Egyre több magyar egyre hosszabb utazásokat választ ősszel, az idén ebben az időszakban a legtöbben kettesben, belföldre, három napra utaznak – derül ki az online kuponos kereskedelemmel foglalkozó Bónusz Brigád felmérése szerint.
A cég tájékoztatása alapján a vásárlások több mint kilencven százalékát teszik ki a háromnapos utak, és a kettesben eltöltött utazások aránya is hasonlóan magas.
Külföldre is három napra mennek a legtöbben, de az egy- és kétnapos foglalások aránya nem sokkal marad el a háromnaposoktól – tették hozzá.
A felmérés szerint a legnépszerűbb belföldi úti cél már harmadik éve Lillafüred, a külföldi pihenés helyszínéül pedig Velencét választották a legtöbben.
Az idén átlagosan 29 500 forintot szántak a vevők a pár napos belföldi kikapcsolódásra, külföldire pedig 23 ezer forintot. Két évvel ezelőtt az előbbi átlagosan 26 800, utóbbi pedig 18 ezer forint volt – közölték. A cég szerint ez azt mutatja, hogy a magyarok egyre jobb minőségű utakat, szállásokat tudnak megfizetni. Ősszel wellnessre és kirándulásra vágynak a legtöbben, azért azok a helyek, amelyek ezt a kettőt ötvözni tudják, nagyon népszerűek.
Magyarországon a webes kuponos, kedvezményes kereskedelmi piac 2010-ben indult, és forgalma az idén eléri a 13 milliárd forintot. A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót.
Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, a vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatásoknál van.