A Toyota Motor Corporation a közelmúltban bejelentette, hogy hibrid járműveinek globális összeladásai szeptember 30-ával a hétmilliós határt átlépve elérték a 7,053 millió darabot *1. Az újabb egymilliós mérföldkövet minden eddiginél gyorsabban, mindössze kilenc hónap leforgása alatt érte el a vállalat.
A Toyota elsődleges jelentőségű küldetésének tekinti, hogy hozzájáruljon az automobil környezeti hatásának mérsékléséhez. Abból kiindulva, hogy a környezetbarát gépjárművek kizárólag akkor érhetnek el jelentős pozitív hatást, amennyiben széles körben alkalmazzák azokat, a Toyota arra vállalkozott, hogy elősegíti a hibrid járművek tömegpiaci elfogadottságát és elterjedését.
2014 októberében a Toyota nem kevesebb mint 27 különböző hibrid személygépkocsit, valamint egy darab hálózatról tölthető hibrid (PHV) modellt forgalmaz a világ több mint 90 országában, illetve térségében.
Ezeken túlmenően a 2014 elejétől 2015 végéig tartó időszakban a Toyota összesen 15 hybrid modell bevezetését tervezi: ezek között a Voxy Hybrid és Noah Hybrid modellek (kizárólag a japán piacon) januárban, a Lexus NX 300h júliusban, míg a Lexus RC 300h október második felében lépett, illetve lép piacra. A Toyota a továbbiakban is tökéletesíti hybrid modellkínálatát, és folyamatosan bővíti azon országok és térségek listáját, ahol hybrid gépjárműveket forgalmaz.
A Toyota számításai szerint szeptember 30-ig bezárólag a Toyota hybrid gépjárművei összesen mintegy 49 millió tonnával*2 kevesebb széndioxidot (ezt a jelenlegi ismereteink szerint a globális felmelegedésért felelős gázt) bocsátottak ki, mint amennyit azonos méretű és menetteljesítményű, tisztán benzinüzemű gépkocsik bocsátottak volna ki. A Toyota becslése szerint hybrid járművei az évek során mintegy 18 millió kiloliterrel (ezer literrel) kevesebb benzint fogyasztottak, mint amennyire hasonló méretű benzinüzemű gépkocsiknak szüksége lett volna.
A Toyota 1997 augusztusában mutatta be Coaster Hybrid EV modelljét, majd ugyanazon év decemberében megérkezett a Prius, a világ első sorozatgyártású hibrid személygépjárműve. A Toyota hibrid gépjárművei azóta a világ minden pontján az ügyfelek határtalan támogatását élvezik.
A Toyota a huszonegyedik század alapvető környezetvédelmi technológiájaként pozícionálta a hibrid (azaz a környezetbarát gépkocsik fejlesztéséhez szükséges, különböző üzemanyag-kombinációk felhasználására alkalmasak résztechnológiákat magába foglaló) technológiákat. A Toyota ezért a jövőben is arra törekszik, hogy a teljesítményt fokozva, a költségeket csökkentve, valamint termékkínálatát (beleértve a nem hibrid környezetbarát gépkocsikat is) bővítve olyan modelleket hozzon létre, amelyeket pozitívan fogadnak az ügyfelek.
*1 Beleértve a hálózatról tölthető hibrid járműveket; Toyota belső adatok
*2 Forgalomba helyezett gépkocsik száma x megtett távolság x üzemanyag-fogyasztás (valós, országonként) x CO2 konverziós tényező
Toyota hibrid gépjármű eladások * TMC adatok alapján (Mértékegység = 1.000 db gépkocsi)
Globális | ||||
---|---|---|---|---|
Japán | Észak-Amerika | Európa | ||
1997 | 0,3 | 0,3 | - | - |
1998 | 17,6 | 17,6 | - | - |
1999 | 15,2 | 15,2 | - | - |
2000 | 19,0 | 12,5 | 5,8 | 0,7 |
2001 | 36,9 | 18,5 | 16,0 | 0,7 |
2002 | 41,3 | 20,0 | 20,3 | 0,8 |
2003 | 53,3 | 27,2 | 24,9 | 0,9 |
2004 | 134,7 | 68,7 | 55,9 | 8,1 |
2005 | 234,9 | 58,5 | 150,0 | 23,4 |
2006 | 312,5 | 72,4 | 197,6 | 36,0 |
2007 | 429,4 | 82,0 | 287,8 | 49,0 |
2008 | 429,7 | 104,4 | 255,0 | 57,8 |
2009 | 530,1 | 251,1 | 205,3 | 54,7 |
2010 | 690,2 | 392,2 | 195,9 | 70,2 |
2011 | 629,0 | 316,4 | 185,1 | 82,8 |
2012 | 1219,1 | 678,0 | 344,7 | 106,9 |
2013 | 1279,2 | 679,1 | 358,2 | 152,9 |
2014. január-szeptember | 980,3 | 534,9 | 256,2 | 125,9 |
Összesen | 7053,0 | 3349,1 | 2558,6 | 772,3 |
* A globális daraszámok a Japánon, Észak-Amerikán és Európán kívüli piacok adatait is tartalmazzák |
Toyota hibrid személygépjármű összesített eladások *1 (Mértékegység = 1.000 db gépkocsi)
Globális | ||||
Japán | Észak-Amerika | Európa | ||
Prius | 3360,4 | 1489,7 | 1504,9 | 273,8 |
Prius α, Prius v, Prius + | 498,0 | 350,2 | 116,8 | 27,0 |
Aqua, Prius c | 853,8 | 711,6 | 116,7 | - |
Camry Hybrid | 474,9 | 41,8 | 329,2 | - |
Alphard Hybrid*2 | 49,4 | 47,7 | - | - |
Auris Hybrid | 181,1 | - | - | 175,3 |
Yaris Hybrid | 118,1 | - | - | 115,3 |
Avalon Hybrid | 30,7 | - | 30,6 | - |
Highlander Hybrid, Kluger Hybrid*3 | 141,9 | 3,4 | 136,7 | - |
Vellfire Hybrid | 20,5 | 20,5 | - | - |
Sai | 84,7 | 84,7 | - | - |
Estima Hybrid | 110,1 | 110,0 | - | - |
Crown Hybrid | 101,0 | 101,0 | - | - |
Harrier Hybrid | 40,8 | 40,8 | - | - |
Crown Mild Hybrid*4 | 6,5 | 6,5 | - | - |
Crown Majesta (csak hybrid) | 7,2 | 7,2 | - | - |
Corolla Axio Hybrid | 21,6 | 21,6 | - | - |
Corolla Fielder Hybrid | 57,1 | 57,1 | - | - |
Voxy Hybrid | 32,2 | 32,2 | - | - |
Noah Hybrid | 22,9 | 22,9 | - | - |
Lexus LS 600h/LS 600hL | 37,7 | 25,4 | 3,0 | 4,6 |
Lexus GS 450h/GS 300h | 45,2 | 17,4 | 7,0 | 14,2 |
Lexus RX 400h/RX 450h | 305,2 | 30,5 | 152,7 | 90,1 |
Lexus HS 250h | 64,1 | 41,7 | 22,3 | - |
Lexus CT 200h | 207,6 | 45,0 | 65,5 | 49,0 |
Lexus ES 300h | 74,7 | - | 36,2 | 0,4 |
Lexus IS 300h | 32,9 | 14,8 | - | 13,1 |
Lexus NX 300h | 3,0 | 1,8 | - | 0,5 |
Prius PHV | 65,3 | 19,1 | 37,0 | 9,1 |
*1 A globális daraszámok a Japánon, Észak-Amerikán és Európán kívüli piacok adatait is tartalmazzák; 2014. szeptember 31-én érvényes darabszámok; Toyota belső adatai alapján; *2Gyártása 2008-ban megszűnt; az új modell gyártása 2011-ben indult be; *3A Kluger Hybrid (japán belpiacos) gyártása 2007-ben megszűnt; *4A Crown Royal gyártása 2003-ban megszűnt, a Crown Sedan gyártása 2008-ban megszűnt. |