepakolásnál nem kell majd különösebb erőfeszítéseket tennünk, nincsenek magas peremek vagy egyéb gátló tényezők.

Pakolni, pakolni: 500 liter alapból

Midőn kinyitjuk a csomagtér ajtaját, elénk tárul a kereken 500 literes rakodótér, amely bár lehetne több is, mégis olyan érzésünk támad, hogy pakolható komolyabban is. Mélysége nincsen sok, ugyanakkor ez nem gond, főként olyan megközelítésből, hogy nem kell túlzásba vinni a hajlongást pakolásnál. A hátsó sárvédők belső betüremkedéseinél csapott élű tárolórekeszek kerültek kialakításra, a rakfelület borítása hagyományosan filc jellegű, strapabírónak tűnő anyagból készült. Akinek nem lenne elegendő az 500 literes rakodási lehetőség, annak lehetősége van a hátsó háromnegyedes osztható ülések előrehajtása, ezzel 1478 literre növekszik a hasznosítható tér, viszont így az autó már elveszíti családi jellegét. Nem vitás, kompromisszumot mindig kell kötni valaminek a rovására, de summa summarum nem érezzük úgy, hogy a Cruze SW csomagtér méretei alaphangon ne felelnének meg teljes mértékben az elvártaknak.

Teljes erőbedobás felszereltség terén

Enteriőr tekintetében minőségi anyagok alkalmazásáról szólhat a fáma, ugyanis a vissza-visszatérő LTZ+ felszereltség magában hordozza a bőrkárpitozást is. A picit ráncosodásra hajlamos ülésfelületek mérete megfelelő, az ülőlapok kényelemben tartják az utasokat, növelik a komfortérzetet, csakúgy, mint a hátlapok, vagy a vezető- és első utasoldali dupla, középső könyöktámasz.

A kormánykerék a már jól ismert Chevrolet vonalú, inkább Opel-es megoldásokra emlékeztető séma, pontosan ugyanaz, amely szinte az összes többi modellben is fellelhető némi aprócska eltéréssel. A már felemlegetett 2685 milliméter tengelytávnak köszönhetően elegendő lábteret kapnak a hátul ülők, úgy, hogy az első ülések viszonylag tágas határokon belül mozgathatók előre és hátra.

Vadonatúj turbós a Cruze motorválasztékában

1.8-as benzinessel néhol kicsit lomhának mutatta magát a Cruze, de mi a helyzet az újonnan beépített 1.4-es turbóssal? A különbség számottevő: a 6000-es fordulaton érkező, 140 lóerős négyhengeres 200 Newtonméter forgatónyomatékot produkál 4900-on, pörgős, gázreakciókra nagyon minimális késlekedéssel reagál. Turbólyuk némileg van, érezhető, optimális irányozottságú felváltásokkal és a sebességfokozatok forgalmi helyzethez megfelelő kiválasztásával minimalizálható.

A motor egyébként viszonylag hangos 3000 felett, ez fokozódik erőteljesen, autópályatempónál például már folyamatosan jelen van az utastérben (130 kilométer/óránál 3800 körüli fordulatszámon). A hatsebességes váltó áttételezése jó, a gyorsítófokozatok megfelelő rövidségének köszönhetően a 100-as sprint ideje csökkent, gyári értékek szerint 9.5, saját méréseink szerint 8.8 másodperc. Fogyasztás tekintetében is sikerült alulmúlni az 1.8-as aggregát által felvonultatott értékeket, ugyanis a városi araszolgatós átlag jelen esetben 7.2, az autópályázós 130 kilométer/órás folyamatos tempós 6.8, az országúti haladós 4.8 literre jött ki. Ha pedig mindehhez hozzávesszük, hogy jóval dinamikusabban bírunk közlekedni a régi-új hajtáslánccal, szinte megvan minden pozitívum, ami egy kombi 1.4-es turbós Cruze használatát jellemezheti.

Az összkép így már teljes

Régóta hiányzott a Chevrolet Cruze palettájáról a kombi verzió. Mióta is? Úgy 2010 tájékán, amikor debütált a modell, már érezhető volt az az űr, amelyet most rendíthetetlenül betölt már az SW kialakítású modell. Nyilván vitatni fogják sokan azt, hogy az 1.4-es turbós vagy a sima 1.8-as benzines a jó választás-e, vagy netán a gázolajos 2 literes. Jöhet a közhely: ízlések és pofonok, mindenesetre mi kifejezetten megkedveltük ezt a variációt, amely valamivel több, mint 5 millió forintos induló listaáron hazavihető. Az alap SW (LS felszereletség) 4 millió 110 ezer forintos induló listaáron szerezhető be jelenleg.

Chevrolet Cruze SW 1.4 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1364 ccm

Maximális teljesítmény: 140 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 200 Nm @ 4900 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4681 mm

Szélesség: 1797 mm

Magasság: 1521 mm

Tengelytáv: 2685 mm

Első gumik mérete: 215/50 R17

Hátsó gumik mérete: 215/50 R17

Tömeg, üresen: 1405 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 2135 kg

Csomagtartó mérete: 500 liter, 1478 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.5 másodperc, saját mérés szerint: 8.8 másodperc

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.2 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 5.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.4 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 134 g/100km

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Samsung, Kingston Technology, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer Aspire 5755G notebook, Acer S275HL LED IPS monitor, Samsung 830 Series SSD
Utómunka technika: Samsung UE40C6510 full HD LED televízió