Az UniCredit Bank idén ünnepli magyarországi fennállásának 30. évfordulóját, és a jubileum alkalmából ügyfeleinek történetein keresztül mutatja be, hogyan járult hozzá az üzleti fenntarthatósághoz. Ezekkel a történetekkel a bank másokat is inspirálni szeretne és jó gyakorlatokat bemutatni arra, hogy egy vállalat életébe miként tudnak beépülni az üzleti és környezeti fenntarthatóság szempontjai, függetlenül a vállalat profiljától. A bank a kampánnyal egyúttal vállalást tesz arra, hogy a jövőben még nagyobb figyelmet fordít azokra a projektekre, melyek pozitív társadalmi vagy környezeti hatása van.
Az elmúlt 30 évben az UniCredit számos olyan projektet finanszírozott, amelyeken keresztül jelentős hatást gyakorolt a környező világra. Partnereivel közösen otthonokat teremtett, városrészeket, vállalatokat épített fel, családi vállalkozásokat segített óriáscéggé fejlődni. Katalizátor szerepét a bank még inkább erősíteni kívánja, ezért a jövőben az eddigieknél is nagyobb figyelmet fordít ügyfeleinek társadalmi és környezeti hatású projektjeire, és olyan kezdeményezéseket támogat, amelyek mindannyiunk életét jobbá teszik.
A 30 éves kampányt olyan ügyfelek történeteire építették, akik fenntarthatósági törekvéseikkel, érték alapú üzleti gondolkodásukkal mindannyiunkat inspirálhatnak. A generációváltás és a lojális dolgozók megtartásának titkát a baranyai régió pékipari vállalkozása, az Aranycipó Pékség története példázza. A háború előtti receptúrák és a kézműves édességek tradíciójának őrzésében régóta segíti a bank a Szamos Marcipánt, tőlük a generációkon átívelő, hosszú távú üzleti döntéshozatalról és a tudásmegosztás fontosságáról tudhatunk meg többet. A Nyíregyházi Állatpark aritka állatfajok mentése mellett kötelezte el magát, miközben oktató tevékenységükkel elkötelezetten gyarapítják az állat- és természetvédelem iránt felelősséget vállalók táborát. Fenntartható, multifunkciós városrészeket és élhetőbb közösségi tereket tervez és kivitelez a Futureal-csoport, akik jelenleg most a dél-budai városközpont arculatát álmodják újra, amely a környék felvirágzásának kereskedelmi és üzleti hajtóereje lesz majd. A bébiételgyártó HiPP Kft. környezetvédelmi szempontjai messze túlmutatnak azon, hogy a cég egészséges, minőségi és finom ételeket gyárt a legkisebbeknek: érdemes odafigyelni rájuk, mert fenntarthatósági törekvéseik a cég egész tevékenységét átölelik.
1995 óta dolgozom az UniCredit Banknál, ahol mindig is fontos volt, hogy ne csak a saját banki működésünkre figyeljünk, hanem tanuljunk is ügyfeleinktől. A fenntarthatóság és az ESG-célok az UniCredit üzleti modelljének szerves részei, ugyanakkor ügyfeleink törekvései bennünket is inspirálnak. A 30 éves kampányban szereplő ügyfeleinkkel sok évtized és rengeteg közös projekt köt össze bennünket. Ők példaként szolgálhatnak számunkra, hiszen egy üzletileg és környezetileg is fenntarthatóbb jövőért dolgoznak. Örüljünk sikereiknek, tanuljunk tőlük! – mondta el Tóth Balázs, az UniCredit Bank Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója.