A Ford folytatja az Egy Ford terv lendületes megvalósítását – továbbra is a termékek kíválóságára, valamint a vásárlókat szolgáló innovációra összpontosítva. A Ford arra számít, hogy globális értékesítési volumene 45-55 százalékkal fog emelkedni 2020-ra, ami körülbelül 9,4 millió járművet jelent: a vállalat az iparági átlaghoz képest gyorsabb növekedést tervez mind a volumen, mind az árbevétel tekintetében, és 2020-ig folyamatosan pozitív cash flow-t kíván generálni az autógyártásból, mindezt úgy, hogy az autógyártás tekintetében hozzávetőlegesen 8 százalékos árbevételarányos működési eredményt tervez elérni, hosszú távon is fenntartva a 8-9 százalék közötti értéket.
A Ford felvázolta 2020-ra vonatkozó jövőképét, melynek része a globális járműértékesítés jelentős bővítése az árbevételarányos működési eredmény növelése mellett, valamint a földrajzilag kiegyenlítettebb profitmegoszlás. A Ford globális értékesítésének 45-55 százalékos bővítését tervezi 2020-ra, ami körülbelül 9,4 járművet jelent. Ugyanebben az időszakban az autógyártás tekintetében a vállalat az árbevételarányos működési eredmény mintegy 8 százalékra történő javítását tervezi, majd a 8-9 százalékos érték hosszú távú fenntartása a cél.
„Hosszú távú tervünkben kihangsúlyozzuk elkötelezettségünket az Egy Ford terv mellett, miközben felgyorsítjuk fejlődésünk ütemét, s tevékenységünk minden területén a termékek kiválóságára és az innovációra törekszünk.” – fogalmaz Mark Fields, a Ford elnök-vezérigazgatója. “Továbbra is teljes mértékben arra koncentrálunk, hogy vásárlóinknak az igényeiknek megfelelő, világszínvonalú járművek legmodernebb választékát kínáljuk.”
A Ford azt tervezi, hogy 2020-ra mind az öt autógyártó üzleti egysége és a Ford Credit is hozzájárul a vállalat nyereségességéhez. Jelenleg a vállalat nyeresége döntő mértékben az észak-amerikai régió és a Ford Credit eredményéből származik, míg az ázsiai-csendes óceáni régióban nővekszik a nyereség. Ezzel párhuzamosan a Ford folytatja európai, dél-amerikai és közel-keleti/afrikai tevékenységeinek átalakítását. Miközben a Ford folytatja terjeszkedését az új régiókban, határozott lépéseket tesz a gyártásnak a növekvő vásárlói kereslethez történő igazítása, illetve a globális szintű gyártás előnyeinek kihasználása felé. Emellett a vállalat arra számít, hogy 2020-ra már a teljes értékesített mennyiség kétharmadánál nyereségessé válik a termelés. A Ford Credit tervei szerint teljes hitelállománya 2020-ra hozzávetőleg 50 százalékkal bővül majd.
Megfelelni a vásárlói elvárásoknak
A Ford 2020-ra vonatkozó jövőképében a vállalat globális termékterveivel kapcsolatos magabiztossága fejeződik ki. Ezen tervek fókuszában egy olyan, teljes járműcsalád áll, ami a Ford márka négy alappillére (a minőség, környezetbarátság, biztonság és intelligencia) szerint nemcsak megfelel a vásárlói elvárásoknak, de világszerte túl is teljesíti azokat. A Ford továbbra is vezető szerepet játszik majd az újdonságok piaci bevezetésében, és minden lehetőséget megragad, hogy különbözzön versenytársaitól. Ezek a járművek a vásárlók sokszínű tömegét veszik majd célba a fejlődő régiók értékvásárlóitól kezdve az USA-beli és kínai luxusvásárlókig, nem beszélve a világ minden táján élő teherautó- és haszongépjármű-felhasználókról. A Ford az első autógyártó a világon, ami 2015-ös F-150 modelljénél nagy szilárdságú, katonai minőségű alumíniumötvözeteket alkalmazott egy nagy sorozatban gyártott jármű karosszériájában; a vállalat most azt tervezi, hogy a Super Dut új generációjához is alumíniumot használ majd fel. Az alumínium alkalmazása lehetővé teszi a Ford számára, hogy megtartsa vezető helyét a kisteherautók szegmensében, javítsa teljes modellkínálata képeségeit és tartósságát, valamint csökkentse az üzemanyag-fogyasztást.
Tovább hangsúlyozza a vállalat elkötelezettségét az innováció felé, hogy a Palo Alto Kutatási és Innovációs Központ bővítése révén a Ford folytatja Szilícium-völgybeli tevékenységének kiterjesztését, miközben új területre összpontosít, és különböző ágazatokból érkező új erőket von be a munkába. A Ford továbbra is vezető szerepet fog betölteni a technológiai haladásban, és a jövőben is a Ford Mobilitási Terv kulcsfontosságú elemeinek számító autó-autó kapcsolat és az automatizált vezetési technológiák kutatására és fejlesztésére összpontosít majd. A regionális és vásárlói trendekben tapasztalható változás azt jelenti, hogy a kisebb járművek jelentősebb szerepet fognak játszani a Ford termékportfóliójában. Az olyan globális modellek, mint a Fiesta, a Focus és az EcoSport, valamint a regionális szinten jelentős modellek, mint a Figo, a Ka és az Escort nagyobb súlyt képviselnek majd a Ford értékesítésében.
A gazdaságos üzemű és sokoldalú SUV és crossover modellek, mint az Edge és az Explorer szintén a jelenleginél nagyobb hányadát teszik majd ki a Ford értékesítésének – különösen, mivel ezek a modellek új régiókban is megjelennek. Minden szegmensben nővekedni fog az értékesítés volumene a jelenlegihez képest. A vállalat tervei szerint 2016-ra globális értékesítési volumenének 99 százaléka kilenc padlólemezre épül majd. E stratégia jegyében a Ford hosszú távon csak nyolc padlólemezre kíván építeni. A vállalat a tervezett időszak egészében pozitív cash flow-t kíván fenntartani az autógyártáshoz kapcsolódóan, míg a beruházásokat éves szinten 9 millárd dollárra kívánja emelni, szemben a 2013 évi 6,6 milliárd dolláros összeggel. A végeredmény: a Ford azt tervezi, hogy az évtized végéig másfélszer frissíti globális termékportfólióját – ami várhatóan a legmagasabb frissítési arány jelenti majd az iparágon belül.
A kínai növekedéssel a Lincoln-eladások megháromszorozása a cél
Tovább folyik a Lincoln világszínvonalú luxusmárkaként történő újrapozícionálása Észak-Amerikában és Kínában, ami hosszú távon növelni fogja a márka eladásait és az árbevételarányos működési eredményt is. Idén az MKZ és MKC modellek révén a Lincoln új vásárlók felé nyit az USA-ban, Mindkét modell értékesítése növekszik saját szegmensében, és a saját szegmensen belüli piaci részesedésük meghaladja a Lincoln márka összesített piaci részesedését. Ez a két modell is hozzájárul a márka általános megújulásához. A Lincoln célja az, hogy a kínai piacon történő bemutatkozással és a nagyobb piaci lefedettséggel 2020-ra megháromszorozza, vagyis mintegy 300.000 darabra növelje az értékesítési volument. A Lincoln hosszú távon más vezető luxusmárkákkal összehasonlítható árbevételarányos működési eredmény elérésére számít.
„A Lincolnhoz kapcsolódó értékesítési és nyereségességi céljainkat aggresszív termék-beruházási stratégiánk és kínai növekedési terveink támasztják alá.” – avat be Kumar Galhotra, a Lincoln elnöke. “Most lehetőségünk nyílik olyan luxusvásárlók megnyerésére, akik új és személyes vásárlási élményt keresnek.”
A Lincoln térnyerése elsősorban a kínai piacon lesz látványos, ahol idén mutatkozik be az MKZ limuzin és az MKC luxusterepjáró. Az MKZ és MKC modllek az elsők a Lincoln által globális szinten 2016 végéig bevezetni tervezett négy jármű közül. Az MKX közepes méretű crossover jövőre jelenik meg, majd ezt követi hamarosan egy vadonatúj, nagyméretű limuzin. Emellett a Lincoln két új luxusmodellel is bővíteni kívánja kínálatát 2020-ig.
2014-es kilátások
Ez az év továbbra is az Egy Ford terv kulcsfontosságú eleme. A nyereségesebb 2015-ös évre készülve a vállalat rekordmennyiségű, összesen 23 új modell bevezetését tervezi. A magasabb jótállási költségek (köztük az észak-amerikai piacon elsősorban az előző évi modelleket érintő visszahívások) miatt és az iparág lassulása, illetve a romló dél-amerikai és orosz piaci körülmények hatására a Ford jelenleg mintegy 6 milliárd dolláros adózatlan nyereségre számít 2014-re, nem számolva a különleges tételekkel. Az észak-amerikai piacra vonatkozó árbevételarányos működési eredmény 8-9 százalék között, de a 8 százalékhoz közelebb alakul majd, míg az európai és ázsiai régiók, valamint a Ford Credit eredményei jobbak lesznek a 2013 évihez képest.
2015-ös kilátások
A Ford arra számít, hogy 2015-ben beérik majd globális termékberuházási és növekedési stratégiájának gyümölcse, és 16 globális szintű modell bevezetésével folytatja erőteljes termékoffenzíváját. A vállalat erre az évre lényegesen magasabb adózatlan nyereséget tervez, a 2014-es évhez képest javuló eredményekkel mind az öt régióban, nem számolva a különleges (8,5-9,5 milliárd dollárra becsült) tételekkel. Európában, ahol a Ford korábban arra számított, hogy 2015-ben ismét nyereséges lesz, a vállalat jelenleg nagyjából 250 millió dolláros veszteséggel számol, elsősorban az oroszországi bizonytalanság és az alacsonyabb kamatszintből fakadó magasabb nyugdíjköltségek miatt. A vállalat továbbra is hisz abban, hogy Európában megfelelő átalakítási tervet követ, melynek fókuszában a termékek, a márka és a költségek állnak.
„2015-ben megtesszük a Ford összes részlegétől nyereséges működést elváró, hosszú távú terevünk következő lépéseit.” – ígéri Bob Shanks, a Ford alelnöke és pénzügyi igazgatója. “Bár 2015-ben sokféle kihívással kell szembenéznünk, tevékenységünk minden területén jó kilátásaink vannak a hosszú távú növekedésre.”
A Ford magasabb árbevétel és árbevételarányos működési eredmény elérését tervezi 2014-hez képest, és az értékesítési volumen nüvekedésére számít az összes régióban. A Ford Credit adózatlan nyeresége a várakozások szerint a 2014 évivel azonos, vagy annál magasabb lesz.
A Ford arra számít, hogy 2015-ben bővül az iparág értékesítése. Az iparági eladások összértéke várhatóan 16,8–17,5 millárd dollár között alakul az USA piacán. Az európai piac forgalma várhatóan 14,8–15,3 milliárd dollár között lesz, míg a kínai piacon várhatóan 24-26 milliárd dollár közötti értékre növekszik a forgalom.