Golden Drum díjat nyert a SodaStream „Heavy Bubbles” rendhagyó, a fenntarthatóság témáját is érintő integrált marketing kampánya.
A Golden Drum fesztivál Európa egyik legnagyobb és legfontosabb kommunikációs eseménye, amelyre bármelyik ügynökség, hirdető, ügyfél, design és gyártás stúdió, média cég nevezhet, illetve bárki, aki PR, digitális, hirdetési vagy integrált marketing tevékenységgel foglalkozik. A díjjal Európa legjobb kampányait és kommunikációs munkáit ismerik el.
A SodaStream egy több szakaszból álló kampányt hívott életre a „Heavy Bubbles”-sel, számos különböző kommunikációs platform alkalmazásával, a fogyasztókban kialakult kép és az ital-fogyasztási szokások megváltoztatása érdekében. Egy meglepő, vicces és rendhagyó videó készült Thor Bjornson szereplésével, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet arra a bevett szokásra, hogy környezetszennyező, nehéz műanyag üvegeket cipelünk haza, hogy aztán ebből fogyasszunk vizet.
A kampány két egymást követő részből állt: április 1-jén adták ki azt a videót, amelyben Bjornson bemutatja a legújabb, „Heavy Bubbles” márkáját, majd ezt követően nyilvánosságra hozták a videó teljes változatát, amelyben már kiderül, hogy a SodaStream áll a teaser mögött, aki alternatívát kínál a környezetszennyező műanyag üvegekkel szemben. A vírusvideót több mint 45 milliószor tekintették meg világszerte, és több mint 400 sajtóhírt generált. Elismerően számolt be róla többek között az AdWeek, Mashable, Redit, Yahoo!, The Guardian, Le Figaro, Bloomberg, Esquire, The Huffington Post és a 9GAG is .
Daniel Birnbaum, a SodaStream vezérigazgatója elmondta: „Ez a díj egyúttal azt a tényt is elismeri, hogy a bolygónknak több figyelemre van szüksége. Megtiszteltetés, hogy mi nyertük meg a díjat, ugyanakkor ez leginkább a több millió SodaStream fogyasztó érdeme. Azáltal, hogy a saját friss csapvizüket „buborékosítják fel”, 10 millió műanyag üveghulladéktól mentik meg a földet minden nap”.