Site icon Napimagazin

Remek hangulatban zajlott a 2014-es Volkswagen-találkozó

Az előző években még „csak” Golf találkozó, mára Volkswagen-találkozó: minden kétséget kizáróan az esemény kinőtte magát 2014-re.

Nem kevesebb, mint 2000 Volkswagen gépjármű és azok tulajdonosai tették tiszteletüket szombaton, azaz tegnap a 2014-es Volkaswagen találkozón, melynek helyszíne idén is a Hungaroring volt. A márkatalálkozón a főszerep idén már nem kizárólag a Volkswagen Golfoké volt, féltve őrzött és ápolt kincseiket immár a Volkswagen Bogár (Käfer), Volkswagen Passat, Volkswagen Scirocco, Volkswagen Corrado és Volkswagen Transporter tulajdonosok is bemutathatták.

  

Hasonlóan az eddigiekhez, a történések fő középpontja ezúttal is a paddockban zajlott. Itt sorakozott fel az a nem kevesebb, mint 300 Volkswagen Golf, melyeket előzetesen választott ki a szigorú szakmai zsűri. Volt természetesen felvonulás is a Hungaroring aszfaltcsíkján, itt a 300 résztvevőt megtoldották egy kicsit, s 1100 (!) Golf állt a rajtrácsra.

Kétségkívül az idei, 2014-es Volkswagen Golf találkozó legnagyobb durranása a Hippifalu volt, mely bár leginkább egy hatalmas Volkswagen Transporter-parkolóra emlékeztetett, mégis hordozta nyomokban a hatvanas évek végi életérzést. Itt megtekinthettük a Brazíliában készített, vízhűtéses, 1.4 literes benzinmotorral felvértezett Transporter T2-est, mely érdekessége, hogy az 1957 és 2013 közt gyártásban lévő kisbusz utolsó darabja ez. Ahogy kiderült a sajtótájékoztatón, a kiálított T2-es az 1200 darabos Last Edition szériához tartozik.

 

A Hungaroring szinte teljes terjedelmében teret adott a Volkswagen modellek bemutatásának: a pálya szegleteiben különböző alternatívákkal találkozhattunk. Jöttek az eseményre nagyteljesítményű, több száz lóerős feltuningolt különlegességekkel is, továbbá nagy divat (még mindig) a Rat-vonal. Ennek lényege, hogy az autó (jelen esetben Volkswagen) legyen minél jobban leamortizálva és elhanyagolva, egyfajta maszkírozásként.

  

A 2014-es Volkswagen-találkozó keretein belül a látogatóknak lehetőségük nyílt arra is, hogy többek közt offroad körülmények közt is próbára tehessék magukat. Volkswagen Amarok és Touareg modellek álltak a rendelkezésre, s mindenki, aki vállalkozó szelleműnek bizonyult, bevethette magát a Hungaroring vezetéstechnikai pályáin.

 

 

Több sajtótájékoztató is levezénylésre került a Volkswagen hazai importőre által – bemutatkozott a Golf GTE illetve a Golf Sportsvan is – ezekről részletesebben később. Viszont ami minden kétséget kizáróan az esemény egyik legnagyobb durranása, az a Volkswagen GTI Vision Roadster Gran Turismo jelenléte volt.

  

Egy koncepcióautó, mely először a nagy sikerű PlayStation játék, a Gran Turismo 6 berkein belül lett megálmodva. A Volkswagen tervezőmérnökei gondoltak egyet, s megvalósították a sportautót gyakorlatban is – 503 lóerővel nagy valószínűséggel hozza a hasonló menetteljesítményt, mint amit már a PlayStation szimulátorában megszokhattunk. Sajnos a sorozatgyártásról nincs egyelőre információ.

Idén harmadjára került megrendezésre a Volkswagen-talákozó. Az eseményre hozzávetőlegesen (összesítve) 10 ezer érdeklődő látogatott el.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI
Exit mobile version