Site icon Napimagazin

Budapesten nyitja meg első hazai üzletét a Swarovski egyik leányvállalata

A Swarovski csoporthoz tartozó Cadenzza prémium divatékszereket gyártó és forgalmazó vállalat április elsején nyitja első magyarországi üzletét Budapesten, amelyhez százmillió forintot meghaladó beruházást hajtott végre – közölte a vállalat az MTI-vel.

Horváth Bence, a Cadenzza Közép-és Kelet-Európáért felelős kereskedelmi vezetője a tájékoztatás szerint elmondta: a nyugat-európai terjeszkedés mellett komoly potenciált látnak a kelet-európai régióban is, ahol Budapest után még idén 5 üzletet terveznek nyitni. A cég 2020-ra piacvezető szerepet szeretne betölteni a multibrand – több márkát kínáló – divatékszerek piacán.

A Swarovski cégcsoport 2012-ben hozta létre a prémium divatékszer szegmens egyik első multibrand szereplőjét, a Cadenzzát.

A cég közleménye szerint a globális divatékszer piac éves szinten 5 százalékot meghaladóan nő, jelenleg 26 milliárd eurót tesz ki. A teljes, több szegmensből álló, a hagyományos ékszereket is tartalmazó piac idei világszintű forgalmát 150-180 milliárd euróra becsülik, itt az éves növekedési mutató 7 százalék 2011-2016 között, ebből a divat- és ezüst ékszerek volumene várhatóan 35-42 milliárd euró lesz. Ezen belül 21-28 millió eurót realizál majd a 20-1200 euróba kerülő ékszerek piaca, amiből a Cadenzza 1 százalékos részesedésre számít – írják.

A Cadenzza az Egyesült Királyságban, Kínában, Németországban és Ausztriában van jelen, valamint partnerüzletekkel rendelkezik a világ több pontján. Európában a magyarországi üzlettel együtt 41 helyen van jelen.

A mintegy 30 ezer munkavállalót foglalkoztató osztrák Swarovski csoport 2014-es árbevétele 3,05 milliárd euró volt a vállalat tájékoztatása szerint.

 

Exit mobile version