Május 23-án indul a Tánchónap az Erkelben című programsorozat, melynek nyitóelőadása a Sylvia. A legendás Seregi-alkotás a társulat civil életében kialakuló szerelmi háromszögeket is láttatja az ókori történet előadása közben. Az első produkció előtt nyitják a Magyar Nemzeti Balett történetének legnagyobb fotókiállítását, majd átadják a 2015-ös Seregi-díjat, amelyet egy kiemelkedő tánckoreográfusnak ítélnek oda.
A kiállításmegnyitó után, a színházteremben, harmadik alkalommal adják át a Seregi-díjat, mely az aktív koreográfusgeneráció tehetséges alkotóinak elismerését szolgálja, egyúttal ápolja a 2012-ben elhunyt világhírű hazai koreográfus, Seregi László emlékét. A díjat azzal a céllal hozta létre az Opera vezetősége, hogy megőrizze és továbbhagyományozza a XX. század kiemelkedő művészegyéniségének életművét. A jelöltek közül minden esztendőben a szakmai grémium által legrátermettebbnek ítélt, maradandó tartalmat és művészi értéket teremtő, egyéni stílust képviselő, aktív koreográfust jutalmazzák egy Seregi László munkásságát jelképező szoborral, Krasznai János alkotásával. A Seregi-díjat 2013-ban elsőként Lukács András nyerte el, és a Magyar Állami Operaház felkérésének eleget téve az Újévi Koncert balettbetétjét koreografálta. A 2014-es díjazott, Juronics Tamás egy opera megrendezésére kapott lehetőséget az Opera következő szezonjában.
A Tánchónap előadássorozata stílszerűen egy Seregi-klasszikussal, a Sylviával veszi kezdetét. A megkapó Delibes-zenére készült koreográfia ókori görög mitológiai alakok naiv szerelmét feldolgozó történet, mely a legendás Seregi László keze nyomán úgy válik izgalmas, korszerű előadássá, hogy az újrakomponált szövegkönyvben a szerelmi háromszögek megjelennek a bukolikus balettet játszó újkori társulat kulisszák mögötti civil életében is. A darabot hat alkalommal, hármas szereposztásban játssza a Magyar Nemzeti Balett.
Az Opera balettegyüttese – szintén a Tánchónap részeként – Boris Eifman elsöprő sikerű koreográfiájával, a Karamazov testvérek című, sajátos mozgásvilágú előadással zárja az évadot. A Dosztojevszkij-adaptáció kulcsszavai a koreográfus értelmezésében: szabadság, anarchia, Isten, felelősség. A szereplők közt feszülő viszonyrendszereket a saját maga által „pszichológiai balettnek” nevezett megközelítésből fogalmazza meg: nemcsak a cselekményt, hanem a karakterek belső működését is fontosnak tartja a tánc nyelvén megfogalmazni. A darab június 20-tól nyolc alkalommal látható. Színpadon a Magyar Nemzeti Balett művészei.