Site icon Napimagazin

Németországban debütál a Toyota GT86 CS-R3

tmg_motorsport_gt86_1A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin – a 2014-es FIA Rali világbajnokság kilencedik futamán mutatkozik be – erősítette meg a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

A TMG úgy döntött, hogy a pilóták és a rajongók örömére hátsókerék-hajtású versenyautóval tér vissza ralis gyökereihez, olyan legendás modellek elott tisztelegve, mint a látványos Celica Twin Cam Turbo (TA64), a nyolcvanas évek raligyoztes versenyautója.

Ez a döntés tökéletesen igazodik a TOYOTA globális „Újra beleszeretsz a vezetésbe!” szlogenjéhez, valamint a vállalat azon célkituzéséhez, hogy minél szélesebb körben támogassa az alulról jövo motorsportkezdeményezéseket. Csaknem egy évnyi fejlesztést követően a TMG az augusztus 21-24. között, Trier környékén zajló Német ralin veti be eloször a CS-R3-at, mint felvezető autót. A versenyautó nem vesz részt a versenyben, ám minden szakaszt kipróbálva ellenorzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát és így fontos szerepet tölt be a rali során.

A CS-R3-at Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótano vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végso muszaki adatok meghatározását megelozo finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához. A CS-R3 privát ügyfelek és TOYOTA márkakereskedések számára lesz elérheto. Segítségével az érdeklődők költséghatékonyan élhetik át a raliversenyzés élményét, a helyi futamoktól kezdve akár a WRC-ig.

A modell teljesíti az FIA R3-as eloírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy surítési viszony) megváltoztatása is része a mindenre kiterjedő fejlesztési programnak, amelynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerot ad majd le.

A fejlesztési folyamat során a TMG elsosorban a tömeg csökkentésére törekedett, valamint arra, hogy megbízható, biztonságos és élvezetesen vezetheto autót hozzon létre. A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg az FIA homológ bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték és építették meg.

A TMG emellett egyedileg kialakított kábelkötegeket és motorsport motorvezérlést épített be, valamint a piacvezeto beszállítótól származó, aszfaltra és murvára fejlesztett, egyedi kialakítású lengokarokkal szerelt futómu-készleteket kínál.

A CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a Német ralira, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni.

A modell 2015 elso negyedévében kit formájában lesz elérheto; a TMG várhatóan az egyéb R3 modellekkel versenyképes áron fogja azt kínálni. A pontos árképzésről a végleges muszaki adatok meghatározását követoen nyilatkozik a TMG.

„Izgalmas hírek ezek a TMG és reményeim szerint a rali világa számára. Mindenképpen nagy látványosságnak ígérkezik, amint egy vadonatúj hátsókerék-hajtású rali versenyautó elsoként gördül el a rajttól. Fontos leszögeznünk, hogy az a GT86 CS-R3, amellyel Isolde végigmegy a Német rali szakaszain, még nincs kész: ahhoz, hogy befejezzük a fejlesztési programot, szükségünk lesz a Német ralin begyüjtendő adatokra. Éppen ezért a verseny fontos állomás lesz a GT86 CS-R3 történetében, egyben jól láthatóan jelzi reménybeli ügyfeleink számára, hogy a projekt jó ütemben halad a megvalósulás felé. Az, hogy a prototípust az FIA Rali világbajnokság széles nyilvánossága elott teszteljük, jól mutatja, mennyire biztosak vagyunk a projekt sikerében. Az autó iránti érdeklodés máris felülmúlta elozetes várakozásainkat, alig várjuk, hogy Trierbol is visszajelzést kapjunk rajongóinktól és ügyfeleinktol” – mondta Nico Ehlert, az ügyfél motorsport program fomérnöke.

TMG GT86 CS-R3 műszaki adatok

Motor

Típus: FA20
Elrendezés: négyhengeres boxer
Lökettérfogat: 1998 cm3
Legnagyobb teljesítmény: 240-250 LE
Kipufogó: HJS versenykipufogó + leömlő
Üzemanyagtartály: 75 literes FT3 biztonsági cella

Vázszerkezet

Karosszéria: acél önhordó karosszéria, tetőbe vágott szellőzés
Bukókeret: R3 homológ biztonsági keret

Erőátvitel

Típus: hátsókerék-hajtás
Sebességváltó: hatfokozatú, szekvenciális
Differenciálmű: részleges önzáró, változtatható záró karakterisztikával
Végáttétel: rövid végáttétel, többféle lehetőség
Tengelykapcsoló: versenykuplung, könnyű lendkerék
Kormánymu JTEKT hidraulikus szervokormány, rövid áttételezés

Felfüggesztés típusa

Elöl: MacPherson, hátul: kettős keresztlengokaros
Lengéscsillapítók aszfalt: Reiger, három fokozatban állítható
Murva: Reiger, három fokozatban állítható
Stabilizátor: többféle lehetőség
Keréktárcsa: aszfalt: OZ 7” x 17”, murva: OZ 6” x 15”

Fékek:

Első féktárcsa Aszfalt: 330mm x 30mm Murva: 300mm x 30mm
Hátsó Aszfalt: 300mm x 10mm Murva: 300mm x 10mm
Féknyereg Elöl: négydugattyús Hátul: kétdugattyús (előírás)

Méretek:

Karosszéria
Hosszúság: 4240 mm
Szélesség:1775 mm
Tengelytáv: 2570 mm
Minimális tömeg 1080 kg (előírás)

Exit mobile version