Szeptember hónapban 1083 új Ford talált gazdára a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, amelynek révén a márka öt és fél éves rekordot beállítva, 15,1%-os piaci részesedéssel szerezte meg a piacvezető pozíciót a hónapban.
A kimagasló eredményt az autógyártónak ráadásul úgy sikerült elérnie, hogy a személyautó- és a haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva is az első helyen végzett: az előbbin 794 új autó értékesítével, 14,5%-os piaci részesedéssel, míg az utóbbin 289 új autó eladásával, ami 16,9%-os piaci részesedést jelentett.
A Ford rekord piaci részesedéssel vitte hazánkban a szeptembert, amelyben a márka Magyarországon és legnépszerűbb modellje, a Focus, és az év első kilenc hónapjában a szegmensük értékesítéseit kimagasló előnnyel vezető Mondeo és Ranger mellett nagy szerepe volt a Kuga kiemelkedő sikerének is: mindezeknek köszönhetően az előző év azonos időszakához képest mintegy 34%-al növekedő piacon a Ford szeptemberben a tavalyi év szeptemberéhez képest 65%-al több új autót értékesített idehaza.
„A tény, hogy szeptemberi értékesítéseinknek sikerült a piaci fellendülés ütemének csaknem kétszeresével növekednie, és a válság óta először meghaladnia a havi ezer darabos szintet, egyaránt köszönhető a kedvező ár-érték arányt jelentő, készletről elérhető Focus és Mondeo ajánlatoknak, és teljesen megújult haszongépjármű portfóliónk rendkívüli sikerének. A többi szegmesben egyenletesen jó teljesítményt hozó modelljeink mellett érdemes megemlítenünk még a Kuga nem mindennapi sikerét is, e modellből ugyanis szepemberben átlagos havi értékesítésünk mintegy négyszerese talált gazdára.” – fogalmaz Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.
A kereskedelmi igazgató emellett arra is rámutat, hogy bár a szeptemberi hónap valóban kiemelkedően sikeresnek bizonyult a Ford számára, a márka egész évben a piaci növekedés üteménél nagyobb ütemben növelte értékesítéseit: míg az év első 9 hónapjában a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piac 23,5%-al, azaz közel negyedével növekedett, az autógyártó értékesítései ez idő alatt 34%-al, azaz több, mint egyharmadukkal nőttek, így a Ford magyarországi piaci részesedése az előző év azonos időszakához képest 0,9 százakékponttal, 10,7%-ról 11,6%-ra nőttek.
„Rendkívül inspiráló számunkra, hogy minden idők legerősebb Ford modellporfóliója, és a márkakereskedői hálózatunk áltan kínált kiemelkedő szolgáltatási színvonal révén január és szeptember között a jelentős piaci növekedés üteménél is nagyobb mértékben sikerült növelni értékesítéseinket, és az idei évben várakozásaink szerint magyarországi értékesítéseink újra a tízezres daramszám közelében lesznek.” – teszi hozzá Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.
„Jóllehet a 2009 előtti, húszezer feletti értékesítések eléréséig még várnunk kell pár évet, új modelljeink, különösen a még idén megérkező új Focus és új Mondeo révén további növekedésre számítunk, ami némi strukturális átszervezést és kapacitásbővítést is szükségessé tehet az elmúlt évek nehéz időszakát rendkívüli sikerrel átvészelő, és azt tevékenységük hatékonnyá tételére fordító márkakereskedőink részéről, hiszen nem szabad elfelednünk, hogy két év alatt mintegy 50 százakékkal sikerült növelni értékesítéseinket.” – mutat rá az ügyvezető.
„Részben ennek, részben a márkakereskedői hálózattal kapcsolatos, az Egyesült Államokban már sikerre vitt, a közeljövőben pedig Európában is bevezetésre kerülő stratégiánknak köszönhetően a jövő év első felében néhány ígéretes meglepetéssel szolgálunk majd ügyfeleink számára új modelljeinken túl a márkakereskedőink háza tájáról is.” – ígéri Kővágó-Laky Andrea.