Decemberben két alkalommal is a világ legnagyobb operaházaiban fellépő Erwin Schrott nyűgözte le az Erkel Színház nézőit Mozart Don Giovanni operájának címszerepében. A világhírű uruguayi basszbaritont az Opera intézményi partnere, a BMW Group Magyarország szállította az előadásokra.
December első hétvégéjén a montevideói születésű Erwin Schrott lépett fel a Don Giovanni előadások címszerepében az Erkel Színházban. Schrott a Placido Domingo által életre hívott Operalia versenyt 1998-ban megnyerte, majd karrierje azonnal felfelé ívelt teltházas európai és amerikai színpadokon. A pályája csúcsán lévő, különleges színpadi képességekkel megáldott basszbariton a milánói Scala, a New York-i Metropolitan, a párizsi Opera, a bécsi Staatsoper, a londoni Royal Opera, a wahingtoni National Opera, a Covent Garden és a brüsszeli la Monnaie visszatérő vendége. A Magyar Állami Operaház produkciójában beugrással énekelt, Ildebrando D’Arcangelót helyettesítve lépett színpadra az Erkel Színházban – elsöprő sikert aratva.
A Don Giovanni címszerepét, valamint Leporello szerepét már több mint tíz éve játszó Erwin Schrott az Opera intézményi stratégiai partnerének, a BMW Group Magyarországnak zászlóshajójával, az új 7-es BMW-vel gördült az Erkel Színház épülete elé.
A 7-es sorozat a BMW fejlesztő- és tervezőmérnökeinek innovációs képességét szimbolizálja. A vadonatúj 7-es BMW egyedülálló, innovatív „Carbon Core” szerkezeti felépítése a BMW i modellekben alkalmazott úttörő járműtechnológián alapszik, amely amellett, hogy csökkenti a jármű tömegét, minden korábbinál erősebbé és merevebbé teszi a karosszéria vázát. A nóvumban mutatkoztak be először olyan újdonságok, mint a gesztusvezérlés vagy a távirányítású parkolás, de kategóriájában szintén először válik elérhetővé a lézervilágítás. A BMW újdonsága az elmúlt hetekben érkezett meg Magyarországra is, kétféle karosszériaváltozattal- rövid és nyújtott tengelytávval, 4-féle erőforrással, valamint a BMW legfrissebb kortárs luxust magán hordozó formatervével.
A BMW Group Magyarország a BMW Art&Culture programja keretében 2015 februárjában csatlakozott az Opera intézményi partnereinek sorába, kizárólagos autóipari partnerként. A program történetének negyven évében, a BMW Group több mint száz kulturális partneri viszonyt épített ki világszerte a modern és kortárs művészeti irányzatok, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a formatervezés területén, a művészeti értékek hosszú távú fenntartásának érdekében.