Két nagyváros, Párizs és New York is magyarországi mintára rendezett lóversennyel egybekötött Food Truck Show-t az utóbbi években. Az ügető- és galoppversenyek világszerte nézőhiánnyal küzdenek, ezért figyeltek fel külföldön a magyar rendezvény sikerére. Az utóbbi négy évben megháromszorozódott a Kincsem Park látogatóinak száma és a fogadások forgalma, ami nagymértékben a gasztrofesztiválnak köszönhető.
Világszinten fogynak a nézők a lóversenypályákon, a legtöbb országban keresik a lehetőségeket, hogy a fiatal generációval is megismertessék és megszerettessék az ügető- és galoppversenyeket. A szervezők számára már nem csak a fogadások számának növelése a cél, elsősorban a lelátókat szeretnék megtölteni, és újra felépíteni a lóversenyek kultúráját. A siker egyik kulcsa egy váratlan megoldás lett, amit magyar minta alapján már Franciaországban és Amerikában is alkalmaznak.
2015-ben először rendeztek Food Truck Show-t a Kincsem Parkban, ötven food truck-kal a lelátó mögötti udvaron. Az első ilyen hétvégén 25 ezer ember látogatott el a rendezvényre, így a sikeren felbuzdulva azóta évi két Food Truck Show-t is rendeznek. Többek között ennek is köszönhető, hogy a Kincsem Park nézőszáma és a fogadások forgalma háromszorosára nőtt az elmúlt négy évben.
Egyre többen érdeklődnek az információs pultnál az alapvető versenyszabályokról, innen tudjuk, hogy még mindig nő az új vendégek száma. A legbüszkébbek mégis azért vagyunk – és ezt csodálják a külföldi partnerek is – mert a rendezvény családi programmá tette a lóversenyeket, rengetek gyerek és fiatal ismerte meg a ezt a műfajt a gasztrofesztiválnak köszönhetően” – mesélte Horváth Zalán, a Kincsem Park ügyvezető igazgató-helyettese.
A szakértő szerint a hatalmas látogatószámra és fiatal vendégekre gyakran rácsodálkoznak a külföldi partnerek egy-egy nemzetközi futam alkalmával. Így kezdett hasonló rendezvény szervezésébe például a Paris Longchamp lóversenypálya is, ahol szintén sikereket aratatott a street food és lovi kombinációja.
„Még egy olyan városban, mint New York, a Meadowland lóversenypályán is problémát jelent a közönségszervezés és az új generációk bevonása. Ott is a mi tapasztalataink és javaslataink alapján csoportosították a truckokat nagyon pozitív eredménnyel” – tette hozzá Horváth Zalán.
A rendezvény nemcsak a Kincsem Parknak, a truckoknak is megéri: míg 2015-ben alig 50, idén már több mint száz jelentkező street foodosból állítják össze a rendezvény gasztro kínálatát. A program ugyanis az autóknak is egyedülálló, hiszen a vendégek átlagosan 6-8 órát töltenek a helyszínen, és átlagosan legalább két fogást kóstolnak meg. Ráadásul a Food Truck Show-t minden alkalommal tovább fejlesztik: 2017-től utcaművészek versenyével, gyerekprogramokkal, zöld játszóházzal is várják a látogatókat. fff