Testvérportálunk, az Autóaddikt.hu több ízben közölt már teszteket a Ford Mustangról. Ide és ide kattintva is olvasható is egy-egy; a koncepció nem sokban változott: végy egy V8 blokkot, adj hozzá 5000 köbcentit (egész pontosan 4951-et), majd keverj ki az egészből 421 lóerőt. Igaz, feljebb, a második linken a kisebb, 2.3 literes EcoBoost motorral szerelt változatról lehet olvasni.
A siker receptje tehát borítékolt. Ráadásul az elengedhetetlen, nagybetűs életstílushoz kifejezetten illik a Ford Mustang koncepciója, hiszen ha kell
- sportossá válik, és nem kell hozzá különösebb hókuszpókusz, elegendő megidézni a nyers szívómotor szunnyadó erejét,
- kezesbárányként viselkedik, és rendíthetetlenül rója a kilométereket, árkon-bokron át, hegyen-völgyen keresztül, visszafogottabban.
És ez még csak két tézis a Ford Mustang kapcsán, milliónyi más előnyét lehet kiismerni, igen rövid idő alatt. Egyfajta átlényegülés ez, amit egyszer mindenkinek ildomos átérezni és megtapasztalni.
Bár jövőre érkezik a megnövelt teljesítményű, egyben megújuló Ford Mustang, úgy tűnik, még mindig tart az amerikaiak legendás muscle car-jának a térhódítása. Egyben persze a népszerűsége is, ami töretlen, és nagyon valószínű, hogy ez már az idők végezetéig így is marad.
A Ford hazai importőre gondolt egyet, és összeverbuvált a hazai szaksajtó jeles képviselői közül néhányat, hogy egy kellemes, kétnapos túra keretein belül (újra) átélhessék a Ford Mustang adta élményfaktort. Nézzük az illusztris program részleteit.
Ráadásul az indulásnál máris kiderült, hogy az összesen 4 darab Mustang mindegyike a klasszikus V8 5 literessel lett felszerelve, a 2.3-as EcoBoost-nak most nyoma sem volt.
Mint kiderült – bár nyílt titok – idehaza is leginkább a V8 a menő, nem hiába; a Mustang ténylegesen akkor Mustang, ha akad némi kraft. Márpedig itt akad, nem is kevés, 421 lóerő, ami irdatlan erődemonstrációra képes.
Rövid eligazítás után nekifutottunk a programnak, első állomásunk Dégen lett kijelölve. Az itiner úgy lett kialakítva, hogy a leautózott szakaszok közt legyen lehetőleg mindenféle jelleggel felruházott rész – kezdtük autóúton (M0), folytattuk autópályán (M7), majd következtek a hagyományos országutak, majd szűkebb mellékutak jöttek.
Dégen akadt némi pihenő, a helyi Festetics kastély kertjében sorakoztak fel a Ford Mustangok, egymás mellett, szépen, párhuzamosan. Fotótémának ideális volt a helyszínválasztás, illetve elkönyvelhettük, hogy a Mustang igazán remek útitárs egy masszív kiruccanás lebonyolításához.
Dég után bejártunk egy híres raliútvonalat. Először azt hittük, hogy kissé sáros-poros úton vezet majd a térkép, de nem, helyette keskeny, ám végig jó minőségben lebetonozott irányt kaptunk. Itt is akadt feladat a meghívottaknak.
Innen indultunk át Viszre, itt is egy lokál kastélyt látogattunk meg (Chateau Visz), a csapat itt egy meglepetésvendéggel, az olimpiai bajnok Kiss Gergellyel találkozott, aki nem mellesleg a Ford Mustang magyarországi márkanagykövete.
Gergő számtalan érdekes sztorival szórakoztatta az egybegyűlteket, így az amúgy is különleges ebéd még inkább fűszerezett hangulatot kapott.
Viszről Kéthelyre vitt az útvonalterv, ám közben ismét megálltunk, mégpedig a második közös feladat elvégzéséhez. Ez a klasszikus 1/100 volt, a Ford komplett tesztpályával készült itt is.
Mivel relatíve hamar sötétedik már, ezért időnk sem maradt sok ezután, becéloztuk a Kristunus Borbirtokot. Mi is lehetne az egyik remek elfoglaltsága egy Ford Mustang-tulajnak, ha nem borkóstolásra menni másodmagával? Tény, hogy ebbe a környezetbe is remekbeszabottan illik bele a Ford Mustang, s kiválóan mutatott a modern, letisztult épületkomplexum parkolójában.
Külön elismerés illette ismét a SpeedWorld instruktorait, akik kellő profizmussal és kommunikatív megközelítéssel segítettek abban, hogy a Ford Mustang konvoj mindig a lehető legbiztonságosabb körülmények közt haladjon a több száz kilométeres élményautózás során. Egyébként nem először vesznek részt a Ford menetpróbáin, bemutatóin, reméljük, ez még sokáig így is marad.
A második, befejező nap végén viszont már szabadfoglalkozás várta a csapatot: ébredés után ki-ki a maga útvonalán indulhatott vissza Budapestre.
Rengeteg élménnyel, rengeteg újdonsággal, tapasztalattal – a Ford Mustang egyike azon ritka élményautóknak, amelyek folyamatos élménymegújulással képesek szórakoztatni, s persze elkápráztatni is nagyban.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS