A Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Fiat 500X, az 500-as modellcsalád új, kompakt szabadidőjármű tagja, amely a márka értékeinek továbbfejlesztése révén a Fiat evolúcióját testesíti meg.
A karakteres szépségű modell egy olyan, merőben újszerű irányt térképez fel, amerre 500-as még nem járt, és ahol a merész, elegáns, végsőkig kifonomult olasz stílus egy egy komfortos, nagyteljesítményű, mégis racionális járművel találkozik: ez a szépség X oldala, ez a Fiat 500X lényege.
Az 1957-es Fiat 500 leszármazottjaként (erre a kapocsra utalnak a kerek fényszórók és a krómozott motorházfedél-díszen elhelyezett klasszikus logó) az új Fiat crossover új dimenzióval egészíti ki az 500-as családot, amely eddig az 500, 500C, 500L, 500L Trekking és 500L Living modellekből állt – olyan autókból, amelyek természetüket és szerepkörüket tekintve rendkívül eltérőek, ugyanakkor mindegyik közös tőről: az ikonikus Fiat 500-asról fakad.
A FIAT modernizált melfi (Potenza) SATA üzemében gyártott, a világ több mint száz országában, így az Amerikai Egyesült Államokban is forgalmazott, új Fiat 500X kétféle kiadásban érhető el – az elegáns „városi” és a látványos off road változatban – takarékos benzin- és dízelmotorokkal, háromféle sebességváltóval (kézi kapcsolású, 9-fokozatú automatikus, és hatfokozatú duplakuplungos ), összkerékhajtású, elsőkerékhajtású, illetve Traction Plus funkcióval kiegészített elsőkerékhajtású hajtásképlettel.
Az 500X meghaladja a jelenlegi ügyfélelvárásokat
A Fiat 500X nem csupán természetét tekintve crossover modell, de azért is, mert oly sok különböző (eltérő korú, nemű, igényű és ízlésű) ügyfélcsoport számára bír jelentőséggel. Ebben az értelemben az X arra utal, hogy ezek a típusok különböző kategóriák metszetében helyezkednek el, és maguk is igen változatosak, fiatalok és érettek, a szépség szerelmesei és a karakter értő ítészei. Dinamikusak, aktív társasági életet élnek, a legkülönfélébb szenvedélyeknek hódolnak. Egy dolog azonban összeköti őket: a vágy, hogy örömteli vezetési élményben legyen részük, hogy személyiségüket jellegzetes stílus révén juttathassák kifejezésre. Ma mind megtalálják a tökéletes választ, amit kerestek, a Fiat 500X személyében.
Kétféle kivetelben elérhető: az első a jellegzetes, elegáns stíluselemekkel felvértezett 500X a fiatal, dinamikus városlakó közönség szívéhez ismeri a legrövidebb utat, míg a másik változat határozottan inkább terepképes megjelenésű és felszereltségű azoknak ideális választás, akik szeretik a szabadidős, szabadtéri programokat, ám nem kívánnak lemondani a Fiat 500-as utánozhatatlan stílusáról.
Stílus és méretek
A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X az összetéveszthetetlen 500-as új dimenzióját tárja fel, amelyben az ikonikus stílus a modern crossover koncepciójával találkozik, kiegészülve tekintélyes terepképességeivel.
Az erős személyiségű, határozottan olasz formavilágú újdonság jellegzetességei az a rugalmasság, racionalitás és minőség, amely kompakt méreteiben, tágas belső terében és a prémium anyaghasználatban gyökerezik, nem is szólva a biztonságot, kényelmet és szórakozást szolgáló, legkifinomultabb technológiákról.
Az autó masszív, robusztus megjelenése tökéletes stílusbeli kontrasztban áll azzal a harmonikus vonallal, amely a komfortos férőhelyet és kompaktokra jellemző külső méreteket kereső ügyfelek számára ideális méreteket rajzol körbe. Ugyanakkor méreteivel az 500X azokhoz is szól, akik nap mint nap a városi forgalomban közlekednek: az autó mindössze 425 cm hosszú (az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb), 1,8 méter széles, 1,60 méter magas.
Kívül kompakt, belül hívogató: tágas, védelmező környezet, tele finom anyagokkal, minőségi kidolgozással és praktikus tároló megoldásokkal. A kényelmes utastér minden pontja hamisítatlan olasz stílusról tanúskodik, a különböző szövetek, bőrök és színek kombinációja összesen hétféle, markáns beltéri variációt kínál. A környezetet még funkcionálisabbá teszi a számtalan ülésállítási lehetőség, valamint a tágas (350 liter) csomagtartó.
Mindez tizenkét különböző színvilágban választható, amelyek egytől egyig kihangsúlyozzák a Fiat 500X érzéki formáját; a képet a nyolcféle dizájnban kínált 16, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák választéka teszi teljessé.
Motorvariációk
Az új Fiat 500X az európai, közel-keleti és afrikai piacokon különböző motor-, sebességváltó- és hajtásképlet-variációkkal rendelhető meg, amelyek minden elképzelhető igényt képesek kielégíteni, maximálisan óvva a környezetet; és optimális hatékonyságot szavatolva a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt. A bevezetéskor a motorok kínálata a követkető erőforrásokból áll: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó), 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás) és a 140 lóerős 2.0 MultiJet II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).
A későbbiekben elérhető lesz a 110 lóerős 1,6 „E-torQ” (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtással), a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás), valamint egyes piacokon a nagyteljesítményű 184 lóerős Tigershark 2.4 (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).
A 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II ugyancsak elérhető lesz elsőkerékhajtással, 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóval.
Turbódízel motorból elérhető lesz a 95 lóerős 1.3 MultiJet II (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás), és 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, összkerékhajtással).
Kilenc fokozatú automata sebességváltó
Az 500X crossover az első Fiat modell, amely kilencfokozatú automata sebességváltót kínál. Ez a sebességváltó, amely a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II benzinmotorhoz, illetve a 140 lóerős 2.0 MultiJet II turbódízelhez társítható, számos előnyt kínál, a rugalmas gyorsítóképességtől a zökkenőmentes teljesítménykifejtésig. Az elektronikus vezérlésű, új, kilencfokozatú automata sebességváltó adaptív vezérlésű, a vezető bármikor kézi kapcsolású, szekvenciális üzemmódba válthat át.
Összkerékhajtás és lekapcsolható hátsó tengely
Az új Fiat 500X két- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt kapható. Az új crossover négykerékhajtási rendszerének különlegessége, hogy a hátsó tengely leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg, amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra, ezáltal hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A Fiat 500X kategóriájának egyetlen képviselője (a Jeep Renegade-del együtt), amely ezt a szolgáltatást nyújtja; a leválasztható hátsó tengellyel zökkenőmentesen vált át a rendszer kettő- és összkerékhajtás között, így a vezető beavatkozása nélkül képes a mindenkori optimális nyomatékszabályozásra.
Üzemmódválasztó és Traction Plus rendszer
Az új 500X üzemmódválasztó funkciója a motor, a fékek, a kormánymű és a hajtáslánc működésének befolyásolásával három eltérő viselkedési mintát valósít meg, igazodva a helyzethez vagy az útviszonyokhoz leginkább alkalmas vezetési stílushoz. Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátás szavatol, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg a négyévszakos mód rossz tapadási viszonyok mellett is maximális biztonságról gondoskodik.
Az off -road változatoknál a négyévszakos üzemmódot „Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre. Az elsőkerékhajtású kiviteleken ezzel szemben ilyenekor aktiválódik a „Traction Plus” vezérlés, amely egyfelől jobb tapadást biztosít egyenetlen vagy csúszós talajon, másfelől kedvezőbb költségekkel és károsanyag-kibocsátással működik, mint egy hagyományos összkerékhajtási rendszer, így a könnyű, mindennapi terephasználatban jobb hatásfokú alternatívát biztosít.
Vezethetőség és biztonság
A hátsó MacPherson rugóstagnak köszönhetően a Fiat 500X a komfort és a vezethetőség ideális egyensúlyát kínálja. Ráadásul az optimális utasvédelem érdekében az új Fiat crossover karosszériáját a legújabb aktív és passzív biztonsági szempontok szerint tervezték meg, ami ezen a téren is kimagasló teljesítményt garantál.
Minden modellváltozatnál alapfelszerelés egy sor fontos tétel, a hat darab légzsáktól (elülső, oldal- és függönylégzsákok) az integrált nappali világítással szerelt fényszórókon és a kanyarvilágítás funkcióval felszerelt ködfényszórókon át a kifinomult ESC menetstabilizáló rendszerig. Ezeken felül kiviteltől és piactól függően alapfelszerelés vagy feláras opció lehet a Lane Assist fejlett sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a Blind Spot Assist holttérfigyelő rendszer. További opciós felszerelés az új ParkView tolatókamera, vagy a Brake Control autonóm fékrendszer.
Infotainment
A kényelmi és infotainment (tájékoztató és szórakoztató) berendezések terén a Fiat 500X kiemelkedik kategóriájában, hála az 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel kínált, kifinomult Uconnect™ rendszernek. Mindkét változat Bluetooth interfésszel, AUX vonalszintű jelbemenettel, USB és SD csatlakozóval és hangvezérlés funkcionalitással rendelkezik. Ezeken felül az 5 colos Uconnect Radio Nav rendszer TomTom 2.5D navigációs szolgáltatást nyújt, míg a 6.5 colos Uconnect Radio Nav műholdas navigációs szolgáltatása 3D térképeket, progresszív útbaigazítást, illetve közvetlen hangvezérelt célállomás-bevitelt kínál.
A színes érintőképernyőn keresztül minden fő funkció elérhető, az analóg és digitális (DAB) rádiótól az USB és AUX bemeneteken, illetve Bluetooth streamingen keresztül csatlakoztatható zenei forrásokig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). Mindez közvetlenül a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekről vezérelhető, így Önnek nem kell levennie a tekintetét az útról, sem kezét a kormányról.
Az új Uconnect ™ Live rendszer az ügyfelek okostelefonjával integrálva lehetővé teszi számos alkalmazás fedélzeten történő használatát, így az utasok menet közben is kapcsolatot tarthatnak ismerőseikkel a Facebookon vagy a Twitteren, több millió zeneszám közül válogathatnak a Deezeren, internetes rádiókat hallgathatnak a Tune-In segítségével, valós idejű híradásokat kaphatnak a Reuterstől, vagy értesítést az aktuális forgalmi helyzetről, sebességmérésekről és időjárásról a TomTom Live szolgáltatás jóvoltából.
Végezetül a Fiat 500X hasznos szolgáltatása az eco:Drive™, amely segítségével akár 16 százalékkal csökkenthetők az üzemanyag költségek, illetve a CO2-kibocsátás; valamint a my:Car™ szolgáltatás, amely az interaktív szerelési útmutató jóvoltából a karbantartásban és a vészhelyzetek megoldásában nyújt támogatást.
Ami az audiorendszereket illeti, opcióként megrendelhető az exkluzív Beats Hi-Fi rendszer. A Beats by Dr. Dre-vel közösen kifejlesztett, és eredetileg az 500L modellen bevezetett audiorendszer forradalmasítja a zenehallgatást az új Fiat 500X fedélzetén.
„500 Couture”: a Fiat az exkluzív testre szabás új távlatait nyitja meg
Ahogy egy hamisítatlan olasz divatikonhoz illik, a Fiat 500 ismét a lapok címoldalára kerül, ezúttal az „500 Couture” révén. Az egyedi testre szabás Párizsi Autószalonon bemutatott, új távlatainak kiváló példája az exkluzív „500 Ron Arad Edition”. A különleges, hamisítatlanul olasz kidolgozású autó karosszériáját olyan, egyedülálló dizájn díszíti, amely kifejezetten az autóra szabott öltönyként teremt semmihez sem fogható hangulatot.
Az „500 Comics”, „500 Camouflage” és „500 Jeans” tanulmányautók az „500 Couture” koncepció három eltérő megnyilvánulásaként lépnek színre Párizsban. A koncepciót a divat világa ihlette, és arra hivatott, hogy az 500-as eredendően divatos természetét még inkább trendivé varázsolja.
A városba termett, sokoldalú és kreatív Fiat 500 természeténél fogva adja magát az egyedi átalakításokra. Ennek szellemében jött létre az új „500 Ron Arad Edition”, az egyéni olasz mestermunka legfrissebb gyümölcse, amelyet azon vásárlók számára fejlesztettek ki, akik exkluzív, markáns stílussal szeretnék kifejezésre juttatni személyiségüket. Az elmúlt években meghatározó jelentőséget nyertek a testre szabott megoldások az autóiparban, ahol a lehetőségek száma végtelen, az ügyfelek pedig mind tudatosabbak és választékosabbak. Folyamatosn nő az autók kínálata, a vásárlói hozzáállás pedig átalakul: döntéseikben egyre inkább megjelenik a vágy, hogy kiemelkedjenek a tömegből. Minden ügyfél szeretne egyedi lenni, és személyiségét autóján keresztül kifejezni. Erre az igényre pedig egyedül a Fiat 500 kínál hiteles megoldást.
Az „500 Ron Arad Edition” az ikonikus gépkocsi és a nemzetközi hírű dizájner találkozásának ünnepe. A hamisítatlan olasz mestermunka nyomán a legendás, 1957-es Fiat 500 (avagy Cinquino, ahogyan rajongói becézték) sziluettje jelenik meg az autó oldalán. Ron Arad a jelenlegi 500-as modellcsalád ihletadó ősét választotta ki annak a „Reverz” kiállításnak a központi alakjául, amelyet 2013 decembere és 2014 márciusa között a torinói Pinacoteca Agnelliben tekinthettek meg a látogatók. A Renzo Piano által tervezett kiállítási terület a Lingotto negyedik emeletén található, egy szinten azzal a gyári tesztpályával, ahol annak idején többek között az 500-ast is tesztelték.
Az „500 Ron Arad Edition” tele van nagyszerű funkciókkal és szolgáltatásokkal, az üveg napfénytetőtől a krómozott díszítőelemekig, a fekete beltértől az elefántcsontszín szegésű, nemes fekete Poltrona Frau bőr üléskárpitokig, a 7 colos műszerfali TFT kijelzőtől a Blue&Me rendszerig, a rádió kezelőszervekkel felszerelt, bőr kormánykeréktől az automatikus klímaberendezésig, a ködfényszóróktól a 16 colos keréktárcsákig, a metálfekete fényezéstől a fehér dísztárcsákon át az eredeti, legendás 500-asnak az oldalsó panelekre felfestett sziluettjéig.
A novembertől minden jelentős európai piacon elérhető „500 Ron Arad Edition” igazi gyűjtői darab, ezért a Fiat úgy döntött, különleges szolgáltatást kínál vásárlóinak: saját otthonában veheti át a tulajdonos az autót, annak pontos, 1:18 méretarányú modellje társaságában.
Ugyanez az exkluzivitás tükröződik a Párizsban kiállított többi autón, amelyek mindegyike utánozhatatlan olasz stílusról tanúskodva képviseli az „500 Couture” koncepció egy-egy vonzatát. Az „500 Comics” az ikonikus 500-asnak a pop kultúrában betöltött szerepe előtt tiszteleg, csábító kétszínű fényezése (pasztellsárga / metálfekete) a különleges kidolgozásnak köszönhetően azt a hatást kelti, mintha öltésekkel jelölték volna ki divatos vonalait. Az „500 Camouflage” ezzel szemben az 500-as divatos oldalát térképezi fel, és különleges szürke-zöld terepszínű fényezést kínál, amelyet fluoreszkáló sárga tükörház tesz különösen látványossá. A sort az „500 Jeans” zárja, amely újfent a divat világából merít ihletet. Az 500-as remekül mutat kék színben, jellegzetes farmeröltésekkel, amelyek most első ízben a műszerfalon is megjelennek.
Az exkluzív „500 Ron Arad Edition”, akárcsak a Párizsban kiállított másik három tanulmány, annak az ikonikus Fiat modellnek a sokszínű személyiségét tükrözi, amely a művészetek és a dizájn világában is otthonosan mozog. Nem véletlen, hogy az „500 Ron Arad Edition” és „500 Comics” modellek az Autószalon megnyitását megelőző napokban a MotorVillage Rond-Point des Champs Elysées-n megrendezett divathét egyik különleges programjának főszereplőjeként léptek fel.