Site icon Napimagazin

Budapestről New York-ba a LOT-tal: újra ez a legkényelmesebb és leghatékonyabb megoldás

Mint ahogyan olvasóink már megszokhatták, folyamatosan jelentkezünk New York-ból a legkülönfélébb tematikájú tudósításokkal, híranyagokkal. Napi szinten ez a helyi csapatunknak köszönhető, ugyanakkor alkalomtól függően mi is jelen vagyunk – fizikailag – a legfontosabb amerikai történéseknél. Így történt ez most is, ugyanis egy többnapos konferencián vett részt cégünk, ezért újból látogatást tettünk New York-ban.

Sajnos az elmúlt nagyjából két év nem igazán kedvezett az utazásnak a COVID-korlátozások rendkívüli módon redukálták a lehetőségeket. Kiváltképp, ha Európán kívül kellett ügyet intézni (nyaralásról nagyon szó sem lehetett), még inkább korlátozottak voltak a lehetőségek. 

Korábban, a világjárvány berobbanása előtt amerikai, alapvetően New York-ba irányuló utazásainkat a LOT Lengyel Légitársasággal bonyolítottuk mindig. Alapvetően azért, mert rendkívül kecsegtetőnek tűnt – és az is volt gyakorlatban – a közvetlen, átszállás nélküli utazás. Másrészt a folyamatos háttértámogatás, a kiszolgálás, és nem utolsó sorban a személyzet kedvessége volt az, ami már az első utazás után egy kicsit kiemelte a sorból a LOT-ot; eléggé masszív összehasonlítási alappal jelentjük ki ezt. 

Viszont a COVID ideje alatt a LOT Magyarországról indított közvetlen New York járatai (is) megszűntek, azaz szüneteltek sajnálatos módon. Utaznunk persze kellett – az USA-ba is – és sikerült alternatívákat találnunk, de… Az a „de” ott volt mindig. És nem azért, mert egy másik nívós légitársaság nem teljesítette volna nagyjából legalábbis a megkívánt elvárásokat, viszont a kényelem, amit az átszállások nélkülözése jelent, hiányzott. Nyilván nem rossz az átszállós irány sem, de azt csak úgy, ha a két járat között sikerül legalább 1 napot kinyerni az adott városban, hogy ott megszálljunk, és hellyel-közzel felfedezhessük az adottságokat.

Végre 2022 júniusára megtört a jég, a LOT bejelentette hónapokkal előtte, hogy újraindulnak a közvetlen USA járatok, így a Budapest-New York verzió is. Érdekes, mert pont május eleje felé körvonalazódott egy New York-i program, amelyre meghívást is kapott szerkesztőségünk, mindenkinek az lett volna optimális, hogy fizikailag is képviseljük helyben Magyarországot. El is kezdtük a szervezést, amikor is jött a felismerés: újra színen a LOT, újra mennek a gépek direktben New York-ba.

Egyértelmű volt a választás, el is intéztük gyorsan a foglalást – révén a nyári időszak rettentően zsúfolt, s bár New York nem kifejezetten nyárra, vízpartra, fürdésre formált turistaparadicsom, mégis kismillióan választják lokációként júniusban, júliusban és augusztusban is.

Amit külön szeretünk a LOT-nál, az az online foglalás dinamizmusa. A booking annyira jól működik, hogy nagyjából 3 percet vesz igénybe az adminisztráció. A legtöbb légitársaság oldala akadozik – főleg mostanában -, itt ilyesmit nem tapasztaltunk. Az e-mail visszajelzés, vagy akár az ingyenesen letölthető mobilapplikáción át történő kommunikálás is instant, informatív, rendkívül jól hasznosítható. Ha pedig a már meglévő foglalást módosítani kell, kellett, a check-in előtt minden alakítható, átírható, újraszervezhető, valamint extra kiegészítő szolgáltatások is hozzáadhatók.

Így nem meglepő, hogy az utazás maga is gördülékeny levezénylést kapott. A LOT folyamatosan frissítette az aktuális járat státuszát, tehát minden friss update azonnal eljutott hozzánk. 

Most economy osztályon (LOT Economy Class) utaztunk, oda és vissza is. Mivel a LOT a Budapest-New York közvetlen járatait Boeing 787 Dreamliner-ekkel bonyolítja, nem is kérdés a komfort mikéntje.

Az Economy-n is (hármas üléssorok) optimális láb- és vállterek várják az utasokat, a könyöklők kicsit keskenyek, de ezzel együtt az odaút valamivel több, mint 10 órás időtartama teljesen kibírható. A 787-es számos pontján találhat mosdó, melyek könnyedén közelíthetők meg, az üléssorok közti folyosók is elegendő mérettel rendelkeznek ahhoz, hogy menet közben tudjunk mozogni a gépen kompromisszumoktól mentesen.

Az economyhoz két nagyobb étkezés – odafelé ebéd és vacsora, hazafelé vacsora és reggeli (a mi esetünkben) – tartozott. Ezek mellett folyamatos ital-felszolgálás, snack tartozott. Mindezek mellé volt lehetőség arra is, hogy alkoholtartalmú italokat rendelhessünk – egyebek mellett borok, sörök álltak rendelkezésre térítés ellenében. Sok esetben kevésnek érzi az ember a felszolgált ételmennyiséget, a LOT-nál ilyesmit nem tapasztaltunk egyáltalán, ahogyan a minőségre sem volt panasz, kifogás.

Utazásunk során alkalmunk nyílt arra, hogy bepillantsunk a LOT Business Class-ra is. Itt a kényelem maximalizálása, a kiszolgálás csúcsrajáratása a cél. Megnövelt lábterű, ultra ergonomikus, több irányban dönthető ülések, szeparált boxok teljes multimédiás supporttal várják az utasokat, míg a felszolgált ételek külön választható menüsorból kérhetők, az italfogyasztás korlátlan, természetesen az alkoholt tartalmazó italokból is.

Mindezeken felül rövid időre – még az indulás előtt – megtekintettük a 787-es pilótafülkéjét, a cabin crew pihenőhelyeit, valamint a menet közben folyamatosan működő konyhákat is testközelből láthattuk.

No és persze a kiszolgálás: mint ahogyan feljebb utaltunk rá, a LOT cabin crew-ja eddigi utazásaink során mindig a maximumot bírta teljesíteni az elvárásokon felül – ez most is így történt. Fontos, hogy legyen mindig egy kedves szó, egy érdeklődő, de nem tolakodó kérdés, egy mosoly.

Ez mindegyik légiutaskísérőnél jelen volt. S megfigyeltük: mindenki irányába. Ami egyébként rendkívül nagy teljesítményt és erőnlétet kíván, főként egy nagyjából tíz órás, feszített műszak keretein belül. 

Teljesen kipihenten érkeztünk meg mindkét akalommal a végcélunkhoz – New York-ba, és Budapestre is. Valahogy a jetlag is most kíméletesebben viseltetett irántunk, mint eddig – persze az is lehet, hogy sokadjára már jobban bírja az utazó a gyűrődést. Az viszont most is tisztán látszik, hogy közvetlen USA útjainkhoz a továbbiakban is a LOT-ot szeretnénk választani, ugyanis újra ez a legkényelmesebb és leghatékonyabb megoldás.

Odafelé a LO33 járattal, 2022.06.21-én startoltunk, hazafelé pedig a LO34 járattal érkeztünk 2022.07.03-án.

Boeing 787 Dreamliner specifikációk

Modell787-3787-8787-9787-10
Személyzet2 fő
Utasszám210–250 fő250–290 fő290–330 fő323 fő(3 osztályos elrendezésben)
Hossz57 m63 m68,3 m
Szárnyfesztávolság52 m60 m63 m60,1 m
Magasság16,92 m17 m
Törzsmagasság5,91 m
Törzsszélesség5,75 m
Kabinszélesség5,49 m
Szerkezeti tömeg101 151 kg109 769 kg115 212 kg
Tankolható üzemanyag126 206 l (101 323 kg)138 700 l
Maximális felszállótömeg165 107 kg219 538 kg244 940 kg253 000 kg
Utazósebesség0,85 Mach (903 km/h)
Maximális sebesség0,89 Mach (945 km/h)
Hatótávolság4650 – 5650 km14 200 – 15 200 km14 800 – 15 750 km13 000 km
Repülési magasság13 106 m
Hajtóművek (2x)General Electric GEnx vagy Rolls-Royce Trent 1000
Maximális tolóerő235,8 kN284,7 kN311,4 kN340 kN
Exit mobile version