Nőtt a Magyarországon is jelen lévő Henkel német háztartási vegyipari és kozmetikai konszern profitja és bevétele az idei első negyedévben.
A düsseldorfi székhelyű vállalat azt közölte, hogy a számos tényező hatásától megtisztított árbevétel az első negyedévben 4,835 milliárd euró volt, 1,1 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. A valutaváltozások 8,6 százalékban hatottak negatívan az árbevételre.
A ragasztószergyártó üzletág erős, 4,7 százalékos árbevételnövekedésről számolt be. Az észak-amerikai fogyasztói cikkek piacán tapasztalt szállítási nehézségek következtében a Beauty Care (szépségápolás) üzletág árbevétele 4,3 százalékkal volt kisebb az egy évvel korábbinál. A Laundry & Home Care (mosó- és háztartási tisztítószerek) üzletág bevétele 0,7 százalékkal csökkent.
A negyedéves eladások Nyugat-Európában 0,2 százalékkal, Kelet-Európában 7,6 százalékkal, Afrikában és a Közel-Keleten 8,6 százalékkal, Latin-Amerikában 7,3 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 4,2 százalékkal nőttek, miközben Észak-Amerikában 6,5 százalékkal csökkentek.
A Henkel részvényarányos eredménye 1,4 százalékkal, 1,43 euróra emelkedett, a valutahatások 6,4 százalékban hatottak negatívan.
A korrigált üzemi eredmény (EBIT) 842 millió euró volt a március végével záródott három hónapban, ami 1,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 854 millió eurónál. A valuták negatív hatása 6,2 százalék volt.