Kollégánk megkaparintotta az Autóaddikt.hu-tól egy hosszabb hétvégi turnusra a Suzuki Across-t, és meg sem állt Bécsig, a Shopping City Süd-ig.
Tulajdonképpen nem is lehetett volna ideálisabb választás a relatíve hosszú útra az Across plug-in hybridje: az indulás előtt a garázsban maximum szintre lett töltve az akku, így jelentős tisztán elektromos hatótávot kaptak az utazáshoz, elmondása szerint több, mint 50 kilométert.
Ez nagyban hozzásegítette őket ahhoz, hogy autópályán kívüli szakaszokat – például útközbnen kitérve egy-egy kisebb városkába – tisztán, zölden, elektromos módban tegyék meg. Ugyanakkor a konnektoros hibrid rendszer azért be-besegít menet közben is a hajtásláncnak, bár nyilván itt nem ez a fő erősség.
Remekül viselte az autópályázást a Suzuki Across, ugyanis az átlagfogyasztás 5-6 liter környékén alakult, ami egy ilyen kategóriát képviselő családi SUV-tól teljes mértékben tökéletes irányvonal. Nyilván az átlagba beleszámított a tisztán elketromos hatótáv-kiegészítés is, így még jobban érthető, hogy miként sikerült faragni a fohyasztásból.
Agilis, könnyen vezethető, rendkívül kényelmes – ez volt az egybehangzó véleménye kollégánknak és párjának. Felváltva vezették az autót, így mindketten tudtak viszonyítani utasként és sofőrként is.
Fontos egy hosszabb távú utazásnál a komfort, kényelem. Az Across tökéletesen tudja mindkettőt, hatalmas fej- és lábterekkel, jó rugózással, hatalmas csomagtérrel kényezteti az utasokat. Esetünkben a Shopping City Süd-be történő érkezés után is úgy szállt ki kollégánk és párja az autóból, mintha nagyjából csak 20-30 kilométert utaztak volna egyhuzamban.