A Mazda 2014-ben több szempontból is bajnoki teljesítményt nyújt: a január-szeptember időszakban +65%-kal növelte eladásait a magyar személyautó piacon*, ezzel az első helyet szerezte meg az évi 1000 darab felett értékesítő márkák között. A szeptemberi regisztrációs adat (133 darab*) a legmagasabb 2009 márciusa óta. Mindemellett a magyarországi importőr nőtt a legnagyobb mértékben a Mazda európai szervezetében is.
A Mazda háromszor nagyobb lendülettel nő, mint a magyar személyautó piac, mely 49.384 autóval 20,3%-ot* gyarapodott a tavalyi év hasonló időszakához képest. A Mazda Magyarországon szeptemberben 2,4%*-os, a január-szeptember időszakban pedig 1,88%*-os piaci részesedést ért el.
A siker kulcsa természetesen a SKYACTIV technológia elemeiből épülő, s a KODO formanyelv vonalait magukon viselő modellek sora; közülük a legkedveltebb még mindig a Mazda6, mely a felső-középkategóriában a magánszemélyek által leginkább választott modell, és stabil 9%-os piaci részesedést tud felmutatni ebben a szegmensben. Nagy siker a Mazda3 is, mely nem egész egy évvel ezelőtt lépett piacra, és 376 eladott autóval már 2,17%-ot szakít ki a kompakt kategóriából. A Mazda CX-5 pedig eredményesen veszi fel a versenyt olyan modellekkel szemben, mint a Volkswagen Tiguan, vagy az Audi Q5.
„A 2013-as év 76%-os növekedése után 2014-ben is hasonló sikerekre számítunk, hiszen megbízható kereskedő partnereink már szeptemberben túlteljesítették a tavalyi darabszámot. A jövőbeni kilátásaink is hasonlóak; 2015 első negyedévben bevezetésre kerül az új Mazda2, és számos újdonság fogja biztosítani a további növekedést. Köszönet illeti vásárlóinkat és kereskedőinket is, akik nélkül nem tudtuk volna elérni ezeket az eredményeket” – mondta Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary Kft. ügyvezetője.