Különleges, ünnepi pillanathoz érkezett a Starbucks, hiszen tizedik kávézóját nyitotta meg a márka az Allee Bevásárlóközpontban. A jubileumi kávézó belső tereire a Starbucks barátságos hangulata jellemző, a falak dekorációja a kávé termesztésének és fogyasztásának emblematikus pillanatait idézik meg.
A tizedik kávéház kialakításában egyedülálló, hiszen Cafe Lab elnevezésű szeparált termének köszönhetően, kisebb csoportok saját rendezvényeinek befogadására, valamint különleges kávészemináriumok rendezésére is alkalmas. A 201 négyzetméteren közel 75 vendég fér el kényelmesen, akik a nyári szezonban a 18 férőhelyes külső teraszról is élvezhetik majd személyre szabott kávéitalaikat.
„Nagyon büszkék vagyunk új kávézónkra, illetve mindarra, amit az elmúlt négy évben elértünk. Továbbra is azon dolgozunk, hogy a helyi közösségekkel együttműködve önkéntes órákkal olyan ügyeket támogassunk, melyek fontosak számunkra. A Starbucks fejlődését vásárlóink elégedett visszajelzései segítik, így célunk továbbra is az, hogy a legjobbat nyújtsuk” – mondta el Szabó Orsolya, a Starbucks marketing specialistája.
A tizedik kávézó nyitása alkalmából 10 érdekességgel szolgál a márka a kávé szerelmeseinek.
1. A Starbucks Magyarország eddigi tevékenysége alatt összesen 584 órányi önkéntes munkával támogatott különböző kezdeményezéseket. Segédkezett például a Bajza utca és a Városligeti Fasor sarkán található Református Emlékpark megépítésénél, a IV. Tudományos Fesztivál kétnapos eseményének megvalósításában, de a 2013-as nagy árvíz idején is kivette részét a homokzsákok pakolásánál.
2. Négy év alatt összesen 500 liter kávét osztottak ki a Starbucks önkéntesei jótékony célra, többek között a 2013-as árvízi munkálatokban résztvevők számára, az Ökumenikus Segélyszervezet tavalyi karácsonyi „szeretet éhséges” elnevezésű eseményén, valamint a 2014-es budapesti büszkeség menetén résztvevőknek a Nyitottak Vagyunk mozgalom támogatójaként.
3. Önkéntes munkájukkal összesen 700 négyzetméternyi területet varázsoltak szebbé a Starbucks baristái, valamint 145 óra munkával járultak ahhoz, hogy a 850 méter hosszú Sas-hegyi természetvédelmi terület tanösvényei akadálymentesen járhatók legyenek minden természetbarát számára.
4. A Starbucks a világ kávékészletének felső, vagyis legjobb minőségű 3% -át vásárolja fel, kávéitalait 100% arabica kávéból készíti, melyek a Rák- és a Baktérítő között elhelyezkedő kávéöv három régiójának 1100 méter feletti, magaslati részein teremnek. A három kávérégiót a latin-amerikai, az afrikai-arábiai, illetve az ázsiai-óceániai terület alkotja.
5. 2013-ban a Starbucks kávék 95%-a származott olyan forrásból, melyet nemzetközi fair trade szervezetek hitelesítettek. A Starbucks célja, hogy 2015-re a kávék 100%-a méltányos kereskedelem útján kerüljön az üzletekbe, melyet egy független, harmadik szervezetnek is hitelesíteni kell.
6. A vállalat elkötelezett híve a fiatal tehetségek támogatásának és annak, hogy kreatív alkotókkal, művészekkel működjön együtt. Hazai kampányaiban olyan divatmárkákkal dolgozott együtt, mint a NUBU, a USE Unused, a KataSzegedi, a Daniel Benus, a Tomcsányi Dóri, az Artista és Tamara Barnoff.
7. A Starbucks kávézóiban rendelkezésre álló alapanyagokból a baristák 87 000 féle módon is képesek a kávéitalokat elkészíteni. Amellett, hogy a különböző régióból származó kávék közül választhatnak, azt is eldönthetik, hogy koffeinmentes vagy épp félig koffeinmentes italt kérjenek. A különféle méretű frissítők ízesítése és a változatos feltétek is mind azt szolgálják, hogy a vendégek italukat személyre szabottá tegyék.
8. A Starbucks tíz kávézója összesen 1772 négyzetméter alapterületen, 676 férőhellyel várja a felfrissülni vágyókat. A nyári szezonban tízből hét kávézó (Starbucks Westend, Starbucks Király, Starbucks Széna tér, Starbucks Bazilika, Starbucks Fashion, Starbucks MOM Park és az új Starbucks Allee) biztosít szabadtéri ülőhelyet is, így a vendégek a szellős teraszokon ülve élvezhetik a Starbucks italokat.
9. Bár kevesen tudják, de eredetileg a márka a Moby Dick című regény bálnavadászhajójának nevét viselte volna, vagyis a „Pequod”-ot. Mivel azonban a vállalat logóját megálmodó Terry Hecklernek nem nyerte el a tetszését ez a változat, így esett a választás a regény kávéfüggő első tisztjére, Starbuckra.
10. A Starbucks kávéházak világszerte, így Magyarországon betartják a „tízperces szabály” elvét, azaz a hivatalos nyitás előtt 10 perccel már készen állnak a korán érkező vendégek kiszolgálására, és a hivatalos zárás után 10 perccel is van még mód arra, hogy aki késve érkezik, a napot egy Starbucks itallal zárja.