Főoldal Autó, motor Újdonságok Az új Ford C-MAX intelligensebb és stílusosabb lesz

Az új Ford C-MAX intelligensebb és stílusosabb lesz

A stílusos, új Ford C-MAX és Grand C-MAX jelentősen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással, fejlett technológiával és új, intelligens csomagtéri megoldásokkal érkezik, amelyhez érzelmeket ébresztő, karcsú formavilág, a Ford új, látványos orrkialakítása és jól használható, gyönyörű kidolgozású utastér társul. A kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, a Merőleges Parkolás rendszer és továbbfejlesztett Active City Stop, ami akár 50 km/órás sebességig is segít elkerülni az ütközéseket. Az európai motorválasztékban megjelenik az új 1,5 literes EcoBoost és az 1,5 literes TDCi erőforrás; a C-MAX palettáján első ízben szerepel a 99 g/km CO2-kibocsátású 1,5 literes ECOnetic dízel változat.

ford_c_max_2015_1

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket, amelyek érzelmeket ébresztő, karcsú formavilágot, gyönyörű kidolgozású utasteret, valamint jelentősen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást kínálnak. Az Európa-szerte 2015 elején megjelenő ötüléses C-MAX és hétüléses Grand C-MAX modelleket kiemelkedő kényelem és kifinomult működés jellemzi, valamint a legmodernebb technológiák, amelyek közt a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer is megtalálható. A C-MAX család motorválasztékában első ízben jelenik meg a Ford új 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja és a 105 lóerős, 1,5 literes TDCi ECOnetic dízel változat, aminek várható CO₂-kibocsátása mindössze 99 g/km az ötüléses C-MAX modellváltozatban.*

“Alacsony fogyasztásának, sportos irányíthatóságának és rugalmasan alakítható, tágas utasterének köszönhetően a C-MAX kifejezetten népszerű modellnek számít.” – avat be Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Az autó valamennyi hajtáslánca alacsonyabb CO2-kibocsátással működik, miközben a menetdinamika ugyanolyan kiváló maradt. Mindemellett az új Ford C-MAX család olyan kifinomult megoldásokat kínál, amit eddig csak a jóval nagyobb és elegánsabb modellekben láthattunk, például a szegmensben elsőként alkalmazott, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, ami már egy finom lábmozdulatra is felnyílik.”

A Ford 2003-ban mutatta be a C-MAX első generációját, s a modellből azóta több mint 1,2 millió darab talált gazdára Európában. Az autóból jelenleg a harmadik modellgeneráció kapható, idén eddig több mint 12 százalékkal részesedik az európai MAV-piacból.

Sokoldalú, komfortos, sportos és stílusos

A vásárlók továbbra is választhatnak az ötüléses C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX változatok között, s ezentúl is rendelkezésükre áll a Ford innovatív, dupla tolóajtós megoldása, valamint a magasabb szintű kényelmet, nagyobb teret és rugalmasabb használhatóságot biztosító, “szabadon átjárható” ülésrendszer. A C-MAX család stílusa az Egy Ford globális formanyelvének megfelelően alakult át, és a karosszériaszínek sorában a Red Rush és a stílusos, barnásszürke árnyalatú Caribou is megjelent. Az autó dinamikus külső megjelenését hatásosan emeli ki az erőteljesebb, formásabb orrkialakítás a Ford jellegzetes, fordított trapéz formájú hűtőrácsával. A nagy nyomású ablakmosó fúvókái a szélvédő alatt bújnak meg, így az átformált motorháztető még letisztultabb látványt nyújt. A karcsúbb és cizelláltabb fényszórók, valamint a szögletesebb, nyújtott ködfényszórók tovább erősítik az orr-rész karakteres formavilágát. A legmodernebb lézerhegesztési technológia alkalmazásával a csomagtérajtó olyan benyomást kelt, mintha egyetlen darabból készült volna; ez a tiszta és erős varratokkal működő hegesztési eljárás még a vékony acéllemezek illesztésein is alig hagy látható nyomot. Az autó modern stílusát kompakt hátsó lámpatestek egészítik ki.

Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX utasterének áttervezése során a Ford figyelembe vette a tulajdonosok visszajelzéseit – ugyanúgy, ahogyan az új Focus esetében is történt –, s ennek alapján a mérnökök egy még ösztönösebben használható cockpitet alakítottak ki, amelyben kevesebb kapcsoló és gomb található. Az új, selyemfényű fekete kárpitozás és a krómdíszek letisztultabb, modernebb hangulatot teremtenek. Az egyes funkciók használata egyszerűbb lett; jó példa erre a klímaberendezés kezelése, amelynek gombjai könnyebben felismerhetők és jól megkülönböztethetők egymástól. Az új középső tárolókonzol csúsztatható, kartámaszként is funkcionáló fedele alatt tágasabb rekesz várja a különféle tárgyakat. Az állítható dobozban egyszerre elfér egy 1 literes vizespalack és egy 0,4 literes pohár, a kibillenő kesztyűtartóban pedig könnyebben elérhetők az apróbb tárgyak. A műszerfal tetején található tárolódoboz mélyebb lett, így sokkal több holmit képes befogadni, az új USB csatlakozó pedig a különféle mobil eszközök integrálására és töltésére szolgál.

A C-MAX és Grand C-MAX teljes kínálatában tovább javult a kárpitok minősége, s a kínálatban a fűthető kormánykerék és a küszöbdíszléc is megjelent, az első és második üléssorok mögött pedig megtalálhatók a csomagrögzítő háló csatlakozási pontjai. A vastagabb oldalüvegezésnek és csomagtérajtó, valamint a külső tükrök körül alkalmazott hangelnyelő szigetelésnek köszönhetően csökkent a zaj, a vibrációs és a nyersesség. A motortér hőpajzsa hangszigetelő töltést kapott, ami mérsékli a motorzajt, a dízelmotoros modellekben pedig extra rétegek nyelik el a kabinba szűrődő hangokat. A motorban az áttervezett kéttömegű lendkerék csökkenti a terhelés alatt működő erőforrás vibrációját, s az új motorfelfüggesztésnek köszönhetően az Auto-Start-Stop működése is kifinomultabbá vált. A merevebb, zaj és vibráció szempontjából optimalizált könnyűfém keréktárcsák tovább mérséklik a rezonanciát.

“Arra törekszünk, hogy a Ford teljes modellkínálatában letisztult és ösztönösen használható utastereket alakítsunk ki: ez egy átfogó átalakítási program, aminek legújabb eredménye a C-MAX új kabinja.” – árulja el Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az új C-MAX immár még kényelmesebb, még praktikusabb autóvá vált, miközben a szegmens legjobb vezetési élményét kínálja.”

Megérzi a veszélyt

Az új C-MAX családban megjelennek a Ford legmodernebb technológiái, amelyek segítségével a vezető elkerülheti a veszélyhelyzeteket, vagy csökkentheti a balesetek súlyosságát – legyen szó akár a parkolás során szerzett sérülésekről, akár a komolyabb, nagy sebességű ütközésekről. Az Aktív Parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőkkel méri fel a rendelkezésre álló parkolóhelyet, majd egy gombnyomásra bekormányozza oda az autót, miközben a vezetőnek csak a féket és a gázt kell kezelnie. A berendezés a C‑MAX és Grand C-MAX modellekben most a Merőleges Parkolás funkcióval gazdagodott; a rendszert két új szenzor egészíti ki a jármű hátsó részén, így az autó ugyanilyen módon már a merőleges parkolásra is képes. Az extra szenzorok révén a Ford két olyan új technológiát is kínál, amelyek akkor is segítséget nyújtanak az autósnak, amikor kiáll egy parkolóhelyről. A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a közeledő járműre. A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását. Miután a vezető meghatározta, hogy balra vagy jobbra szeretne kiállni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált. A Ford a népszerű Active City Stop ütközésmegelőző rendszert is továbbfejlesztette, ami szenzorokkal érzékeli az autó előtt álló akadályokat, s ha az autó túl gyorsan közelít ezekhez, előkészíti a fékrendszert. Ha a vezető ilyenkor nem reagál, a berendezés csökkenti a motor forgatónyomatékát és automatikusan fékez, hogy mérsékelje az ütközés erejét. A rendszer továbbfejlesztésével a berendezés az eddigi 30 helyett immár egészen 50 km/órás sebességig működik. A mozgó akadályokkal történő ütközés elkerülésére az Aktív Fékezés szolgál, ami ugyanúgy működik, mint az Active City Stop, csak sokkal nagyobb (8-180 km/órás) sebességtartományban aktív. A rendszer így akár az autópályán is figyelmeztet az ütközésveszélyre, szükség esetén pedig fékezni kezd. Az új Adaptív Sebességtartó Automatika lehetővé teszi, hogy a C-MAX tartsa az előre beállított követési távolságot, még akkor is, ha az előtte haladó jármű lassít. Ugyanakkor a Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszer még az Adaptív Sebességtartó Automatika kikapcsolt állapotában is lehetővé teszi, hogy az autós tartsa az általa meghatározott követési távolságot. Ha az autós túlságosan megközelíti az előtte haladó járművet, a rendszer háromlépcsős figyelmeztetést villant fel a műszerfalon: először szürkét, majd sárgát, később pedig vöröset.

SYNC 2 – még tökéletesebb kapcsolat

Az új C-MAX családban is elérhető a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer. A Ford fejlett berendezéséhez tartozó nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyővel és a fejlett hangvezérléssel még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A SYNC 2 navigációs rendszert a HERE térképszolgáltató támogatja. Az osztott képernyőn megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a MICHELIN útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

ford_c_max_2015_3

“A SYNC 2 fejlesztésénél az volt a célunk, hogy kezelése egyszerű és ösztönös legyen, s hogy a felhasználó akadálytalanul váltogathasson az érintőképernyő és a hangvezérlés között.” – fejti ki Christof Kellerwessel, a Ford Kutatási és Fejlesztési Központjának főmérnöke. „Az autósok ezentúl minden eddiginél több fedélzeti rendszert kezelhetnek, miközben egy pillanatra sem kell elengedniük a volánt.”

Az új C-MAX modell prémium hangrendszere 10 Sony hangszórót tartalmaz, köztük egy olyan mélynyomót, ami kifejezetten a legalacsonyabb audio-frekvenciák valósághű visszaadására készült, hogy a zenei élmény a lehető legtökéletesebb legyen.

Erős, takarékos és dinamikus

A modellcsaládban most először bevezetett, és az EcoBoost benzinmotorokhoz, illetve a 2,0 literes TDCi dízelhez az alapfelszereltség részeként kínált Auto-Start-Stop rendszernek köszönhetően a C-MAX és a Grand C-MAX CO₂-kibocsátása jelentős mértékben – akár 20 százalékkal is – csökkent. Az új C-MAX család kibővített motorkínálatában megjelent a Ford új, üzemanyag-takarékos 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja (150 és 182 lóerős változatban), valamint a 95 és 120 lóerős kivitelben egyaránt megrendelhető új, 1,5 literes TDCi dízel erőforrás; emellett ott van még az új ECOnetic kivitel, aminek CO₂-kibocsátása az ötüléses változatban mindössze 99 g/km. A C-MAX kínálatában továbbra is elérhető a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotor is (100 és 125 LE teljesítménnyel).2014 első hét hónapjában az európai C-MAX-vásárlók több mint egynegyede** rendelte meg új autójához az 1,0 literes EcoBoost motort, amely idén már a harmadik egymást követő alkalommal nyerte el az Év Motorja címet. Az új, 1,5 literes TDCi dízel 120 lóerős változatának CO₂-kibocsátása hat százalékkal alacsonyabb, mint az általa leváltott 1,6 literes dízelé volt, teljesítménye viszont 5 lóerővel magasabb. Az áttervezett 2,0 literes dízel erőforrás emissziója 20 százalékkal, teljesítménye pedig több mint négy százalékkal javult. “A Ford új, 1,5 literes EcoBoost és TDCi motorjainak megjelenése a hajtáslánc-kínálatban rendkívül fontos esemény, hiszen ezáltal átfogó mértékben nőtt a teljesítmény, és csökkent a fogyasztás,” jelentette ki Jim Baumbick, a Ford globális C-termékcsaládjának igazgatója. „E motoroknak köszönhetően a C-MAX a szegmens első olyan modellje, amelynek teljes kínálata megfelel a legújabb Euro VI károsanyag-kibocsátási szabványnak.”

Fény az éjszakában

Az új C-MAX család kínálatában megtalálható a LED Nappali Világítás, a Bi-Xenon fényszóró és az Adaptív Fényszórórendszer is, ami az út- és forgalmi viszonyoktól függően módosítja a fénysugár beesési szögét és erősségét, méghozzá hétféle beállításban. Ha az autó kis sebességgel kanyarodik, a fénycsóva a kanyaron túli területeket is megvilágítja, így könnyebben láthatóvá válnak a kerékpárosok vagy a gyalogosok; nagy sebességű kanyarodáskor pedig a kanyarba irányítja a fénysugarat. Az új C-MAX és Grand C-MAX modellekben most először válik elérhetővé a Ford MyKey technológiája. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági technológiák (például a Kipörgésgátló) kikapcsolását is megakadályozza.

ford_c_max_2015_2

“A C-MAX és a Grand C-MAX külső-belső áttervezésével és kifinomult vezetősegítő technológiáink bevezetésével kellemesebb, nyugodtabb vezetési élményt kínáló autót alkottunk.” – teszi hozzá Baumbick. “Azáltal, hogy a vezető tisztábban látja át a bonyolult forgalmi helyzeteket, s hogy az autó felismeri a lehetséges vészhelyzeteket, még a tapasztalatlanabb autósok is nagyobb biztonsággal közlekedhetnek, ez pedig a C-MAX minden utasát nyugalommal töltheti el.”