Scsedrin Carmen-szvitje és Rahmanyinov Szimfonikus táncok című műve hangzik el a Magyar Állami Operaház Zenekarának Érzéki haláltánc című hangversenyén. Az Erkel Színházban 2020. február 10-én szólistaszerepben az együttes ütősei hallhatók, vezényel Mladen Tarbuk horvát karmester.
Rogyion Scsedrin 1967-ben prímabalerina felesége, Maja Pliszeckaja, a moszkvai Bolsoj Színház sztárjának kérésére készített egyfelvonásos balettzenét Bizet Carmenjéből. A 13 tételes mű nem pusztán a népszerű opera átszerkesztett és -hangszerelt változata, a szerző a közkedvelt melódiák mellé a tánc céljainak megfelelő új dramaturgiát, harmóniákat és ritmikát kölcsönzött a darabnak, amiben az ütőhangszereseknek kiemelkedő szerep jut. A könnyed, humoros, érzékiséggel átitatott mű bemutatása óta nagy sikernek örvend a balettszínpadokon és a koncerttermekben egyaránt. Az Opera Zenekar koncertjén folytatja azt a hagyományt, amelynek keretében az együttes művészei sokoldalúságukat szólistaként is bizonyítják. A Carmen-szvitben Csige Attila (üstdob), valamint Császár András, László Attila, Tóth János és Vámosi Zoltán (ütősök) lép kiemelet szerepben a közönség elé.
A szünet után Szergej Rahmanyinov Szimfonikus táncok (1940) című, utolsó befejezett műve hallható, amelyet az egy évvel későbbi premieren az Ormándy Jenő által vezetett Philadelphia Zenekar mutatott be. A szerző egyetlen, teljes egészében az Egyesült Államokban komponált darabja felvonultatja Rahmanyinov késői korszakának minden jellegzetességét. A változatos harmóniavilágú, életigenlő, ugyanakkor a letűnt orosz világot is visszaidéző, és egyházzenei utalásokat is tartalmazó mű három tételében markáns szaxofonszóló (Pálfi Csaba, II. karinét), valamint Stravinsky, Prokofjev és Rahmanyinov saját korábbi műveire tett utalások egyaránt helyet kapnak.
Az est karmestere, Mladen Tarbuk a horvát komolyzenei élet meghatározó alakja, aki zeneszerzőként, karmesterként és intézményvezetőként is markáns nemzetközi pályát tudhat maga mögött. Az elmúlt két évtizedben a Magyar Állami Operaházban is rendszeresen vezényelt, Rahmanyinov darabját pedig első ízben most, az Opera Zenekar élén dirigálja.