Site icon Napimagazin

[TESZT] Chevrolet Camaro 6.2 V8 Convertible AT – kifinomult erődemonstráció

Nemrégiben mutattuk be olvasóinknak a Chevrolet múltidéző izomautójának 21. századi újragondolását, a 6.2 literes, 432 lóerős Camaro SS-t. Azóta eltelt néhány hónap, s a folyamatosan jelentkező igényeknek eleget téve újra terítéken egy Chevrolet klasszikus, konkrétan a Camaro hazánkban hozzáférhető kabriolet (convertible) változata, szintén 6.2 literes V8 erőforrással.

S persze kétségkívül visszafogottabb, kifinomultabb köntösbe bújtatva.

Nyilvánvaló, aki convertible-t választ egy-egy sportosabbra hangolt autó kapcsán, kevésbé áhítozik a horribilis teljesítményre, inkább a nyugodtabb, chill jellegű kocsikázást keresi. Mindez csak téveszme marad a Camaro Convertible megvásárlása kapcsán, hiszen az USA-ban a mai napig olyasfajta koncepciók alapján születnek meg egyes muscle car-ok újraértelmezései (akár a lehajtható tetejű szegmensben), hogy azok szinte minden olyan igényt kielégítsenek, amelyeket egy ilyen profilú autóval szemben támaszt az ember. Tehát legyen erőteljes, lendületes formát sugalló, divatos, figyelemfelkeltő, exhibicionista – és mellé kellően gyors.

A megközelítés megmaradt: erős, formavilágában is

A Chevrolet Camaro esetében jól sikerült a recept és az összetétel: a feljebb említett kívánalmaknak szinte minden egyes részletében megfelel a produktum, szinte mindenki, aki hasonszőrű élvezetekre vágyik, megtalálja a számításait. Nézzük, hogyan is működik mindez gyakorlatban!

Hasonlóan a kupé változathoz, a kabrió méretei milliméterre pontosan megegyeznek a szélesség (1917 milliméter) és a hossz terén (4836 milliméter), egyedül a magasságnál tapasztalható különbség: a „hagyományos” kasznival rendelkező verzió 1360, a tesztben szereplő Camaro 1678 milliméter. Az orr rész hasonlóan agresszív külsőt kölcsönöz, mindezt úgy tálalva, hogy némi visszafogott eleganciát máris érezhessünk, amint szemlélni kezdjük a formákat. A motorháztető hatalmas felületének érvényesülését még inkább kihangsúlyozza a jelen esetben piros matricázás, mely kiemeli a méretes beömlőnyílás púpozódását. Gyönyörű látvány, ez is már egyfajta erődemonstráció – nem beszélve a morcos, minimalista stílusú, ám annál morcosabb hűtőmaszkról, a klasszikus, kerek front lámpatestekről, illetve a lámpák belső íveinél elhelyezkedő irányjelzőkről. A rendkívül lapos orr alsó részén az arányokhoz képest széles és magas rácsozás kapott helyett, két oldalán egy-egy, szintén klasszikus kör alakú ködlámpában végződve.

Vérbeli convertible, egyszerű kezelhetőséggel

20 colos, ötküllős kerekek teszik teljessé az összhangot, továbbá a 2852 milliméteres tengelytáv vizuális hatására még hosszabbnak hat az autó, mint valójában. A tengelyek elhelyezése szinte a kaszni sarkaiba került, ezáltal is biztosítva a rendkívüli menetstabilitást, mindehhez hozzájön az elöl és hátul is 1618 milliméteres nyomtáv. A hatalmas ajtók ablakai keret nélküliek, B oszlop nincs, a hátsó ablakok tulajdonképpen felnyíló háromszögek; a hozzávetőlegesen 20 másodperc alatt fel- és lehajtható tető többszörös megerősítést kapott, s képez egységet, ha épp nem convertible üzemmódban szeretnénk autózni. A tető kezelése egyébként pofonegyszerű: a kisebb erőkifejtést igénylő nyitás után (a belső visszapillantó feletti kar enyhe meghúzása, és elfordítása) aktiválható a rendszer, és a hátulra beépített villanymotor azonnal dolgozni kezd. A csomagtérben fellelhető műanyag táska tartalmazza az összehajtható takaróelemet, amelyet fél perc alatt applikálhatunk a csomagtér a hátsó ülések közti nyíláshoz, ezáltal meggátolandó a szennyeződés (por, víz) beszivárgását – ráadásul esztétikailag is szebb az összkép nyilvánvalóan.

A far sem változott számottevően a tavalyi modelléhez képest, a leginkább szemüveghez hasonló hátsó lámpák tekintélyt parancsolóak, a szolid LED használat emeli a prémium érzetet, míg a termetes diffúzor két szélére gondolt kályhacső vastagságú kipufogóvégei – ha nem lenne elég a globális látvány – sportosságot sugallnak. A 328 literes csomagtér légterelővel felvértezett, matricázott ajtaja kicsiny és keskeny, ugyanakkor a viszonylag jól pakolható tárolórész könnyedén elérhető és hozzáférhető.

Igényes kidolgozás meghintve egy cseppnyi legendával

Sportos profilhoz megfelelően alacsony üléspozíciót kapunk az enteriőrbe tekintve. Az anyagok jó minőségűek, kevés a kemény, kopogós műanyag, ami pedig jelen van, az mind valamilyen formában kicsinosításra, kiemelésre került. Hűen a 60-as évek hagyományaihoz, a cockpit laposra gondolt formavilága a jellemző meghatározó, a felső részeken a kaszni matricázásához, s persze a kárpitozás profiljához passzoló lakkozott díszcsík fut, beleolvadva az ajtók díszítésébe, keveredve a bőr jellegzetességével. A varrott bőrborítás mindenhol jelen van, természetesen a műszerfal részleteiben is, csakúgy, mint a kormánykerék, illetve a hatsebességes automataváltó karjának bevonata esetében is. Az ülések puhának mondhatók, nincs semmiféle masszív hatású sportos jelleg, itt némi jellegzetes amerikai autós ropogás tapasztalható, de ez is kötelező jellegű a teljes életérzéshez. A fotelek kárpitozása két színben pompázik, jelen esetben piros-fekete a kompozíció, s ahogyan feljebb már írtuk is, az egész utasfülke design-jára ez jellemző a tesztautónál. A hátsó traktus szűkös, a szélesség mindkét oldalirányból korlátozott, kettő közepes termetű felnőtt rövidebb távon gond nélkül elfér a szűkös lábtér ellenére.

Mivel a szélvédőív és ezáltal az A oszlop apró, felhúzott tetőnél a fejtér behatárolt. Könnyen beverhetjük a fejünket, ha például piros lámpánál állva nyújtózkodunk a zöldre váltást figyelve, ez a ténykedés nyilvánvalóan szimplábban megoldható, ha lehajtott tetővel autózunk. S miért ne tennénk, hiszen a Camaro Convertible elsődleges feladata nem a keménytetős közlekedés. Az maradjon meg vészmegoldásnak, hirtelen jött eső, vagy hűvös szelek esetén…

Mint ahogyan azt a korábbi Chevrolet Camaro tesztünkben is kifejtettük, az egyetlen szépséghibát az egyen kormány alkalmazása jelentheti, de ez is csak a szőrszálhasogató fanatikusoknak okozhat enyhe értékelési problémákat. Ugyanis hűen az alapkoncepcióhoz, az Európába szánt és gyártott Camaro-k ugyanazt a kormánykereket és kezelőszerveket (például indexkar, kormányról irányítható funkciók kapcsolói, stb.) kapják egységesen, mint amelyek megtalálhatók például az Orlando-ban, vagy a Cruze-ban. Mindezek ellenére az összhatás nem nevezhető zavarónak, minden összehangoltan és ügyesen illeszkedik.

Nem pályára tervezték, de azért nincs ok panaszra a teljesítmény tekintetében sem

Míg a kupé Camaro 432 lóerős erőforrást kapott, jelen esetben a lóerőszám 405. A V8-as, 6162 köbcentiméteres szívómotor tehát 405 lóerőt mozgosít 5900-as fordulaton, míg a maximális és igen tekintélyes 556 Newtonméter forgatónyomaték 4300-nál érkezik (a kupé esetében 569 Newtonméter @ 4600 RPM). A hajtásláncba iktatott 6 sebességes Hydramatic automata precízen dolgozik, persze ha a gyorsulásra és teljesítmény kihasználására helyezzük a hangsúlyt, ajánlatosabb manuális módba kapcsolni, s a kormányoszlopra integrált bal- és jobb oldali füllel érdemes a fel- és visszaváltásokat eszközölni.

A nyomaték egyenletesen elosztva érkezik, a motor érezhetően 2000 fölött lesz elemében, a tombolás nagyjából 6500-ig tart, ténylegesen 3000 után lesz elemében, míg el nem éri a nyomatékgörbe csúcsát, ténylegesen érezhetően 4300-nál. A sportos kipufugóhangzás jelen esetben elmarad, leginkább a V8-as üvöltése szűrődik be az utastérbe, illetve a külvilág számára. Nyilvánvaló, hiszen a Camaro Convertible elsődlegesen nem a száguldozásról, vagy a versenypálya körülmények kiaknázásáról, hanem sokkal inkább a kultúrált, nyugodt élményautózásról szól.

Ugyanakkor nincs szégyenkeznivaló gyorsulás téren sem: a Camaro Convertible gyári adatok szerint 5.6 másodperc alatt teljesíti a 0-100 kilométer/órás sprintet, mi automata váltással 5.9 másodpercet, míg manuális váltással 5.2 másodpercet mértünk. S aki azt hinné, elrettentő fogyasztással operál a Camaro Convertible, jó híreink vannak számára: országúti, 90 kilométer/órás tempónál a V8-as aggregát megelégszik 7.2 literrel 100 kilométerre (~1200 RPM, 6. fokozat), míg autópályán, 130 kilométer/órás haladással 10.3 litert kért az autó (~1500 RPM, 6. fokozat).

Városi körülmények közt sem szökött égbe az üzemanyag felhasználás, távolról sem közelítette meg a gyári 18.9 liter/100 kilométer értéket, 14.9 lett a fedélzeti számítógép összesítése, folyamatos nullázás után. Dinamikusabb használat esetén sem tudtuk túllépni a 17 literes értéket (16.8). A mindössze körülbelül 60 literes üzemanyagtartály által biztosított hatótáv óvatos, leginkább országúti vezetés esetén elérheti az 5-600 kilométert is akár.

Kényelmes, akár egy klasszikus értelemben vett utcai autó

Futómű: itt sem lehet okunk panaszra a Camaro Convertible vezetésekor, ugyanis a kissé keményre hangolt, ám úthibákat kategóriájához képest meglepően jól áthidaló független felfüggesztések (elöl közvetlen működésű stabilizátor dupla gömbcsuklós konfigurációval, hátul 4.5 link felfüggesztés). Az irányíthatóság közvetlen, erőteljesebb kanyarokban alulkormányozottság tapasztalható köszönhetően a puhább futóműnek, viszont maga a kormányzás közvetlen, jól adagolható. A 80 kilogramm híján 2 tonna száraz tömegű kaszni lassítását a Brembo által kifejlesztett fékrendszer biztosítja, igen pontosan, lépésről-lépésre adagolhatóan, így nem érezzük egyáltalán, hogy hatalmas tömegeket kell belátásra bírnunk a fékezések alkalmával.

Felszereltség, árazás

Számos opciót tartalmaz a hazánkban megvásárolható Chevrolet Camaro Convertible: a kényelemért 6 irányban állítható vezető- és utasülés, magasságában és mélységében állítható szervokormány, tempomat, központi zár, manuális klímaberendezés pollenszűrővel felelnek, míg az aktív-passzív biztonság alapjait a vezető- és utasoldali, továbbá az oldal- és függönylégzsákok, az ABS, a menetstabilizátor, a kipörgésgátló, az ISOFIX előkészítés, kördfényszóró és tolatóradar jelentik -.mindkét kategóriában a teljesség igénye nélkül.

A tesztben szereplő Chevrolet Camaro 6.2L V8 Convertible jelenlegi listaára 14 690 000 forint, ehhez opcióként hozzájön még a maga 600 000 forint felárával a hatsebességes Hydramatic automataváltó, így 15 290 000 forint végösszeget kapunk. Mindenképp érdemes megfontolni a Chevrolet Camaro 6.2L V8 Coupe beszerzési lehetőségét is, hiszen annál a modellnél 13 190 000 forintról indul az árazás. Ott 57 lóerővel és 13 Newtonméterrel többet kapunk ugyan, viszont le kell mondanunk a convertible kategória által nyújtott életérzésről.

Chevrolet Camaro 6.2 V8 Convertible AT specifikációk

Motor

Motortípus: V-elrendezésű nyolchengeres benzinmotor

Lökettérfogat: 6162 ccm

Maximális teljesítmény: 405 LE @ 5900 ford./perc

Maximális forgatónyomaték:556 Nm @ 4300 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 6 fokozatú Hydramatic automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4836 mm

Szélesség: 1917 mm

Magasság: 1378 mm

Tengelytáv: 2852 mm

Gumik mérete elöl: 275/45 ZR20

Gumik mérete hátul: 275/40 ZR20

Tömeg, üresen: 1920 kilogramm

Csomagtartó mérete: 328 liter

Üzemanyagtartály mérete: ~60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.6 s (gyári, automataváltóval), 5.9 s (mért), 5.2 s (mért, automataváltó, manuális profil)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 14.9 l/100 km

Országúti: 7.2 l/100 km

Vegyes: 11.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 18.9 l/100km

Országúti: 9.7 l/100km

Vegyes: 13.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 304 g/100km

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Samsung, Kingston Technology, Livekodok.com, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer Aspire 5755G notebook, Samsung 830 Series SSD
Utómunka technika: Samsung UE40C6510 full HD LED televízió
Exit mobile version