Főoldal A világ Florida Bejártuk a Karib-térséget az MSC Seashore-ral

Bejártuk a Karib-térséget az MSC Seashore-ral

Régóta érlelődött bennünk az elképzelés, miszerint meg kellene tapasztalni testközelből egy Karib-tengeri hajóutat. Ez amolyan bakancslistás törtánés nagyjából mindenki életében, s legalább egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni. A baj mindössze az, hogy egész biztos: az egyszeri alkalom biztosan nem lesz elegendő. Az MSC Seashore fedélzetén szereztünk életre szóló élményeket.

Számtalan utazási lehetőséget, lokációt kínál az MSC annak érdekében, hogy a lehető legtöbb turista megtalálja a számításait. A szolgáltatások tárháza is végtelennek tűnik, ugyanis az alapszintűnek tűnő utazáshoz rengeteg olyan kiegészítő opció jár, amely ténylegesen a maximumig repíti az élményt.

A Seashore az MSC második legnagyobb üdülőhajója, a Seaside EVO kategóriába tartozó modell. 339 méteres hosszával, 76 méteres magasságával és 41 méteres szélességével igazán lenyűgöző látványt nyújtott már első blikkre Port Canaveral-ban is, a check-in előtt – akár egy kisebb felhőkarcoló, úgy tornyosult a beszálláshoz igyekező utasok fölé, kitöltve szinte az egész látómezőt. Az MSC Seashore egyébként 2270 szobával (kabin) rendelkezik, 5877 utast tud szállítani 1648 fő személyzettel, a rendelkezésre álló terület nem kevesebb, mint 450000 négyzetméter, ebből 36800 négyzetmétert tesz ki a közös terület (éttermek, fürdők, sportpályák, üzletek, és a többi).

Az MSC Seashore összesen 20 emelettel rendelkezik, ebből 15 emelet áll a vendégek rendelkezésére. 33 lift is üzemel a hajón, ebből az utazók 19-et vehetnek igénybe.

Orlando belvárosától úgy 50 mérföldnyire található Port Canaveral – innen indult az MSC Seashore hajóutunk. Florida egyik legnagyobb tengerjáró kikötője ez, olyannyira gigászi, hogy a többi, hasonszőrű hajó mellett szinte elveszett a Seashore a maga „csekély” méretezésével. Külön érdekesség, hogy Cape Canaveral, ahol a Kennedy Space Center található, pár mérföldre fekszik a kikötőtől.

Miután a check-in lezajlott,  elfoglaltuk 11. emeleti, balkonos szobánkat a hajó menetirány szerinti jobb hátsó traktusában. Pazar kilátással, tág mozgásterekkel és maximális kényelemmel volt felvértezve a szobánk, minden olyan bevett sallangot nélkülözve, mint például a fémburkolatú falak – ami ugyebár egy átlagos tengerjáró hajón szinte alapkövetelmény. Már első benyomásaink alapján úgy éreztük, mintha egy szállodaszobában lennénk. S nem is akármilyen szálloda szobájában.

Minden MSC üdülőhajónak megvan a maga tematikája, az MSC Seashore New York-motívumokkal lett felvértezve. Ennek megfelelően van Times Square régió, vagy épp 5th Avenue és Central Park étterem, Szabadságszobor és Madison Theater is.

Remek tálalás, igazán európai minőség és megvalósítás, mindenhol jelen lévő luxus és elegáns pompa jellemzi a Seashore kialakítását, bárhová is tévedjen a vendég a feljebb már említett 15 deck-en.

Minden kétséget kizáróan az MSC Seashore egyik leghangsúlyosabb irányvonala az éttermek jelenléte. Több ültetett, tematikus étkezésre kialakított étterem található a hajón, ezek jellemzően a struktúrált vacsoráknak adnak helyet; aki inkább svédasztalos jelleget keres, az a 16. emeleti Marketplace-en megtalálja számításait. Az amerikaiak ezt inkább bufet-nek definiálják, ami igaz is, hiszen jellemzően a self-service mellett azért minden egyes kiadórésznél van fizikai értelemben vett kiszolgálás. Az ételválaszték páratlan, alapvetően a világ összes konyhájának ízével találkozhatunk, persze napokra lebontva – előételektől a desszertekig.

Mindemellett rengeteg bel- és kültéri bár is várja a vendégeket, a legszerteágazóbb italválasztékkal, snackekkel, vagy akár egytálételekkel és különleges desszertekkel. Nincs is jobb annál, mint egy fedélzeti medence melletti bárban elfogyasztani valami regionálisan közkedvelt italkölteményt, s közben élvezni a naplementét. Mindezt az óceán kellős közepén.

Több onboard shop-pal is rendelkezik az MSC Seashore, jellemzően butikok, parfümériák, órásboltok, ékszerüzletek találhatók a felhozatalban. Az árazás átlagos, ugyanakkor vannak olyan boltok is, amelyek egyértelműen a felsőbb réteg pénztárcájához igazítják árazásukat.

Szórakoztatás nélkül nem hajóút egy hajóút: az MSC Seashore-on színház (Madison Theater) is található, ahol minden este más és más tematikájú előadást szerveztek. A Times Square területen általában zenés esteket, előadásokat tartottak párhuzamosan, míg az egyik legfelső fedélzeti medencés részen filmvetítés zajlott minden nap, sötétedés után.

Természetesen az MSC Seashore családbarát tematikákkal is rendelkezik, gondolnak arra, hogy kisebb-nagyobb családok gyerekekkel is érkeznek cruise-ra. Ennek megfelelően gyerekek számára kialakított aquaparkkal, csúszda komplexummal is találkozhatunk a fedélzeten, ráadásul úgy, hogy ezek a szekciók viszonylag szeparáltak a felnőttek számára kialakított részektől.

Wellness, SPA, fitness, fodrász, körömszalon, szolárium, jóga, szauna, konditerem, orvosi ügyelet,  – minden megtalálható opcionálisan, még kosárlabdapálya is a hajó legtetején. Ténylegesen nincs olyan feature, ami hiányozna ahhoz, hogy mindennapjainkat gond nélkül, bármilyen szolgáltatást is mellőzve kelljen lezongoráznunk a több napos pihenés alatt.

Hajóutunk egy 7 napos Karib-tengeri program volt, Port Canaveral-i indulással. Az első napon a Bahamákon, Nassau-ban kötöttünk ki, itt bejártuk a kikötő közvetlen környékét, helyi jellehzetességekkel ismerkedtünk, megnéztük a helyi, igen hangulatos strandot, és fürödtünk is a nagyjából 22 fokos óceánban.

Következő állomásunk Puerto Plata volt, a Dominikai Köztársaságban. Itt a kikötő közvetlen szomszédságában egy imádnivaló kis oázist fedeztünk fel, rengereg árússal, stranddal, bárral és étteremmel egyetemben. Olyan jól éreztük magunkat, hogy nem is indultunk végül külön túrákra a helyszínen, viszont eldöntöttük, hogy ide mindenképp visszatérünk.

Rá egy napra San Juan következett, Puerto Rico-ban. Ez volt a túra legdélebbi, egyben legtávolabbi pontja az USA-tól. Egész napos kirándulásunk fő lokációja maga a város, San Juan volt, itt is körbejártuk a lehető legtöbb helyszínt, és felfedeztünk minden apró, ám lényeges részletet.

Hazafelé tartó útunk kétnapos tengeri utazást jelentett, ám tévedés azt gondolni, hogy ez idő alatt unatkozna bárki is a fedélzeten: a feljebb már említett megannyi programlehetőség, szórakozás, élménypont mind remekül múlatja az időt, s szinte észre sem vesszük, hogy az óceán kellős közepén ringatózunk folyamatosan.

Kötelező választás kell, hogy legyen az onboard Wi-Fi igénylése a hajóúthoz, bármelyik csomaghoz. Előre váltva jóval olcsóbb, azonban a fedélzeten is meg lehet utólag vásárolni a számunkra legkedvezőbb variációt. Emellett természetesen szükségünk volt folyamatos lokális mobiltelefonos elérhetőségre ls mobilinternet kapcsolatra is, ebben ismételten a World Wide SIM segített nekünk – a kínálatukban remek Karibi-térséget lefedő alternatívák is megtalálhatóak.

Orlando-ban ért véget a remek cruise, és rögvest eldöntöttük: újra levezénylünk egy hasonló túrát az MSC-vel.