Site icon Napimagazin

Bemutatkozott a vadonatúj, harmadik generációs Renault Twingo

Kellemes környezetben, még kellemesebb hangulatú sajtóesemény keretein belül fedte fel bájait a legújabb, sorban harmadik nemzedékéhez ért kisautó, a Renault Twingo. Alapvetően a köztudatba az 1992-ben debütált, akkoriban igen formabontó stílusúnak számító Twingo modell ékelődött be, majd viszonylag hosszú, 15 éves modellciklusa végén, 2007-ben cserélte aztán a kettes széria, teljesen újragondolt külsővel és belsővel. Ugyanakkor tény, hogy visszafogottabb volt a tálalás, mint azelőtt, mégis népszerűvé lett a francia városi mini – s most, 2014-ben, a kultikussá lett típus visszatérte, illetve a hazai menetpróbán szerzett tapasztalatok alapján egyértelmű, hogy a jelenleg aktuális sorozat képviselői is hozzátesznek a márkatörténelemhez egy kevéssel.

Már a prezentáció elején leszögezték: az új Renault Twingo alapvetően a fiatalabb korsztályt hívatott becélozni, de mindemellett idősebb házaspárok is bővíthetik a releváns célközönség sorait. Az is nyílt titok, hogy a legújabb fejlesztésű kisautó terveit 2008 óta folyamatosan frissítik, majd 2010-ben a magyar gyökerekkel rendelkező Wittinger Csaba kezdte skiccelni a mára valósággá lett Renault Twingo „hármas” formaterveit. Meg kell vallani, kitűnő munkát végzett a szakember, ügyelve a masszív összességre, merítve sokat az ős-Twingo játékosságából, üde lendületéből. Legalábbis abból, ami akkor annak számított, nyilván ez mára teljes mértékben megváltozott pozitív irányokba. A vidám szellemiséget mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az új Renault Twingo nem kapható szürke színben (hiába az a legnépszerűbb általában), kifejezetten élénk, ugyanakkor változatos tónusokkal áll az autó a vásárlók rendelkezésére.

Rendhagyó megoldásokból természetesen most sincsen hiány, ezek legfőképp technológiai-technikai jellegűek. Elsőként említenénk a farmotoros kialakítást, melynek köszönhetően a súlyeloszlás és az úttartás javult, illetve nem utolsó sorban az első, kormányzott kerekek 45 fokban fordíthatók (nagyobb hely áll rendelkezésre a motor hátsó, 49 fokban döntött elhelyezkedése végett). Bár a kormánykerék kettő teljes fordulatra képes, a fordulékonyság jóval kedvezőbb a megszokottnál; mindössze 8.6 méter fordulókör-átmérővel rendelkezik az új Renault Twingo! Ez gyakorlatban is igen meggyőző, egy átlagos szélességű úton is gond nélkül kivitelezhető egyszeri nekifutással a visszafordulás.

 

Ha már imént megemlítettük a motor elhelyezkedését, taglaljuk most egy kicsit bővebben. Az új Renault Clio kétféle motorral rendelhető jelenleg, 898 köbcentiméteres turbótöltött benzinessel (TCe 90, 90 lóerővel, 195 Newtonméter csúcsnyomatékkal 99 gramm/kilométer CO2 kibocsátássaé, illetve 999 köbcentis szívó benzinessel (SCe 70, 70 lóerővel, 91 Newtonméter nyomatékkal, 4.2 literes átlagfogyasztással, 95 gramm/kilométer CO2 károsanyag-kibocsátással. Természetesen létezik ECO felszereltségű verzió is (TCe 90-hez), 5 sebességes manuális kéziváltókkal, illetve EDC duplakuplungos, 6 gangos automatával társítva (szintén TCe 90 – 2015 szeptemberétől).

 

A hátsó tengely fölé helyezett motor járása egyébként kultúrált (mi az SCe 70 verziót próbáltuk), a három henger járása megszokottan mutat némi kiegyensúlyozottságot nélkülöző magatartást, az 5 centiméter vastag szivacs jellegű anyaggal kitömött szigetelés áldásos hatásaként minimális az utastérbe szűrődő motorzaj. Nyilvánvalóan a csomagtér mélységéből vesz el a motor elhelyezkedése, de nem vészesen, 219 literes rakodófelülettel számolhatunk, míg az osztott hátsó ülések előrehajtásával mindez majd’ 1 köbméterig növelhető (980 liter).

Igazi városi kisautónak lett definiálva az új Renault Twingo: a feljebb említett fordulékonyság mellé a kompakt méretek jól illeszkednek, a 3595 milliméteres hossz és a 2492 milliméteres tengelytáv garantálja a kényelmes utazást, nem csak városi környezetben – erre, és sok minden másra is egy későbbi nagytesztben majd visszatérünk nyilván. A karosszéria hossza 10 centiméterrel rövidebb lett az elődéhez képest, míg a hasznos beltér 33 centiméterrel bővült. A vezetőülés pozicionálása kellően magas, az üvegfelületek, beleértve a szélvédőket is – nagyok, jó a kilátás, az A és C oszlopok megfelelő méretezésűek.

A tartalmas, kommunikatív vezetési élményhez jelentősen hozzájárul a menetpróbára elvitt autóban is fellelhető R & GO infotainment rendszer, melyhez oszlopos közreműködőként segítségül kell hívnunk iOS vagy Android operációs rendszerrel felszerelt okostelefonunkat. Létezik persze gyárilag telepített, R-Link Evolution kapacitív, 7 colos érintőképernyővel ellátott fedélzeti egység is, mi pedig kifejezetten kíváncsiak voltunk az előbbi, R & GO alapú megoldásra. A tesztkör előtt sikeresen letöltöttük az Apple Store-ból a kapcsolódó alkalmazást (ingyenes), majd gyors Bluetooth-on történő szinkronizálás után máris működésbe lépett a központi információs rendszerré avanzsált iPhone. Praktikus megoldás a középkonzolra applikált univerzális tartó is, mely úgy tűnt, sok jelenleg forgalomban lévő okoskészülékkel meg tud birkózni.

Tehát jelen esetben az iOS alapú applikáció tökéletesen funkcionált, valóban eggyé vált az autó fedélzeti számítógépével, annak pontos kiterjesztéseként folyamatosan tájékoztatott a pillanatnyi- és átlagfogyasztásunkról, de még eco-tanácsokat is kaptunk a vezetési stílusra vonatkozóan. Természetesen a tárolt hanganyagokat is játszi könnyedséggel át lehet irányítani a hangrendszerre, ezt is próbáltuk, az adatátvitel a vezeték nélküli kapcsolat ellenére kielégítően gyors reakciókat produkált. Hab a tortán, hogy a telepített R & GO alkalmazás mellé 1 tetszőleges ország térképét is letölthetjük ingyenesen az egyébként offline módban is használható integrált navigációhoz.

  

Hozzávetőlegesen fél órán keresztül autóztunk az új Renault Twingo társaságában, az átlagfogyasztás sok araszolgatással, intenzívebb gyorsításokkal 8 liter környékén táncoló fogyasztási átlagot hoztak, száz százalékos városi környezetben. Ez a viszonylag magas érték elsősorban annak tudható be, hogy a menetpróbára kiadott autók mindegyikében úgy 60 kilométer volt, tehát erőteljesen bejáratós stádiumban leledzett mindegyik – nyilván e végett az üzemanyagfelhasználási átlag javul, optimalizálódik, s megáll a gyárilag megállapított, 4.5 literes átlagértéken (TCe 90 – 4.3 liter/100 kilométer).

  

Az új Renault Twingo belépő szintű alternatívája Life csomagban 1 literes SCe 70 lóerős benzinmotorral 2 590 000 forintos listaáron érhető el, míg a legvaskosabb árcédulát a 0.9 literes TCe 90 lovas benzinessel felszerelt változat kapta: itt az ár majd’ 1 millió forint pluszt jelent a belépőéhez képest, konkrétan 3 500 000 forint. Az autóra 5 év, vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal az importőr.

Még több részlet, felszereltség, árak: IDE kattintva.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI
Exit mobile version