Site icon Napimagazin

LOT járattal New Yorkba: a lehető legjobb választás?

Nem túlzó a cím egyáltalán, és egyértelmű: a Magyarországon elérhető, közvetlen járat-szolgáltatás minden tekintetben optimális és a legjobb alternatíva, ha gyorsan, kényelmesen szeretnénk a New Yorkba utazni.

Olyan jellegű kritika megírására törekedtünk, amely objektv beállításban vázolja, és/vagy fejtegeti annak előnyeit és hátrányait, hogy miért érdemes (vagy nem érdemes) a LOT légitársasággal utazni. Például New Yorkba, mert ugyebár oda indít egyedülálló módon közvetlen járatot a cég.

Szeretjük Amerikát, szeretjük New Yorkot. Épp ezért nem volt kérdés, hogy a 2018. novemberében tett látogatásunk után újra ellátogatunk a Nagy Almába, apropó is volt – lesz mindig; csak az volt a sarkalatos pont, hogy mikor, és persze hogyan.

A „hogyan” alatt elsősorban a kiválasztandó légitársaságot kell érteni. A novemberi utazás alkalmával volt néhány negatív tapasztalatunk a LOT tekintetében, amelyek alapvetően az akkor pont visszahívás alatt álló Boeing-787 Dreamlinerek hiányára volt visszavezethető – az átmenetileg beállított Airbusok minősége azért hagyott némi kívánnivalót maga után. Meg kompromisszumkötést is, bár az economy osztály nyilvánvalóan nem a csúcs maximumát képviseli.

Tehát ismét a LOT-ra esett a választásunk: 1 hetet foglaltunk New York egyik Brooklynban található szállodájában, relatíve nekünk lazább felosztásúnak számító időszakában, március végén. Egyébként ez az időszak pont arra jó, ha költséghatékonyan óhajtunk NYC-be utazni, hiszen a március vége tekinthető az (ottani) turistaszezon holtideje végének. Április már húsvét, akkor azért megindul az emberáradat rendesen oda is.

Kíváncsiak voltunk arra, hogy az eredeti LOT-felállás hogyan tud működni. Mármint év elején visszaálltak csatarendbe a feljebb már említett Dreamlinerek, s mivel a múltkor kihagytuk az élményt, most újult erőkkel beleugorhattunk ismét a sűrűjébe.

Odafelé szimpla economy, azaz turistaosztályon utaztunk. Az pnline checkin bugmentesen, simán lement, az indulás előtti fizikai becsekkolással sem volt probléma. A LOT helyi, azaz magyarországi képviselői rendkívül udvariasak és előzékenyek voltak az utascsoporttal, készségesen adtak eligazitást bármilyen, az utazást, vagy épp felszállást érintő kérdés kapcsán.

A fedélzetre szállva mosolygó légiutaskísérők köszöntöttek minden egyes utast, akinek gondja akadt az ülőhelyének számával, odavezették szó nélkül.

Eleve a 787-es nagy, az ülőhelyek elosztása remek, a sorok közti folyosók is elegendően szélesek. Így az ülúhelyünk elfoglalása előtt gyönyörűen be tudtuk pakolni kézipoggyászainkat a fejek fölötti lenyitható tartórekeszbe, úgy, hogy közben ezzel nem akadályoztuk a folyamatosan mögöttünk elhaladó többi utast.

Indulás előtt, miután bekötöttük magunkat, a LOT instrukcióit hallhattuk-láthattuk a repülés biztonságát illetően. Remek animációs kisfilmet láttunk, amelyben az összes létező vészhelyzet esetében kötelező teendőt bemutattak, elmagyaráztak. Több nyelven, annak rendje, s módja szerint. Külön tetszett, hogy a LOT erre külön kisfilmet gyártatott, és nem maga a légiutaskísérő mutogatta el élőben például az oxigénmaszk helyes használatát. Persze kinek mi tetszik jobban, de véleményünk szerint ez sokkal komplexebb így, ráadásul jó alkalmat ad arra, hogy rögtön az elején megismerkedhessünk az infotainment gyakorlati használatával.

Az információs kijelző tökéletesen hozta az elvártat. Bár az eléjén, amíg a fejtágítás zajlott, nyilván nem nyomkodtunk ide-oda (amikor fontos információ kerül bejelentésre – például a pilóta által, egy turbulenciára vonatkozóan) zárolva lesz a tevékenység, amelyet épp űzünk (filmnézés, játék), és addig úgy is marad, amíg a figyelmeztetés el nem hangzik. Nos, a biztonsági bemutató esetében is így zajlott.

Ha már elébe mentünk a filmnézés és játék opcióknak, nézzük, milyen szolgáltatásokat vehetünk igénybe a LOT közvetlen New York járatán az előttünk lévő ülésbe integrált információs LCD kijelzőnket használva.

Amit mi a legjobban szeretünk, az a jól ismert GPS helymeghatározó opció, kiegészítve olyan plusz fontos adatokkal, mint a pillanatnyi magasság, vagy épp a pillanatnyi sebesség; de a becsült érkezési idő a lokációra sem utolsó dolog. A helymeghatározás gyönyörűen működött, felszállás után azonnal megkaptuk a gép aktuális helyzetét a térképen – itt több profilt is beállíthattunk, pontosan azt, amely számunkra a leginkább optimális (egyebek mellett zónaidő alakulása a helyzetünkhöz képest, pillanatnyi helyzet közvetlen környező országokkal-városokkal, pillanatnyi helyzet a teljes útvonalhoz képest, teljes térképen.

Mindezeken felül remek időtöltési lehetőséget nyújtott a valamivel több, mint 9 órás utazás ideje alatt a sorozat és filmfelhozatal. A legtöbb megtekinthető multimédiás tartalom kapott a hazai utasok számára fontos magyar feliratot, de néhány angol szöveggel volt elérhető. Ami külön jó, ha már az USA-ba utazunk, nemdebár?

Tovább taglalva az infotainmentet: a kijelzőhöz tartozott egy multifunkciós távirányító is, amely egyben kontrollerként is szolgált. Ugyanis a LOT Dreamliner gépein lehetőség adódik játékra is – ne gondoljunk 4K UHD autós szimulátorokra, vagy FPS-ekre, csak és kizárólag szimplán játszható és szerethető alapklasszikusokat kapunk. Mi a Bejeweleddel játszottunk összességében legalább 1.5 órát, és tény, hogy az idő gyorsabban telt vele.

A légiutaskísérők folyamatosan ingáztak a sorok közt, és végig figyelemmel tartották az utasok kívánságait, kéréseit. Itt legyen szó akár egy pohár vízről, vagy épp információ kéréséről – a személyzet folymatas háttértámogatást nyújtott annak érdekében, hogy az utazás messzemenően kényelmes legyen. S mindezt az economyn, ami szintén kifejezett jeles osztályzatot érdemel.

Kiszolgálás tekintetében is minden renben zajlott, a szokásos protokoll szerint: kettő étkezéssel – odafelé ebéddel és vacsorával, közben snackkel, folyamatos italosztással (üdítők, víz), s a cikk legelején már említett kedvességgel és sok-sok mosollyal. Komolyan, az ember már eleve sokkal jobb kedvvel utazik, ha ilyen, a LOT személyzetéhez hasonló-fogható személyzetet kap maga köré.

Az ételek jó minőségben kerültek kiadagolásra és tálalásra, az ebédnél ismét ügyeltek arra, hogy a lehető legsokszínűbb felhozatalt prezentálják – s természetesen desszert is járt a menühöz. Az adag nagysága pont elegendőnek bizonyult, a köztes, ebéd-vacsora közti snack nagyjából le is fedte az utazás közben esetlegesen jelentkező éhségérzetet. A vacsora is rendben volt, nem nagy, de nem is kicsi adag, pontosan annyira elegendő, hogy a checkout után rögtön ne rohanjunk egy közeli étterembe, vagy egy food store-ba.

Egy hetes, legfrissebb New Yorkban töltött tartózkodásunk alatt most az elmaradhatatlan Manhattan-programok mellett Brooklynra is koncentráltunk.

Dumbo, Washington Street Manhattan Bridge háttérrel természetesen megvolt, átmentünk Williamsburgh-be, de kilátogattunk Cony Islandre is.

Sok minden kimaradt a múltkor novemberben Manhattant illetően, igyekeztünk ezt pótolni. Természetesen még mindig bőven van, ami a legközelebbi New York túráinkra marad, de azért a MET-et sikerült végigjárnunk – itt 3 napos jegyet váltottunk, így két alkalommal is visszamentünk, hogy ténylegesen töviről-hegyire megismerhessük a kiállításokat.

Szerepelt a programban természetesen a Central Park is, most bejártuk a második harmadot, egészen a tóig, a következő etap az északi, zárórész harmada lesz majd. Ja, és az állatkert is, azt megint sikerült elodázni, ugyanúgy, ahogyan a betervezett fák alatti pikniket, vagy épp a Central Park bringatúrát is.

Mindezeken felül volt Trump Tower, Broadway, az elmaradhatatlan Wallstreet, de azért kínosan ügyeltünk arra is, hogy visszatérjünk kedvenc áruházainkba (TJ Maxx, Nordstrom Rack, Target, Macy’s, Sephora, Bloomberg’s), de olyan kultikus helyeket is meglátogattunk, mint a Dylan’s Candy Shop, vagy a Cheesecake Factory.

S persze a Times Square-n végigzongorzátuk a Disney aktuális termékkínálatát, ami elmaradhatatlan minden egyes odautazásunkkor.

Visszafelé természetesen szintén LOT-tal utaztunk, viszont úgy döntöttünk, hogy a Premium Economy osztályt vesszük igénybe. Előnye, hogy itt már kettő darab akár 23 kilogramm súlyú bőröndöt/csomagot is feladhatunk, így nagyon nem kell kompromisszumot kötni semmilyen tekintetben. Mindemellett fontos volt, hogy a hazafelé út esetében jobban ki tudjuk küszöbölni az időeltolódás által okozott kellemetlenségeket, miután itteni idő szerint éjszaka utaztunk haza. A 6 órás eltolódás nagyon gonosz tud lenni, úgyhogy most ténylegesen nyugalomban szerettük volna végigülni-feküdni a 7 óra környéki menetidőt.

Ugyanis a LOT Premium Economy osztályán lehetőség van arra, hogy az üléseket félig ülő-fekvő hellyé alakítsuk át egyetlen mozdulattal. Hasonlóan működik a folyamat, mint a manuálisan állítható autóülések esetében – pillanatok alatt dönthető az üléstámla, és úgy nagyjából 45 fokban el lehet terülni és fel lehet venni az alvás pozitúráját.

A Premium Economy függönnyel van leválasztva az üzleti és a turistaosztály között. Tartottunk tőle, hogy behallatszanak majd a beszélgetések a turistaosztályról, de érdekes módon semmi ilyesmit nem tapasztaltunk. Teljes elizolálás, csend, nyugalom.

Még kiemeltebb figyelmet kaptunk itt, mint az economyn: még több kérdés a kényelmünket illetően, még több sürgés-forgás. Az ételek – hazafelé vacsora, majd reggeli – messzemenő percizitással lettek felszolgálva és tálalva, a prémium szintnek megfelelően porcelán tányérokban, fém evőeszközökkel, az italok pedig üvegpohárban érkeztek.

Kaptunk étlapot is, melyről kiválaszthattuk, hogy marhát, vagy csirkét kérünk (ez hasonló volt az economyn is). Külön plusz, hogy a prémiumszolgáltatás alkoholos italokat is tartalmaz, tehát ha épp sörre, vagy borra vágyunk, kérhetjük a stewardesstől.

Az ételek és italok minősége itt sem volt kifogásolható, ellenkezőleg: nagyon finom és ízletes, friss felhozatalat kaptunk. Nem vettünk észre különösebb eltérést az economy és a prémium ételeinek kategórián belüli közt, itt inkább a support, maga a tálalás, körítés az, ami megadja a hangulatot.

S persze maga a tényleges, nagybetűs komfort! Az ülések szélesek, mind ülőlapokat és a háttámlákat tekintve, a lábtartók jól funkcionálnak, s maga a lábtér is gigászi. Egyébként a lábakat az előttünk lévő ülés háttámlája alól opcionálisan kihajtható tartóra is helyezhetjük, így kimaxolható a komfortérzet. Nem beszélve arról, hogy kaptunk külön, az utazás kényelmét szolgáló kiegészítőket, amelyeket bevetve még magasabb szinten lehetett pihenni.

Az infotainment itt is hasonló volt, mint az economyn, azzal a lülönbséggel, hogy az ülés karfájából lehetett kihajtani, ugyanúgy, mint a több részből kialakítható tálcát is. A kijelzőket 180 fokban el lehetett forgatni, és a melletünk ülőtől jól elszeparálhatók. A kijelzőpanelek betekintési szögei erősen korlátozottak, így nehezen kotnyeleskedhetünk bele a másik intim szférájába.

Mindig gyorsabb a hazaút valamivel, mint az odafelé utazás. Ez jó, mivel az ember fáradtabban ül fel eleve a gépre a legtöbb esetben egy masszív, jól eltervezett NYC-ben eltöltött hét után – sokat számít.

Mindenesetre megbizonyosodtunk róla, hogy a LOT a lehető legjobb választás jelenleg, ha az USA-ba utaznánk, New Yorkba közvetlenül. Érdemes tehát velük repülni; amellett, hogy gyors, kompakt, mentes az átszállások által okozott plusz procedúráktól, a kényelem elsődleges az utasok irányába.

Javasoljuk, hogy odafelé nyugodtan válassza mindenki a turistaosztályt – persze ha nem igénylünk külön prémium, vagy üzleti szolgáltatást -, viszont aki teheti, válassza a Premium Economy-t hazafelé, és garantáltan kipihentebben fog kisétálni a repülőtérről.

Még egy utat idén biztosan megejtünk New Yorkba, őszre tervezzük. Egy bizonyos: a LOT-tal repülünk újra.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-GH5S

Együttműködő partnereink: LOT Polish Airlines, Acer HungaryASUS,  DuplitecCanonCamera Kft., PanasonicTelenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS

Exit mobile version