Október 14-én jelentette be nemzetközi együttműködését a BMW i almárka és a Soho House Group (SHG). A BMW, a Soho House Group globális autós partnereként, i3 modelleket kínál vezetésre a tagoknak, valamint a klub vendégei részére számos helyszínen és különböző kulturális eseményeken.
A két márka a jövőben egy globális művészeti programban is együttműködik majd, különböző Soho House létesítményeket használva Európában és az Amerikai Egyesült Államokban, amely a kortárs művészetekben, az innovációban és a dizájnban rejlő értékekre helyezi a hangsúlyt.
A BMW i almárka és a Soho House Group közti globális partnerség október 14-én, kedden vette kezdetét a londoni Shoreditch House-ban, egy exkluzív művészeti beszélgetéssel Juergen Teller fotóművész és Chris Dercon, a Tate Modern múzeumigazgatója között, „A meztelen igazság? Pőreség, divat és fényképészet napjainkban” címmel, melyet egy ünnepi fogadás követett.
„Miként a Soho House Group, úgy a BMW is szenvedélyesen alkalmazza a művészetekben és a dizájnban rejlő innovációkat. A tagsággal számos kulturális rendezvényhez kerülünk közelebb, úgy mint a világhírű Art Basel Miami rendezvény. A forradalmi BMW i3 új, izgalmas korszakot nyitott az elektromos autózásban, és büszkék vagyunk arra, hogy a globális együttműködésnek köszönhetően tagjaink és vendégeink az elsők között élhetik át a tisztán elektromos autózásban rejlő vezetési élményt” – mondta Nick Jones, a Soho House alapítója és vezérigazgatója. Steven Althaus, a BMW Group BMW márkamenedzsmentért felelős alelnöke így fogalmazott: „A BMW i és a Soho House egyaránt innovációra és kreativitásra törekszik, valamint hogy követendő mércét teremtsen a dizájn világában. Eme globális partnerségi viszonytól elsősorban azt várom, hogy a közös munka gyümölcseként kifinomult és emlékezetes élményekkel gazdagodunk” – nyilatkozta Steven Althaus.
A BMW kulturális elkötelezettségéről
A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalat jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. Az elkötelezettség középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. A BMW olyan művészekkel dolgozott már együtt, mint Gerhard Richter, Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons vagy Zaha Hadid, s olyan világhírű múzeumok partnere, mint a New York-i Guggenheim Múzeum és a berlini Új Nemzeti Galéria. A BMW ezen felül a Londoni Szimfonikus Zenekar kiemelt partnere is, az együttműködést a „BMW LSO Open Air Classics” nevű koncertsorozat részeként évről évre ingyenes élő koncerttel ünneplik meg a Trafalgar téren. A vállalat egyúttal a BMW Tate Live és a Frieze Art Fair támogatója is.
A Soho House-ról
A Soho House-t a filmvilág, a média és a kreatív iparágak neves képviselői privát klubként alapították 1995-ben, Londonban. A portfólió azóta klubokkal, hotelekkel, éttermekkel és spa központokkal bővült, nem csupán az Egyesült Királyságban, de Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is. Miközben mindegyik komplexum egy különálló, egyediségét hűen őrző vendéglátó egység, a közös DNS egy családdá és kellemes otthonná emeli a Soho House Group minden egyes tagját.
A londoni Dean Street-en álló négyemeletes szálló 39 hálószobával és éjjel-nappal nyitva tartó ebédlővel, a kelet-londoni Shoreditch House klub tetőtéri medencével, edzőteremmel, éttermekkel és 26 szobával, a Chiswick-i High Road House csendes környezetben, klubbal, bárral, sörözővel és 14 szobával, a Little House pedig étteremmel, bárral és társalgóval várja vendégeit. Utóbbitól pár percre található a Cecconi’s, a modern kialakítású klasszikus olasz étterem, amely reggelivel, ebéddel és vacsorával egyaránt várja vendégeit a hét minden napján. Az elmúlt tíz évben a Cecconi’s Nyugat-Hollywoodban és Miamiban is megnyitotta éttermeit, s a közeljövőben további nemzetközi éttermek várhatók. A Babington House a Somerset vidék tizennyolc hektáros területén fekvő épülete, 32 egyedülálló módon berendezett szobával és 24 órás étteremmel kedveskedik a vendégeknek.
2010 májusában nyitott meg Németországban a Soho House Berlin, a főváros Mitte kerületében. A nyolcemeletes épületben egy különleges klub szint, tetőtéri medence, bár, 85 szoba, teljesen felszerelt edzőterem és vetítőterem is található.
A vállalat 2003 júniusában tette be lábát az Egyesült Államokba, amikor egy korábbi, több, mint 4000 négyzetméteres raktár átépítésével megnyílt a hatszintes vendéglátó komplexum New York Meatpacking körzetében. A Soho House New York széleskörű felszereltséggel, étteremmel, bárral, 44 férőhelyes mozival, tetőtéri medencével, 30 tágas hálószobával és egy spa részleggel várja vendégeit. 2010 májusában nyitott meg a Sunset Boulevard-on a Soho House West Hollywood, különálló klub szinttel, vetítőteremmel, rendezvénytermekkel és egy kerti teraszos étteremmel az ikonikus irodaépület legfelső és tetőtéri szintjén.
2011 októberében a Soho House megnyitott Miamiban is, a tizenöt emeletes épületben 50 hálószoba található. A klubhelyiség az afrikai bútoroknak és textíliáknak köszönhetően eredeti dél-afrikai hangulatot áraszt, ezen felül két medence, spa és egy Cecconi’s étterem is található a komplexumban. 2012-ben nyitott meg a Soho House Toronto, amely ezt követően a Torontói Nemzetközi Filmfesztivál számos rendezvényének adott otthont. 2014 augusztusában a Soho House megnyitotta eddigi legnagyobb vendéglátó egységét Chicagóban. A Soho House Group 2015 februárjában Isztambulban, 2016 elején pedig Barcelonában is megnyitja kapuit.