A Starbucks idén ismét meghirdeti hagyományos költészetnapi versíró pályázatát. A Jó, hogy itt vagy! témájú felhívás célja, hogy egy kihívásokkal teli időszakban is teret adjon az irodalom iránt fogékony és lelkes jelentkezőknek, akik ezáltal széles közönséggel oszthatják meg érzéseiket, gondolataikat és véleményüket. A pályázatra március 31-ig várják a jelentkezéseket.
A Starbucks már harmadik alkalommal hirdeti meg népszerű irodalmi pályázatát, amellyel lehetőséget biztosít irodalmi tehetségek számára, hogy bemutathassák írásaikat.
Az elmúlt, kihívásokkal teli év után idén talán még fontosabbá vált az egymás iránti empátia. A kávézólánc mindenkit örömmel vár üzleteibe, és ezt a nyitott, elfogadó filozófiát osztó irodalmi művek elkészítésére hirdet pályázatot Jó, hogy itt vagy! címmel.
A Jó, hogy itt vagy! témájú pályázaton részt vehet minden magyar állampolgár. A felhíváson a jelentkező, egy magyar nyelven írt, nyomtatásban még meg nem jelent, illetve nyilvánosságra más formában sem hozott, maximum 4000 karakter hosszú irodalmi művel vehet részt, amelyet legkésőbb 2021. március 31-ig kell elküldenie a megadott módon. A pályaművet online dokumentumként, illetve videóüzenetben, a szerző előadásában lehet beadni.
A beérkezett pályázatokat elbíráló zsűri tagjai, Pion István, magyar költő, slammer, újságíró, szerkesztő, és Molnár Dóra, a Starbucks Magyarország regionális vezetője. A nyertes pályázókat április 11-én a Magyar Költészet Napján értesítik. A legjobb költemények szövegei és videós bemutatói a Starbucks online felületein is megjelennek. A pályázat első öt helyezettje a szakmai elismerés mellett értékes Starbucks ajándékcsomaggal is gazdagabb lesz.
„Nagy öröm számunkra, hogy lassan hagyományt teremtünk az idén harmadik alkalommal megrendezett Starbucks Kávéköltők irodalmi pályázattal. A több, mint száz tavaly beérkezett pályamű és az azóta érkezett megkeresések megerősítenek abban, hogy a fiataloknak szüksége van olyan lehetőségekre, ahol klasszikus irodalmi formában oszthatják meg véleményüket aktuális kérdésekről és lelkiállapotukról – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand managere. – Talán nem túlzás azt állítani, hogy a lassan több, mint egy éve tartó helyzet mindenki elé kihívásokat állít, nem kivétel ez alól a fiatal korosztály sem. Így idén minden eddiginél fontosabbnak tartottuk egy olyan témával inspirálni őket, amely nem csak az összetartozásra, de az újratalálkozásra is felhívhatja a figyelmet.”
TIPP: Bővebb információ és a pályázat részletes leírása a Starbucks Magyarország Instagram oldalán érhető el. A pályázatokat és a videókat a starbucks@flowpr.hu e-mail címre kell elküldeni március 31. éjfélig.