A márka negyven autót állít ki az 1-es csarnokban található 4000 négyzetméteres Peugeot standon. Az idei évben a megújult és egységes 8-as kínálat bemutatása fémjelzi a márkát a Párizsi Autókiállításon. Az új Peugeot 308 GT és Peugeot 508 modellek tökéletesen tükrözik a paletta exkluzívabbá válását és a Peugeot technikai tudását.
A vezetési élményt és a magas szintű hatékonyságot ötvözik a felsőkategóriás Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ tanulmányok.
A vezetési komfort és a környezet kímélete terén a Peugeot technikai szakértelmének legékesebb gyöngyszeme a Peugeot 208 2L HYbrid Air tanulmány. A márka széleskörűen alkalmazza kínálatában az új Euro 6 motorokat: a PureTech és az 1.6 THP családok, illetve a BlueHDi dízelek már egy évvel a bevezetése előtt teljesítik az új norma követelményeit.
A 2008 DKR oldalán bemutatott Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás azt bizonyítja, hogy magas szintű tudásának köszönhetően Peugeot SPORT ugyanúgy meg tud felelni a speciális ügyféligényeknek, mint a legjobban szabályozott autóversenyek szigorú követelményeinek.
Mélyreható változásokon esett át az új Peugeot 508: új motorokkal jelentkezik, és orr-része a márka majdani modelljeit vetíti előre. A mostani kiállításra új anyagokkal felfrissített Peugeot EXALT tanulmányban a márka felfokozott formában jeleníti meg a limuzinról alkotott elképzelését, a 2012-ben Párizsban bemutatott ONYX tanulmány nyomdokain haladva.
A Peugeot QUARTZ tanulmányban a szabadidő autók új generációjának intenzív kifejezése és a márka húzómodelljeinek világa keveredik egymással. A tanulmány mellett a márka sportos modelljei láthatók, köztük az új Peugeot 308 GT és a Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás. A versenyek világát a Peugeot 2008 DKR, a 208 Rallye Cross és a 208 T16 képviseli.
A Peugeot tovább erősíti piacvezető szerepét az innováció, a környezetvédelem és az autóba épített telekommunikációs eszközök terén. Minden témának külön területet szentel a márka, és ezzel lehetőséget nyújt a látogatóknak az Euro 6 motorokkal és a fogyasztás csökkentésével kapcsolatos legújabb csúcstechnikák bemutatására:
- a BlueHDi dízelmotorok, amelyek egyszerre hatékonyak és takarékosak ;
- a háromhengeres Turbo PureTech benzines motorok;
- a rendkívül kicsi fogyasztású Peugeot 208 HYbrid Air 2L tanulmány.Az autóba épített vezeték nélküli rendszerek és szolgáltatások is jelzik: az autózás belépett a XXI. századba. A Peugeot az autózás élményének további gazdagítására törekedve alakította ki a következő funkciókat és szolgáltatásokat, amelyek folyamatos kapcsolattartást biztosítanak a vezető, az autó és a külvilág között:
- már több mint egymillió autót szereltek fel a sürgősségi hívásokra szolgáló Peugeot Connect SOS és a Peugeot Connect Assistance segélynyújtó szolgáltatással;
- a Peugeot Connect Apps, az online alkalmazások portálja (Coyote, üzemanyagárak, parkolás stb.), amely megkönnyíti a midennapi autózást, a standon kiállított Peugeot 208, 2008, új 308 és új 508 modellek közül 19-ben megtalálható;
- két demó állványon lesz látható a Mirror screen, amely az autó érintőképernyőjére vetíti a vele összekötött okostelefon kijelzőjét ;
- a Link MyPeugeot és a Scan MyPeugeot okostelefonos alkalmazásoknak köszönhetően a vezetéssel kapcsolatos tapasztalataink nem érnek véget a gyújtás megszakításakor: az előbbi funkció segítségével az autóra vonatkozó információk, statisztikák hívhatók le, míg az utóbbi a jármű interaktív használati utasítása.
- Magával ragadó 3D virtuális élményben lesz részünk, ha felvesszük a négy demó állványra helyezett Oculus Rift fejhallgatókat, amelyekkel játékos formában élhetjük át és fedezhetjük fel a Peugeot Connecten keresztül a Link MyPeugeot (« Find my car » és « Last mile guidance » funkciók), valamint a Peugeot Connect SOS és Assistance bemutatását.
A Párizsi Autókiállításon a Peugeot egy új robogót is bemutat. A márka legújabb, Django nevű, csodaszép kétkerekűje mintha egyenesen az ötvenes évekből került volna a szalonra: valójában az oroszlános márka legelső robogójának, a legendás S57-nek a nagyszerű újjáköltése, örökké frissnek ható retró stílusban. Háromféle lökettérfogattal (50, 125, 150) és négyféle felszereltségi szinttel kapható. Számos lehetőséget kínál az egyéni kialakításra: a Django ID konfigurátor segítségével mindenki A-tól Z-ig megtervezheti a saját robogóját, a színtől a visszapillantókon át a nyeregig mindent az egyéni ízlésünknek megfelelően választhatunk ki. A Peugeot Scooters történetében fordulópontot jelző újdonság több mint 110.000 kombinációs lehetőséget kínál.
Peugeot 508 : a hangsúly a karakteren
Az új Peugeot 508 nyilvánvalóvá teszi, hogy a márka továbbra is szeretne jelen lenni a D-szegmensben. Ez hozzájárul a modellkínálat magasabbra pozicionálásához is, amely az összes piaci szegmensben megtalálható, egyedi Peugeot modelleken kívül arra is épít, hogy a márka modelljei folyamatosan jelen vannak a nagy limuzinok kategóriájában.
Az új Peugeot 508 vízszintesebb motorházteteje nyomatékosítja a modell tekintélyt sugalló megjelenését. Ez a modell vezeti be a Peugeot egyik új arculati elemét, a márka majdani modelljein is visszaköszönő megújult hűtőrácsot, közepén az oroszlán emblémával.
Különös gonddal tervezték meg az első és a hátsó lámpákat. Az új Peugeot 508 karakteres megjelenésének jellegzetes és emblematikus elemei a szedánon és az SW-n vessző alakú, míg az RXH esetén karmokat formázó első nappali menetfények.
A felsőkategóriás változatok kizárólag full LED technikájú első lámpákkal készülnek.
A szedán hátsó lámpáit is áttervezték. Három-három karomból állnak, a korábbinál vízszintesebb kialakításban. Az új lámpatestek rendkívül jellegzetes és modern megjelenéssel ruházzák fel a hátsó világítást.
A műszaki tartalom is megújult, modernebb lett az új Peugeot 508-ban. A megújult modellben a második felszereltségi szinttől alapfelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyről az autó funkcióinak többsége vezérelhető.
A díszítéseknek és a kárpitoknak szentelt figyelem, a felszerelések minősége és a kidolgozottság a kifinomult felsőkategóriás modellek világába helyezi az új Peugeot 508-at, elkerülve ugyanakkor a hivalkodás csapdáját.
A csúcskategóriás megoldások között említhetjük a kulcs nélküli indítást és nyitást, az automatikus és elektromos parkolóféket, az elektrokróm belső visszapillantót, az automatikus távfény kapcsolást, az abroncsnyomás-érzékelőt, az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, a négyzónás automatikus légkondicionálót, a JBL Hifi berendezést, valamint az új felszerelések közül a tolatókamerát és a holttérfigyelő rendszert.
Az új Peugeot 508 nem kevesebb, mint nyolcféle erőforrással rendelhető, két benzines és hat dízelmotorral.
Különös figyelmet érdemelnek az Euro 6 motorok:
- az új 165 lóerős, 1.6 THP 165 stop-start benzines motorhoz hatfokozatú manuális váltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó kapcsolódik ;
- a 2.0 literes BlueHDi 150 dízelmotor, hatfokozatú manuális váltóval a szegmens legtisztább autója az azonos teljesítményű modellek között; mindössze 105 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként;
- a 2.0 literes BlueHDi 180 EAT6 dízelmotor CO2-kibocsátása 111 g/km, ezzel a kategória egyik legjobbja a teljesítményhez mérten kedvező fogyasztás tekintetében.Kínában az új 1.8 literes THP motorral és a szintén új EAT6 sebességváltóval felszerelve vezetik be az új Peugeot 508-at 2015-ben. A modern kor elvárásaival lépést tartó, felelős gondolkodású vásárlók igényeinek kíván megfelelni az 1.8 liter lökettérfogatú motor, amely a legkorszerűbb és leghatékonyabb műszaki megoldásokkal készült (stop-start, közvetlen befecskendezés, Twin Scroll turbófeltöltő, folyamatosan változó szelepvezérlés, változó lökettérfogatú olajpumpa, DLC bevonat…). A küszöb vonalával együttfutó díszlécek miatt szélesebbnek tűnik az autó. A 308 GT sportosságát erősítik a Michelin Pilot Sport 3 típusú, 18’’-os gyémánthatású kerekek. A sportos jelleg az utastérben is visszaköszön. A tetőkárpit antracit fekete, az üléshuzatok, a műszerfal, az ajtóbetétek, a váltószoknya és a felsőkategóriás szőnyegek vörös díszvarrással készülnek. A futóművet az autó karakterének megfelelően dinamikusra hangolták, ideális egyensúlyt teremtve a fokozott stabilitás és a magas szintű menetkomfort között Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ: a csúcskategóriás autók két víziója A Peugeot két tanulmányt mutat be az idei Párizsi Autószalonon: a Peugeot EXALT és a Peugeot QUARTZ azt bizonyítja, hogy a márka kiemelt figyelmet szentel a csúcskategóriának.A Peugeot QUARTZ a márkának a crossoverek között betöltött piacvezető szerepét hangsúlyozza, ugyanakkor új irányt is szab a szegmensnek. A szabadidőautók jövő nemzedékének felfokozott kifejezését és a márka « legütősebb » változatainak világát egyesíti ez a tanulmány.A tanulmány sportos stílusát hangsúlyozza a látványos formaterv és az innovatív anyagok, például a bazaltkő, a digitális szövéssel előállított textilek és a chiné bőr használata.Egyedi a felépítése is: a középső oszlop elhagyásával felfelé nyíló ajtókat alakítottak ki, így a behúzható fellépőkön át gyerekjáték a beszállás a minden porcikájában felsőkategóriás utastérbe. Az erő és a könnyedség szövetségét megtestesítő, vulkanikus eredetű bazalt többek között a középkonzolon jelenik meg. A világon először ebben a tanulmányautóban látható digitális szövéssel előállított textil. A sportos hangulatot fokozza az oszlopok és a tető fekete bőr borítása, míg az üléslapokat és a támlákat középbarna chiné bőrrel vonták be.Minden utasnak hightech kagylóülés jár, visszahúzható, négypontos biztonsági övvel. A fejmagasságú kijelzőt egy nagyméretű, konfigurálható érintőképernyő alkotja, közepén egy 45 fokos szögben döntött polikarbonát kijelzővel, amelyen az adatok jelennek meg.
- Tíz lóerővel erősebb az elődjénél, az 1.6 literes, Euro 5-ös THP 155 típusnál, és CO2-emissziója is kisebb, mindössze 129 g/km vegyes ciklusban az előző generáció 144 g/km induló szén-dioxid-kibocsátási értékéhez képest.
- Az újfejlesztésű 1.6 literes, Euro 6-os THP 165 S&S motor hatfokozatú manuális váltóval, vagy az 508 kínálatában megjelent új, hatfokozatú EAT6 automatikus sebességváltóval készül. Ez a motor maradéktalanul megfelel az Euro 6 előírásainak, és műszaki specifikációi a fogyasztás csökkentését és a teljesítmények javítását is tartalmazzák.
- Az 1.2 literes PureTech 130 stop-start motor (ez az első benzines motor, amelyben a Peugeot a stop-start rendszert automatikus váltóval kapcsolja össze) mostantól a 308 modellekhez kínált új, hatfokozatú EAT6 (AT6 III) automatikus sebességváltóval is rendelhető, amely a kormányon kialakított sebességváltó fülekkel kezelhető a Driver Sport Pack opció igénylése esetén.
- Új motorokkal is gazdagodott a kínálat, amelyek a vezetés örömét kicsi fogyasztással ötvözik.
- A Peugeot 208 HYbrid Air kísérleti modellt a francia autóipar szereplőit tömörítő Plateforme Automobile más tagjaival, a Faureciával, a Michelinnel, a Plastic Omniummal és a Valeóval közösen fejlesztette ki a márka.
- A HYbrid Air az 1,2 literes, PureTech 82 BVM5 belső égésű motor továbbfejlesztett változatát (a súrlódási veszteség csökkentésének köszönhetően 4%-kal jobb a hatásfoka) léghajtással kombinálja, amely a következőkből áll: a sűrített levegőt tartalmazó, nagynyomású tartályból, a sűrített levegőt tartalmazó, kisnyomású tágulási tartályból, és a váltóművel összeépített hidraulikus motor-szivattyú egységből. A fékezési és lassítási energiából visszanyert sűrített levegő vagy együtt dolgozik a szívómotorral, vagy ha az teljesen leáll, kizárólag a légmotor hajtja az autót. Az átmeneti szakaszokban (induláskor és gyorsításkor) vegyes üzemmódba kapcsol az elektronika.
- A kitűzött fogyasztási cél elérésében kulcsszerepet játszik a HYbrid Air hajtáslánc.
- A másik fontos fejlesztési terület az autó aerodinamikájának javítása. A jobb levegőáramlás elérése érdekében a legkisebb részletre is kiemelt figyelmet fordítottak: az alacsonyabbra ültetett karosszéria, a körültekintően megtervezett légbeszívás, az A oszlop, az ajtókeret és a szélvédő illesztési hézagainak megszüntetésével és a visszapillantó kamera alkalmazásának köszönhetőn 20 százalékkal javult az autó légellenállási tényezője. Az aerodinamika javítását szolgálja a kisebb gördülési ellenállás is, amelyet a keskeny, nagy átmérőjű gumiabroncsokkal sikerült elérni.
- A fejlesztés egyik fő csapása, hogy az autóhoz felhasznált különböző anyagokat, az acélt, az alumíniumot és a kompozitokat a maximális súlycsökkentés figyelembe vételével társítják és tervezik meg.
- A Peugeot azonban nem ül a babérjain: a francia állam támogatásával meghirdetett, mindössze kétliteres fogyasztású járművek kifejlesztésére irányuló projekt keretében létrehozta a 208 HYbridAir 2L kísérleti modellt. A projektnek van egy nehezen előrelátható kritériuma: 2020-ig sorozatgyártású bevezetésre alkalmas, viszonylag olcsó műszaki megoldásokat kell alkalmazni. A kísérleti modell célja tehát igazán nagyratörő: a felére csökkenteni a 208 már egyébként is barátságos fogyasztását!
- 2014. június végén a Peugeot által Európában értékesített új gépjárművek CO2-kibocsátásának súlyozott átlaga 111,1 g/km volt (a 2013 hasonló időszakában megállapított 115,1 grammhoz képest).Ezzel a Peugeot dobogós helyen áll a legtisztább autókat forgalmazó európai márkák között. Az Euro 6 motorok, azon belül is a BlueHDi dízelek és a háromhengeres PureTech benzinmotorok széleskörű alkalmazásának komoly szerepe van a siker elérésében.
- Peugeot csúcstechnika: a 208 HYbrid Air 2L tanulmány és új motorok
- A tiszta városi közlekedéshez fejlesztette ki a PEUGEOY CYCLES a szalonon szintén látható, kifinomult stílusú AE21 HYbrid kerékpárt, amellyel könnyedén és csendesen suhanhatunk a városban. A kerékpár intelligens vázában van elrejtve a « clever case » akkumulátor, alapfelszerelésként jár hozzá egy laptop táska, valamint a kerékpár védelmét biztosító, Abus Bordo összecsukható lakat. Az AE21 HYbrid « összeöltözött » a szomszédságában található EXALT tanulmánnyal és HYbrid Kickkel: nyers fém színt, Shark Skin bevonatot és chiné textilhuzatot kapott.
- Az EXALT motorosan nyitható csomagtérajtaja alacsony rakodóküszöböt rejt, amelyen át kényelmesen kiemelhető a HYbrid-Kick elektromos robogó. Ez a jármű ideális kiegészítő közlekedési eszköz az utolsó kilométerek megtételéhez. Elektromos technikával készült, ami megkönnyíti a közlekedést a városban. A Peugeot és a MICRO közös fejlesztésű robogóját könnyű irányítani, könnyű összehajtani és könnyű szállítani: a vegytiszta design világában járunk, ahol az egyszerűség és az elegancia magától értetődik.
- Az EXALT kínai kiadásának utasterét kínai kézműves mesterek által kifaragott ébenfa betétekkel díszítették. A Párizsi Autószalonon kiállított változatban viszont préselt újságpapírból készült, fa hatású díszítéseket találunk, a neves napilapok gazdasági oldalainak lazacrózsaszín árnyalatába öltöztetve. A szürkébe öltöztetett karosszéria teljes egészében kézműves munka, igazi főhajtás az 1920-as és 30-as évek francia autóiparának emléke előtt. A modell hátulján visszaköszön az eredeti változat Shark Skin textilborítása. Éles a választóvonal, ám kifinomult a színátmenet a természetes hatású nyers fémszín és a Shark Skin szürke árnyalata között. A Pekingben kiállított változaton élesebb volt a kontraszt, a mostani modell a kontrasztosságban rejlő lehetőségek egy szelídebb formáját mutatja be.
- A Pekingi Autókiállításon áprilisban bemutatott Peugeot EXALT tanulmány új kiadásban mutatkozik be Párizsban. A felelős autózás és a Peugeot felsőkategóriás víziójának manifesztumaként megőrzi az eredeti változat jellemzőit, ám megalkotásához helyben beszerzett és újrahasznosított anyagokat használtak fel.
- A nem mindennapi tanulmány természetesen csúcskategóriás hajtásláncot kapott, amely az 500 lóerős full hibrid plug-in szívómotorból és két villanymotorból áll.
- Az örömautó vezetésének élményét megkoronázzák a Driver Assistance Pack összetett funkciói (aktív tempomat, ütközés veszélyére figyelmeztető jelzés és automatikus vészfékezés), a holttérfigyelő rendszer és a Peugeot Park Assist (automatikus parkolássegítő rendszer, amely a párhuzamos és a merőleges parkolást egyaránt megkönnyíti).
- A vezetés élményét fokozza az összes 308 GT-be beépített Driver Sport Pack, amely egyszerre több érzékszervünkre hat, a konkrét élményektől, mint például a sportos motorhang és a multimédia rendszer kezelőfelülete nyújtotta élvezet, egészen a szélesebb értelemben vett vezetési élményig, amelyet a határozott és érzékeny szervokormány, valamint az érzékeny gázpedál biztosít.
- Határozott, sportos stílusa mágnesként vonzza a tekintetet. Az orr-rész jellegzetes eleme a három vízszintes, karomszerű lécből álló hűtőrács, amely magában foglalja a márkaembléma oroszlánját. Minden körülmények között kiváló láthatóságot biztosítanak a 62 fénydiódából álló, csúcskategóriás fényszórók.
- A Peugeot 308 GT négyféle változatot kínál, a GT 205 és a GT 180 is kapható 5 ajtós illetve kombi kivitelben. A motorválasztékot a 250 lóerős, 1.6 literes THP stop-start rendszerű benzines motor, illetve a 180 lóerős, 2.0L BlueHDi dízelmotor alkotja, az előbbi hatfokozatú manuális, míg az utóbbi az automatikus EAT6 váltóval készül. A benzines 5,6 litert fogyaszt, CO2-kibocsátása 130 g/km, míg a dízel 4,0 literes fogyasztása 103 gramm kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.
- A szedán és SW változatban kapható, határozott stílussal felruházott Peugeot 308 GT bámulatos teljesítményeivel és kivételes vezethetőségével dobogtatja meg az autózás szerelmeseinek szívét, kicsi fogyasztása és CO2-kibocsátása pedig még vonzóbbá teszi az autót.
- Peugeot 308 GT: két dinamikus és sportos motor az erős karakterhez
- Maximális 150 kW / 204 LE teljesítményével és 1400/perctől rendelkezésre álló 280 Nm-es csúcsnyomatékával teljesítményei és vezetési komfortja a legjobb kétliteres turbómotorokéhoz foghatók, ugyanakkor a fogyasztása (6,9 l/100km és 171 g/km CO2) mértéktartó a Kínában forgalmazott 1.8 literes turbómotorokéhoz képest.
A stand legfontosabb eseményei online is követhetők a http://news.Peugeot.fr honlapon.