A Seat Ibiza esetében a névadásra a ’80-as években, a spanyolországi turizmus felfejlődésével egy időben került sor, a vállalat stratégiájának része volt, hogy mindegyik modellt egy spanyol városhoz kössenek. A sziget neve pedig tökéletesen megfelelt a gépkocsi számára megcélzott közönségnek, vagyis a fiatalos, modern, és a mediterrán szellemiséget képviselő laza imágónak.
„A gépkocsik nevéről hozott döntés ahhoz a folyamathoz hasonlítható, amelyen a szülők gyermekük számára nevet választanak, vagyis érzelmekben gazdag, és valóban egy egész életre szóló hatása van.”– mondta Vincenza Magliocco, a Seat Ibiza termék marketingért felelős vezető.
„Az első Seat Ibiza piacra dobásával a spanyol vállalat elkezdte kitaposni a függetlenséghez és a nemzetköziséghez vezető új utat. Ibiza szigete a világméretű turizmusban is divatos célpont volt, és jelképnek számított, így olyan új lehetőséget kínált, amelyik a legjobban illett az új modell számára elképzelt és megkívánt pozícionáláshoz”- teszi hozzá Vincenza Magliocco. Véleménye szerint egy gépkocsi neve kulcsfontosságú, éppen ezért könnyen megjegyezhetőnek kell lennie, és minden nyelven jól kell hangzania.
Oriol Iglesias, az ESADE, a spanyol közigazgatási és vállalatirányítási főiskola Márka Intézetének tudományos igazgatója ugyanazon gondolati körhöz tartozik, akik a gépkocsi nevét alapvető fontosságúnak tartják. A szakértő szerint az Ibiza név három lényeges húrt pendít meg abban, aki e nevet meghallja: a név tükrözi a márkaidentitás meghatározó értékeit, könnyen kiejthető és megjegyezhető, illetve különböző nemzetközi környezetben is „működik”, értelmezhető. Életbevágóan fontos, hogy a márka neve megfeleljen e feltételeknek egy olyan vállalat, mint a Seat esetében, hiszen az a gépkocsik több mint 80 %-át a világ több, mint 75 országába exportálja.
Virginia Marí, Ibiza város polgármestere mindezen túl úgy véli, hogy a „Seat jól hasznosította az Ibiza márkát, és segített abban, hogy a név átlépje az országhatárokat.” A polgármester szerint „a Seat Ibiza márka imázsának értékei kifejezik a sziget dinamikus, fiatalos szellemű természetét. Az Ibiza gépkocsi immár négy nemzedék után is továbbra is ugyanazokat az értékeket, a fiatalságot és a frissességet hordozza és adja át, és továbbra is hozzájárul országunk lényegének megőrzéséhez”. Virginia Marí számára a gépkocsi és a sziget egyaránt „megbízható és elérhető”, megközelíthető, mert ez egy közeli célpont, amelyik a fogyasztóra, a látogatóra összpontosít!”
Vincenza Magliocco úgy véli, hogy harminc évvel megjelenése után, a modell négy nemzedékével és megközelítőleg 5 millió értékesített gépkocsival a háta mögött, a név kiválasztása e rendkívül népszerű modell számára „nagy húzás volt”. „Noha az eredetileg megcélzott piaci szegmens az idők során módosult, a gépkocsi érettebbé vált, megítélése ma azonos a magas színvonalú technológiával és a minőséggel, az Ibiza név még mindig összhangban van és megfelel a gépkocsi piaci pozicionálásának.”. Valójában, Vincenza Magliocco azt jósolja, hogy az első Ibiza elnevezése mögött 1984-ben rejlő szellemiség tovább él, magába foglalja az új értékeket és a jövő trendjeit, és ennek köszönhetően a gépkocsi továbbra is sikeres marad.