Site icon Napimagazin

Menetpróbán az új Kia Soul: tapasztalható az előrelépés

Néhány nappal ezelőtt mutatkozott be a hazai szaksajtó képviselőinek a vadonatúj Kia Soul. Az esemény helyszínéül a nemes egyszerűséget sugalló, ám annál sokkal előremutatóbb A hely elnevezésű, római-parti vendéglátóegységet választotta a hazai importőr – a korrekt kivitelezésben levezényelt program mellett remek ízekkel, sőt, katonai rohamcsónakázással is feldobhattuk az amúgy is perfekt hangulatot.

S ami a leglényegesebb: nézzük, mit tudtunk-tapasztaltunk meg a frissen debütáló Kia Soul-ról!

Az első Kia Soul modell rendkívül ikonikusnak volt mondható, hiszen forradalmian egyedülálló dizájnja, Power to Surprise szellemisége, egyedi igényekre szabhatósága, mindezek mellett praktikussága és tágas belső helykínálata tette különlegessé a nemzetközi piacon az autót, így Magyarországon is. Ráadásul több, mint 700 ezer vevőt sikerült meghódítania szerte a világon, 7 díjat zsebelt be pluszban – nyilvánvaló tehát, hogy mindez nem lehet a véletlen műve.

Első blikkre az új Kia Soul hordozza az előd összes jellegzetességét, ám a rendelkezésre álló adatok, s az importőr állítása szerint high-tech és prémium jellemzők színesítik az összképet, mindehhez igényes minőség és komfort ráta társul, az európai vásárlók igényeihez alkalmazkodva. A leginkább feltűnő változtatás az előző modelléhez képest kétségkívül az újrarajzolt hűtőmaszk, mely jóval hangsúlyosabb lett, ezáltal egyedivé (vagy inkább még egyedibbé) téve a megjelenést, ugyanakkor a 18 colos választható könnyűfém keréktárcsa-portfólió is igen meggyőző lehet. A hátsó lámpák is fejlődtek, legalábbis, ami a kivitelt illeti, ma már kötelező jelleggel LED technológiára épülnek, a C oszlop hosszában, függőlegesen helyezkednek el. Ez szintén jellegzetessé teszi Soul-t, a kockaformát pedig előtérbe hozza – pontosan azt, ami kirívóvá teszi a modellt.

Összesen tizenkét színben érhető el a 2014-es Kia Soul, a tervezők arra is ügyeltek, hogy az árnyalatok által még formabontóbb jelenséget produkálhassanak az egész modellpaletta kapcsán. A variációk tárháza tág, a tetőfényezés kérhető a kasznitól eltérő színben, így kifejezetten testre szabható lesz a végeredmény.

Nem titkoltan a Kia Soul kacsintgat a SUV szegmens irányába, még ha ez nem is látszik annyira a vizsgálódáskor; a hossz 4140 milliméter (+20 milliméter az első szériás Soul-lal szemben), a magasság 1600 milliméter (-10 milliméter az első szériás Soul-lal szemben), míg a szélesség 1800 milliméter (itt +15 milliméter mérhető a korábbi Soul méreteihez képest). A tengelytáv is optimális jelen viszonyokkal összevetve, 2570 milliméter, itt is növekedés tapasztalható, plusz 20 milliméter.

Az enteriőrre sem lehet panasz, a részletek sokkal aprólékosabb kidolgozást kaptak, mint korábban. Az anyagválasztás is érezhetően javult, a belső kárpitozás is szélesebb skálán választható, egészen a tradicionálistól az elegáns megközelítésekig. A fej- és lábtér, valamint a válltér növekedett, az első traktusban helyet foglalók jelenleg 1410 milliméteres válltérrel gazdálkodhatnak, míg hátul nem kevesebb, mint 1003 milliméteres fejtér áll az utasok rendelkezésre.

Akár 8 col képátlójú LCD kijelzős, navigációs és hangfelismerős infotainmenttel is beszerezhető a Kia Soul, társítható hozzá 8 hangszórós Infinity prémium hangrendszer is, USB és AUX csatlakoztathatósággal, iPhone és iPad kompatibilitással. Az automata klíma, a szellőztethető és fűthető, továbbá elektromosan állítható ülések, a kormányfűtés, a kormányról vezérelhető bluetooth, a tolatókamera, az intelligens kulcs+start/stop indítás, a Xenon fényszóró-LED nappali menetfény kombináció, a panoráma napfénytető, az Intelligens Parkoló Asszisztens, a 4.3 colos TFT LCD műszerfal mind-mind hab a tortán, ezek nagy része opcionális kiegészítő. Találkozhatunk viszont az új Kia Soul-ban automatikus távolságfény-szabályozással (HBA), és sávelhagyásra figyelmeztető automatikával (LDWS) is a teljesség igénye nélkül.

Mivel szabadidőautónak definiálható a Kia Soul, ezért sarkalatos pont a csomagtér. Mivel 1040 milliméter széles, illetve 622 milliméter magas a rakfelület, ezért akár méretesebb csomagokkal is nagyszerűen megbirkózik az egyébként nem kiugróan nagy, 354 literes puttony, viszont akár 1367 literesre is növelhető.

Vessünk egy pillantást az új Kia Soul kialakítására, vezetési komfortjára! Az új kocsiszekrény 35 százalékos megerősítést kapott, ultra nagy szilárdságú acél alapanyagból készült, 20 százalékkal kedvezőbb érték ez, mint a korábbi szériás Soul esetében. Továbbá az autó új alvázt (új „K” alaplemez) is kapott, ezáltal még inkább borítékolható a masszív kiképzés. Az aerodinamikai jellemzőket is javították, az egész külső kialakítást optimalizálták, alapvetően azért, hogy a szél által okozott menetzajt csökkenteni lehessen.

Jelenleg kétféle motorral rendelhető az új Kia Soul: 1.6 literes GDI benzinessel (1591 cm3, 132 lóerő@6300 RPM teljesítménnyel, 161 Newtonméter@4850 RPM csúcsnyomatékkal, 6.5 liter/100 kilométer átlagfogyasztással, 151 gramm/kilométer CO2 kibocsátással), illetve 1.6 literes VGT TCI gázolajossal (1582 cm3, 128 lóerő@4000 RPM teljesítménnyel, 260 Newtonméter@1900-2750 RPM csúcsnyomatékkal, 4.8 liter/100 kilométer átlagfogyasztással, 125 gramm/kilométer CO2 kibocsátással.

Felhozatal tekintetében a menetpróbán különböző felszereltségű és motorizáltságú tesztautókkal találkoztunk, a választásunk egy közepesen felszerelt, 1.6 literes GDI motoros variációra esett. Ahogyan írtuk feljebb is, az utastér valóban tágas, szellős, a műanyagok nem kopogósak, az egész kialakítás finomabb, egységesebb lett a korábbihoz képest, levetkőzve gyermekbetegségeit. A multifunkciós kormány fogása is kellemes volt, a kezelőelemek mind kézre esőnek és kezelhetőnek tűntek, s a menetzaj – igaz, hozzávetőlegesen maximum 60-70 kilométer/órás átlaggal – valóban elenyészőnek tűnt. A futómű első nekifutásra kiegyensúlyozott képet mutatott, az úthibák simítása itt sem tűnt kimagaslónak, ugyanakkor a rugózás egyenletesnek hatott. A 132 lóerős benzines egység kielégítően mozgatta a Soul kocsiszekrényét, néhol ugyan visszafogottnak és modorosnak tűnt, pontosan úgy, ahogy a Római part Nánási útjának viszonyai engedték; nyilvánvalóan a későbbiekben elkészülő nagyteszt során komplexebb módon sikerül majd kivesézni a részleteket.

Végül pedig nézzük az árazást: az 1.6 GDI benzinessel szerelt változat 6 felszereltségi szinttel férhető hozzá, a belépő csomagos LX 6 fokozatú manuális váltóval 4 299 000 forintért vihető haza. A legmasszívabb felszereltségű EX csomagos modell 6 fokozatú automataváltóval 5 329 000 forintot kóstál. A dízelek belépő szintjét az 1.6 VGT TCI motoros, LX Confort opciós variáns jelenti, 5 439 000 forintos listaárral, mindez EX csomagban, 6 sebességes automatával 6 229 000 forintba kerül.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI
Exit mobile version