Site icon Napimagazin

Ismét javult a fenntarthatósági teljesítmény a Henkelnél

„2017-ben egyértelmű előrehaladást értünk el fenntarthatósági stratégiánk megvalósításában és fenntarthatósági céljaink elérésében. Büszkék vagyunk arra, hogy számos nemzetközi minősítő intézet kiváló értékeléssel ismerte el eredményeinket, és a Henkelt a fenntarthatóság területén a világ egyik vezető vállalataként méltatja” – nyilatkozta Kathrin Mengesl humánerőforrás alelnök, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.

Fenntartható érték létrehozása

A Henkel fenntartható értéket kíván teremteni – vevői, alkalmazottai, részvényesei és a társadalom számára. Tervei szerint ezzel egy időben 2030-ig meg szeretné triplázni hatékonyságát. A 2017-es pénzügyi évben a vállalat ismételten valós haladást ért el 2020-ra vonatkozó középtávú célkitűzései elérése irányában (a 2010-es kiindulási évhez képest):
• Az energiafogyasztás és a CO2-kibocsátás (terméktonnánként) 24 százalékkal csökkent.
• A hulladékmennyiség (terméktonnánként) 32 százalékkal csökkent.
• A vízfogyasztás (terméktonnánként) 24 százalékkal csökkent.
• A munkahelyi biztonság (egymillió munkaóránként) 17 százalékkal javult.
• A nettó árbevétel (terméktonnánként) 5 százalékkal nőtt.
• Összességében a Henkel 43 százalékkal javította a hozzáadott érték és az ökológiai lábnyom viszonylatát a 2010-es kiindulási évhez képest. A tervek szerint 2020-ra a vállalat 75 százalékkal növeli erőforrás-hatékonyságát.

Az éghajlatváltozásról szóló Párizsi Megállapodás és a nemzetközi közösség által a globális felmelegedés jóval 2°C alá történő korlátozására irányuló kötelezettségvállalás fényében a Henkel elkötelezett az aktív klímavédelem mellett. Ennek elérése érdekében a vállalat 2030-ra 75 százalékkal kívánja csökkenteni teljes termelésének ökológiai lábnyomát. A Henkel 2030-ig arra is törekszik, hogy a villamosenergia 100 százalékát megújuló forrásokból biztosítsa. Ennek keretében ideiglenes célként meghatározta, hogy 2020-ig eléri az 50 százalékos lefedettséget. A Henkel hosszú távú jövőképében a vállalat az éghajlatváltozást felelősen kezelni kívánó szereplővé válik.

Több mint 50 000 munkatársunkat képeztünk ki fenntarthatósági nagykövetté

„Elsősorban munkatársaink óriási elkötelezettségének köszönhetjük a 2017-es évben elért eredményünket. 2012 óta több mint 50 000 munkatársunknak biztosítottunk fenntarthatósági nagyköveti képzést – így ez a program a Henkel egyik legnagyobb továbbképzési kezdeményezésének számít. Nem csupán a fenntarthatóságra vonatkozó ismereteket szeretnénk továbbadni munkatársainknak. Arra is szeretnénk ösztönözni őket, hogy osszák meg ezt a tudást kollégáikkal, beszállítóikkal, ügyfeleikkel, valamint – a társadalmi célok eléréséhez való hatékony hozzájárulásként – iskoláskorú gyermekekkel is. Ez fontos lépés ahhoz, hogy a fenntarthatóság témája még nagyobb szerepet kapjon minden egyes munkavállaló napi tevékenységeiben” – mondta Kathrin Menges.

Partnerségek a fenntarthatóság növelése érdekében

Munkatársain túl a Henkel a teljes értékláncának mentén lévő partnereit szintén bevonja, hogy ők is vállaljanak szerepet a fenntarthatóságban. A vállalat például együttműködik a Plastic Bank nevű társadalmi kezdeményezéssel, amelynek célja az óceáni műanyagszemét felgyülemlésének megakadályozása, valamint lehetőségek biztosítása a szegénységben élőknek. Különböző gyűjtőállomásokon, mint például a haitin lévőn a helyi közösségek leadhatják az általuk gyűjtött műanyaghulladékot, és pénzre, természetbeni adományokra vagy szociális szolgáltatásokra cserélhetik. A leadott műanyagot ezután a körkörös gazdaság támogatására újrahasznosított anyagként dolgozzák fel.

A fenntarthatóságról további információt talál a Henkel weboldalán, a következő hivatkozásra kattintva: https://www.henkel.com/sustainability

Exit mobile version