Site icon Napimagazin

BMW Museum: ha München, akkor kihagyhatatlan program!

Nemrégiben egy autós nagyteszt révén Münchenben jártunk az Autóaddikt.hu-val, s ha már lúd, legyen kövér alapon összekötöttük a kellemest a hasznossal.

Ellátogattunk a BMW Welt-be, valamint a szorosan hozzá tartozó BMW Museum-ba is, mivel már régóta bökte oldalunkat a kíváncsiság: mitől lett kultikussá alig 8 év leforgása alatt a bajor autógyártó demo-komplexuma a 2007-es alapítást követően. Nos, megpróbáltunk utánajárni.

Mint ahogyan azt feljebb említettük, a BMW Museum szoros összhangban áll a BMW, valamint a BMW-hez tartozó márkák (Rolls Royce, MINI) újdonságait felvonultató BMW Welt-tel. Olyannyira, hogy külön híd köti össze a két létesítményt, a távolság egymástól hozzávetőlegesen 150 méter lehet.

Rendkívül futurisztikus a BMW Museum épületegyüttesének tálalása (a fő dominancia a BMW székházé, mely leginkább magasságával hívja fel magára a figyelmet), s ez a belső kialakításánál sincs másképp. Hihetetlen, de a múzeumot már 1973-ban, a nyári olimpiai játékok után nyitották meg, egészen 2004-ig működött folyamatosan. Négy év szünet következett, majd 2008-ban újra megnyílt a BMW Museum a nagyközönség előtt, azóta állandó kiállításaival, aktuális időszaki tárlataival várja a világ minden tájáról idelátogatókat.

A BMW Museum alapkoncepciója rendkívül egyszerű: a töretlen múlttal és jelennel rendelkező bajor autógyár történetét mutatja be, szigorú kronológia szerint haladva, ugyanakkor a strukturális kiosztás nem követi szorosan az időrendet. Ezalatt az értendő, hogy a főbejárattól indulva nem rögvest a múlt század korai éveinek modellvilágába csöppenünk, hanem egy teljesen más éra fogad minket. Minden egységet úgy alakítva, hogy a BMW Museum-ba látogatók véletlenül se hagyjanak ki egyetlen fontos mérföldkövet.

Van itt minden ráadásul, mi szemnek és szájnak ingere. Minden olyasmi, amivel a BMW márkajelzés kapcsolatba hozható. Mint tudjuk, a gyár például a második világháborúban kezdte meg repülőgépmotorjainak fejlesztését és gyártását (innen a propellert formázó embléma is) – találkozhatunk tehát repülőgépmotorokkal, gépjármű- és egyéb motorokkal, turbinákkal, motorkerékpárokkal. S nem utolsósorban autókkal is, ugyebár.

Rendkívül hangulatos atmoszféra fogadja a betérőket, indirekt szpot világítás-megoldásokkal, szín-fényjátékkal, ezek váltakozásával, aszimmetrikus falfelületekkel. Mindezt persze úgy, hogy a látogatók figyelmét ne terelje el a fő témáról, a kiállítás mikéntjéről.

Nehéz is lenne elterelni, hiszen a bő információáradat ellenére nincs túlgondolva a kiállított modellek mennyisége, ugyanakkor az ember csak kapkodja a fejét a sok látnivaló kapcsán. Tetszetős például a kultikus BMW 3-as modellcsaládjának csatasorba állítása, egészen a kezdetektől napjainkig, de az 5-ös, valamint a 7-es széria is képviselteti magát. Mindegyik más és más beállításban: az 5-ös sorozat darabjainak időrendje például függőleges megoldást kapott, tehát az autók egymás felett foglalnak helyet a kiállítóteremben. Rendkívül meggyőző.

Persze nem maradhatnak el az autózás hőskorát BMW-köntösben megszemélyesítő járművek sem, gyönyörű gyűjtemény várja az egyik alsóbb szinten az érdeklődőket. 1930-as, 40-es, 50-es és 60-as évek: több helyiségben megvalósítva, szellős terekkel, úgy, hogy közben óhatatlanul arra gondolunk: nem csak az USA-ban létezett a négykerekűek paradicsoma a múlt század első felétől. Ráadásul az egyik, konkrétan 1930-as datálású aprócska BMW már akkoriban 15 lóerős teljesítményre volt képes, ami az akkori trendeknek megfelelően kifejezetten magas értéknek számított, főként, hogy az autó méretezése is csekélynek mondható.

A motorkerékpárok mellett a MINI márka is képviselteti magát Münchenben, a BMW Museumban. Érdekes, időspirált formázó szinteken haladunk felfelé, egészen a tetejéig, ahol is a legfrissebb képviselők, valamint néhány koncepció is helyet kapott. No és persze a MINI kultikus mivolta sem kerülhetett háttérbe a BMW Museum tálalásában, ugyanis a összegyűjtötték, hogy eddig hány mozifilmben kapott szerepet a parádés kisautó. Be is ugrott rögtön a címeket mustrálva, hogy bizony, széles a paletta, de kétségkívül az Italian Job (Olasz meló) vitte a prímet, mind az eredeti, 1969-es, valamint a későbbi, 2003-as remake kapcsán is. Ugye, önök is emlékeznek?

Elbűvölő, mennyire sokoldalú a MINI. Készült belőle fagylaltos autó, rövidített tengelytávú, leginkább pedálos kisautóra emlékeztető gyártmány, de helyt állt egyetlen nagy narancsként is, mint promóciós (?) reklámhordozó is. A kreatívságnak nincs határa, hiszen készült MINI-ből 3 tengelyes, jakuzzis limuzin is.

 

Alapvetően az összes poént nem szeretnénk lelőni cikkünkkel, hiszen pont az a célunk, hogy kedvcsináló jelleggel Münchenbe, az Olympiaparkba csábítsunk mindenkit egy akár egész napot is kitöltő program levezényléséhez. Bátran ajánljuk tehát, mindenkinek, kicsinek és nagynak is egyaránt – nem hátrány, ha megvan az autók, vagy a BMW márka iránti elhívatottság, de véleményünk szerint az sem baj, ha mindössze az érdeklődés és kíváncsiság vezérli a helyszínre az érdeklődőket.

A BMW Welt-ben szerzett tapasztalatainkról itt olvashatnak:

http://www.autoaddikt.hu/bmw-welt-egy-vilag-ahova-erdemes-beterni-nem-csak-autokedveloknek/

Bővebb információ a BMW Welt honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Exit mobile version