Noha szeptemberben megnyíltak az iskolák, a járványügyi helyzet miatt továbbra is nagy a bizonytalanság. Nem csoda, hogy a szülők kétszer is meggondolják, milyen különórákra írassák be gyermekeiket. A programozást oktató Logiscool iskolahálózat példája mutatja, hogyan hat mindez egy a digitális írástudást délutáni kurzusok keretében oktató intézményre.
A Logiscool iskolahálózat a „szerencsésebbek” közé tartozik, hiszen oktatói egyetemisták, így napi szinten használják a digitális eszközöket. Ennek köszönhetően az online platformok használata nem probléma a számukra, és eszközök szintjén az iskolahálózat digitális háttere is adott. Az online átállás ettől még természetesen nem ment varázsütésre a márciusi iskolabezárások után. Komoly és folyamatos fejlesztések történtek az elmúlt hónapokban annak érdekében, hogy most szeptemberben online és személyes jelenléttel is elindulhassanak a kurzusok.
A Logiscool iskolákban építve az utóbbi hónapok tapasztalataira, idén először online kurzusokat is indítanak, amelyeken otthonról tanulhatnak programozni a gyerekek. A 90 perces élő órák során a diákok az oktatóval közösen dolgozzák fel a tananyagot. A gyerekek hozzáférést kapnak a My.Logiscool online portálhoz is, ahol a kurzusok között tovább fejleszthetik a projektjeiket, és kapcsolódhatnak a diáktársaikhoz. Emellett nem adták fel a személyes oktatást sem: idén is elindulnak a kis csoportokban szervezett programozó, robotika és video production kurzusok. Az iskolák üzemeltetői betartanak minden biztonsági előírást, az érvényben lévő jogszabályoknak és a Nemzeti Népegészségügyi Központ előírásainak megfelelően folyamatosan fertőtlenítik az eszközöket és a termeket. A betegség miatt távol maradt diákoknak lehetőséget biztosítanak az adott óra pótlására. Egy ismételt iskolabezárás esetére pedig minden kurzust „mobilissá” tettek, vagyis pár nap alatt át tudnak állni az online oktatásra, ezzel garantálva a tanítás zökkenőmentes folytatását.
A kurzusokra még folyamatos a jelentkezés, így a Logiscool munkatársai napi szinten kapják a szülőktől az arra vonatkozó kérdéseket, hogy hogyan folytatódik az oktatás egy újabb kijárási korlátozás esetén. A fenti fejlesztések célja, hogy ebben a bizonytalan helyzetben legalább a különóra tekintetében biztonságos alternatívát tudjanak adni a szülőknek és a diákoknak egyaránt.