Főoldal Szabadidő LEGO LEGO Csoport: 18 százalékos globális árbevétel-növekedés 2015 első félévében

LEGO Csoport: 18 százalékos globális árbevétel-növekedés 2015 első félévében

A LEGO Csoport 14 142 millió DKK forgalmat bonyolított 2015 első félévében, emellett világszerte bővítette gyárait és jelentősen növelte felelősségvállalási programjára fordított befektetéseit.

lego_eredmenyek_2015_napimagazin

Az első félév eladási adatait minden földrajzi térségben kétszámjegyű növekedés, valamint erőteljes termék innováció jellemezte, az olyan termékvonalakra vonatkozóan, mint a LEGO® NINJAGO, a LEGO Elves vagy a LEGO Creator.

A 2015. évi időközi eredmény főbb pénzügyi adatai: • A bevétel 2015 első félévében 18%-kal növekedett a múlt év azonos időszakához képest helyi pénznemben mérve (azaz az átváltási arányok hatását kizárva).
• 2015 első félévének bevétele dán koronában 23%-kal, 14 142 millió DKK-ra növekedett, szemben a múlt év azonos időszakára vonatkozó 11 458 millió DKK-val.
• Az üzleti eredmény (az adózás, kamatfizetés és rendkívüli tételek előtti nyereség) 2015 első félévére vonatkozóan 4 607 millió DKK volt, szemben a 2014 első félévében elért 3 632 millió DKK-val, ami 27%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
• A nettó nyereség 2015 első félévében 3 553 millió DKK volt, szemben a 2014 első félévi 2 715 millió DKK-val.
• A működési tevékenységekből származó készpénzforgalom 4 349 millió DKK volt, szemben a 2014 első félévében elért 3 383 millió DKK-val.Főbb pénzügyi események

Felelősségvállalással kapcsolatos főbb események

A pénzügyi eredmények kapcsán Jørgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója, a következőket mondta:

„Örömmel tapasztaljuk, hogy ismét képesek voltunk olyan izgalmas és szórakoztató játékélményeket életre kelteni, melyek világszerte rengeteg gyerek tetszését nyerik el. A teljes termékválasztékra jellemző, erőteljes eredmény lehetővé tette számunkra, hogy különösen kielégítő eredményt érjünk el a 2015-ös év első félévében. Ez egy óriási teljesítmény, amely világszerte több mint 15 000 LEGO dolgozó kemény munkájának gyümölcse. Mindez azért is különösen biztató, mert a 2014-es évhez viszonyítunk, amikor a The LEGO Movie termékek sokat emeltek teljesítményünkön.
Jóllehet még korai volna becslésekbe bocsátkozni a teljes év eredményeit illetően, mégis arra számítunk, hogy a teljes évre vonatkozóan is újabb sikeres eredményeket könyvelhetünk majd el.”

Az olyan termékvonalak, mint például a LEGO City, a LEGO Creator, a LEGO Technic vagy a LEGO Star Wars továbbra is kimagasló eredményeket mutatnak világszerte. A LEGO NINJAGO, mely időközben örökzöld LEGO témává vált, szintén kiemelkedően teljesített, míg a frissen bemutatott termékek, így például a LEGO Elves vagy a LEGO Jurassic World™, világszerte igen kedvező fogadtatásban részesültek a gyerekek körében.

„Innovációs programunk, mely a célfogyasztók észrevételeitől, a tervezésen át, a megalkotásig, legvégül pedig az értékesítésig terjed, fantasztikusan teljesített az idei naptári évben. Több mint 300 különböző LEGO készletet dobtunk piacra 2015 első félévében. Ez a választék a LEGO NINJAGO hősies nindzsáitól kezdve, a kifogástalanul részletes LEGO Technic mobildarun át, egészen a LEGO Elves kalandos fantáziavilágáig számos terméket magában foglalt. Mindez lehetővé teszi, hogy a legkülönfélébb Mindez lehetővé teszi, hogy a legkülönfélébb korú, érdeklődésű és lakhelyű gyermekeknek egyaránt lebilincselő termékekkel és történetekkel szolgáljunk – melyek mindegyike a LEGO rendszeren és a LEGO építőkockában rejlő, végtelen kreatív lehetőségeken alapszik” – mondta el Julia Goldin, ügyvezető alelnök és marketing igazgató-helyettes.

Széles körű árbevételi növekedés

2015 első félévében a LEGO Csoport az értékesítés széles körű fellendülését tapasztalta az összes olyan térségben, ahol üzleti tevékenységet folytat.

„Habár minden térségünkben kétszámjegyű növekedést tapasztaltunk a 2015-ös év első felében, különös elégedettséggel tölt el bennünket, hogy Ázsiában értük el a legnagyobb növekedési arányt, az ottani figyelemre méltó befektetéseknek köszönhetően, amelyek a vállalat fokozott globális jelenlétét szolgálják“ – jelentette ki Loren I. Shuster, ügyvezető alelnök és kereskedelmi vezérigazgató.

A világban zajló árfolyamváltozások jelentős hatást gyakoroltak az év első hat hónapjának eredményeire.

„A dán koronának és az eurónak a világszerte forgalomban lévő fontosabb devizák többségével szembeni gyengesége nagymértékben befolyásolta eredményeinket – a dán koronában meghatározott értékesítési adatok további 5%-kal növekedtek, pusztán az árfolyammozgásnak köszönhetően. Emellett rendkívül elégedettek vagyunk a tavalyi év azonos időszakához viszonyított alapvető (árfolyamváltozásokat figyelmen kívül hagyó) 18%-os növekedési aránnyal.” – árulta el John Goodwin, ügyvezető alelnök és pénzügyi vezető.

Globális jelenlét kialakítása

2015 első félévében a LEGO Csoport világszerte jelentős számú, új munkatárssal gazdagodott, így a LEGO Csoport ma már több mint 15 000 embert foglalkoztat. 2010. óta az alkalmazottak száma több mint 50%-kal nőtt.

A vállalat globális szervezetté való átalakításának előtérbe helyezése a szervezet minden szintjén, még nagyobb változatossághoz vezet – a nemzetiségek és a nemek szempontjából egyaránt. Egyéb kezdeményezések mellett, a globális funkciókkal felruházott, kulcsfontosságú helyeken létesített főirodák is ezt a törekvést segítették elő. Ugyanakkor komoly befektetésekre került sor a nemzetközi gyártáskapacitás kiépítését illetően is.

„A 2015-ös év első hat hónapja során az egyik legfontosabb mérföldkőnek, a csehcsomagoló létesítményünk 50 000 négyzetméteres bővítése számított. Ezenkívül még az idei évben megkezdődik a csomagolási tevékenység a Kínában lévő új üzemünkben is. Ez a gyár az egyre növekvő ázsiai piacunkat fogja ellátni, és remélhetőleg olyan mértékű gyártási kapacitásra fog szert tenni, amely lehetővé teszi majd számunkra, hogy még több gyermeket szólíthassunk meg ebben a térségben” – mondta el Bali Padda, ügyvezető alelnök és üzemeltetési igazgató.

A kínai Csiahszingben lévő gyártóüzem jelenleg több mint 230 főt foglalkoztat – ez a szám várhatóan 600-ra fog növekedni 2015 végére. Az üzem 2017-ben fogja elérni a teljes üzemképességet.

Az erős első féléves teljesítménynek köszönhetően a LEGO Csoport fokozza társadalmi felelősségvállalási programját 

A LEGO Csoport arra törekszik, hogy pozitív hatással legyen Földünkre. 2015 első félévének kielégítő pénzügyi eredményei mellett, a kulcsfontosságú vállalati felelősségvállalási célok megvalósítása is komoly elégedettségre ad okot.

2015 első első hat hónapjában a Csoport 1 milliárd DKK értékű, komoly befektetést jelentett be, amely a fenntartható anyagok kutatásának ösztönzését szolgálja a dániai Billundban lévő LEGO Sustainable Materials Centre elnevezésű létesítményen keresztül. Ez a központ fogja irányítani azt a munkát, mely a LEGO Csoport 2030-ra kitűzött céljának elérésére irányul. Fenntartható anyagokat kell találjanak és használjanak az összes mostani anyag alternatívájaként –  ideértve a LEGO kockák gyártásához jelenleg használt anyagokat, melyek mind petrolkémiai alapúak.

„Izgatottan jelentem Önöknek, hogy nemrégiben üdvözölhettük körünkben az első alkalmazottat azon 100 fő közül, akiket e kihívás megoldására szeretnénk alkalmazni. Alig várom, hogy beszámolhassak Önöknek arról az előrehaladásról, melyet az elkövetkezendő években e fontos kezdeményezés felé fogunk megtenni.” – mondta John Goodwin.

A LEGO Csoport abbéli törekvését, hogy pozitív hatást gyakoroljon, a helyi közösségek iránti elkötelezettsége is tükrözi. Az eseményeket helyi LEGO alkalmazottak szervezik és valósítják meg, és 2015 első félévében összesen több mint 5000 gyermek és 1000 LEGO alkalmazott vett részt szerte a világon a helyi közösségek tevékenységein. A teljes 2014-es év során 50 000 gyermek és 2000 alkalmazott vett részt ezekben a tevékenységekben.

2015 áprilisában például a Kínában lévő csiahszingi üzem munkatársai egy olyan építőrendezvénynek adtak otthont, amely a helyi közösség több mint 500 gyermeke számára jelentett egy LEGO kockák építésével töltött vidám, közösségi és kreatív napot. Magyarországon a nyíregyházi gyár dolgozói egyhetes iskolai tábort szerveztek a helyi közösség, 45 szociálisan hátrányos helyzetű gyermeke számára, hogy ezzel is elősegítsék társadalmi beilleszkedésüket.

„Egyenként nézve ezek a helyi események talán jelentéktelennek tűnnek, mégis szerves részét képezik mindenre kiterjedő globális kezdeményezéseinknek és ugyanolyan fontosak a társadalomra gyakorolt pozitív hatás iránti törekvésünk szempontjából. Idén számos LEGO alkalmazott járult hozzá helyi kötelezettségvállalásunkhoz, hogy még több gyermek számára biztosíthassunk játékos lehetőségeket, és hogy még szorosabb kapcsolatot alakíthassunk ki a helyi közösségekkel.” – összegezte John Goodwin.