A világon mindenki ismeri ezeket a cégeket és a hozzá tartozó logókat, de közel sem biztos, hogy a rejtett jelenetésükkel tisztában vannak.
Hyundai
Sokan azt hiszik, hogy a dél-koreai Hyuandai logóján szimplán a márka kezdőbetűjét látja. Igazából a „H” betű két embert szimbolizál (a vevőt és a cég képviselőjét), akik kezet fognak egymással.
Adidas
Az Adidas név a brand alkotójától, Adolf Dassler-tól származik. A márka logója az évek folyamán változott, de mindig megtalálható benne három vonal. A jelenleginél ez a három csík egy háromszöget alkot, ami egy hegyet szimbolizál. A hegy pedig azokat kihívásokat jelképezi, amit minden sportembernek le kell küzdenie.
Apple
Rob Yanov, aki a világhírű Apple logót alkotta, nemrég elmesélte, hogy honnan jött az ötlet:
„Vettem egy táskányi almát, beleraktam őket egy tálba és egy héten keresztül rajzokat készítettem róluk. Próbáltam valami egyszerűt alkotni. A almába lévő harapásnyom csak egy kísérlet volt részemről, de aztán rájöttem hogy a bite (harapás angolul, a szerk.) szó és a byte számítógépes kifejezés nagyon hasonlít egymásra, így ennél maradtam.”
Amazon
Első ránézésre az Amazon logójában nincs semm különleges, pedig a cég teljes filozófiája megtalálható benne. A narancssárga nyíl egy mosolyra hasonlít, amit a cég minden egyes vásárlójuk arcán látni szeretne. Ezen felül a nyíl a „A” betűtől a „Z” -ig húzódik, ami azt jelenti, hogy nálunk valóban minden kapható. (A-tól Z-ig)
Toyota
Sokan próbálják értelmezni a japán autómárka ismert jelképét. Itt a megfejtés: mivel a cég anno szövőgépeket gyártott, ezért a logóban valójában egy tű fokán áthaladó cérna látható. Másik érdekesség, hogy a logó különböző részeiből ki lehet rakni a márka nevét (Toyota).
Formula 1
Ha alaposan megnézed az F1 logóban az F és a piros csíkok közötti részt, akkor megtalálod az 1-es számot. A piros vonalak egyébként a Forma-1-es autók sebességét szimbolizálja.
Toblerone
A híres csokoládét gyártó vállalat Bernből (Svájc) származik, éppen ezért, nem meglepő, hogy a logóba található hegyek között egy medvét találunk, ami magára a Bernre utal, amit sokszor a medvék városának is hívnak.
LG
A dél-koreai márka logója egy „emberi arcot” is ábrázol, mellyel azt próbálták érzékeltetni, hogy fontos számukra a vevőikkel való jó kapcsolat.
Coca-Cola
Ha jobban megnézed Coca-Cola logójár, akkor az „O” és az „L” betű között felfedezhetsz egy dán zászlót. Érdekesség, hogy ezt az információt mégsem használták fel a márka skaniváv országokban lévő marketing kampányaiban.