Site icon Napimagazin

Az Alfa Romeo a 2014-es Párizsi Autószalonon

Az Alfa Romeo a márka sportos szellemisége előtt tisztelgő, látványos standdal – álomba illő Spiderekkel, nagyteljesítményű autókkal és történelmi jelentőségű veterán modellekkel – tér vissza a Párizsi Autószalonra, kihangsúlyozva a márka különleges természetét, amely egyedülállóvá teszi azt a globális autópiacon.

Az Alfa Romeo gyártmányai több mint egy évszázadon keresztül azokat szólították meg, akik nem pusztán ’praktikus közlekedési eszközként’ tekintettek az automobilra, hanem a ’színtiszta izgalom’ forrását keresték benne. Pontosan ezért kapott a kiállítási terület kanyargó országutat idéző kialakítást, hiszen ez az a terep, ahol a dinamikus, erőteljes és biztonságos Alfa Romeo gépkocsik által ébresztett érzelmek a legintenzívebben megélhetők.

A múlt és a jelen autói közötti, eltéphetetlen szálakat megerősítendő a világpremierjét ünneplő, új Giulietta Sprint mellett egy 1954-es, eredeti Giulietta Sprint is helyet kapott a standon: a kanyargós országutakon és hosszú egyenesekben egyaránt otthonosan mozgó sportautók itt adhatják át egymásnak a stafétát.

 

Elég közelről szemügyre venni az új Giulietta Sprintet, hogy felfedezzük sportos természetét kihangsúlyozó részleteket: a túlméretes kipufogó végcsövektől az új, ötlyukú, 17 colos Sprint keréktárcsákig, a sportos hátsó lökhárítótól a szénszálas árnyalatú beltéri és fényes sötétszürke külső kidolgozásig, egészen az új, szövet-Alcantara kárpitozású ülésekig, amelyeket a fejtámlán elhelyezett Sprint logó, valamint piros öltések díszítenek. Az új modellváltozat a vadonatúj, 150 lóerős 1.4 MultiAir benzines turbómotort kapta meg, amely 210 km/óra végsebességgel és 8,2 mp-es 0-100 km/óra gyorsulással ruházza fel az autót, miközben vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása (5,6 l/100km) és CO2-kibocsátása (129 g/km) egyaránt kellemesen alacsonyan marad.

A Párizsban kiállított Giulietta Sprint Alfa-vörös fényezést kapott, erőforrása a 150 lóerős 2.0 JTDm dízelmotor.

Szintén reflektorfénybe kerül az új MiTo Junior, az a zseniális belépőmodell, amelynek révén a fiatalabb vásárlók számára is megnyílik az Alfa Romeo dinamikus, élvezetes világa. A MiTo Junior ugyanazokkal a jellemzőkkel bír, mint az 1966-os „bébi” GT 1300 Junior: egy különleges, hamisítatlan sportautó, amely a nagyobb motorral szerelt, erősebb modellek minden előnyös tulajdonságával rendelkezett.

Ez a modell ihlette meg a MiTo Juniort, amely sötétszürke fényezéssel, a 85 lóerős, 1,3 literes JTDm turbódízel motorral lép a párizsi kifutóra. A második generációs MultiJet motorcsaládba tartozó 1.3 JTDm CO2-kibocsátása mindössze 90 g/km a vegyes ciklus szerint.

Szintén zajos közönségsikernek ígérkezik az Alfa Romeo 4C Spider előzetese, amely exkluzív, háromrétegű, magasfényű fehér fényezéssel lép színre, látványos kontrasztot teremtve a stand fekete padlójával. A többszörösen díjnyertes kupé kabrió változatát részletekbe menő, fáradhatatlan kutatómunka nyomán építették meg, gondosan mérlegelve mindazon egyedi stíluselemeket és kidolgozási részleteket, amelyek a 2015 elején beinduló sorozatgyártás során megvalósulnak.

A Spider modell mellől nem hiányozhat az Alfa Romeo 4C kupé kivitele, mégpedig háromrétegű Competizione-vörös színben. A márka újkori klasszikusa a lélegzetelállító formaterv és a kiváló menettulajdonságok kombinálásával a sportautó esszenciáját testesíti meg.

A Párizsi Autószalon látogatói ezen kívül a Giulietta és a MiTo nagyteljesítményű ‘Quadrifoglio Verde’ kiadásait is megtekinthetik. Az eredendően stílusos, kompakt és erőteljes motorokkal szerelt, tökéletes tömeg-teljesítmény arányú modellek az alkalmazott Alfa Romeo technológiáknak köszönhetően maximális vezetési élményt nyújtanak. Mindkét modell a legendás „Quadrifoglio Verde’ előtt tiszteleg: az előtt az embléma előtt, amely 1923 óta különbözteti meg a legnagyobb teljesítményű Alfa Romeókat – nem csupán a világ versenypályáin versengő típusokat, de a különleges, sorozatgyártású modelleket is.

Az új Giulietta Quadrifoglio Verde – az Alfa Romeo DNS-enék legtisztább megnyilvánulása – összetéveszthetetlenül merész megjelenéssel és erőteljes személyiséggel hódít. Ráadásul motorja is különleges: az exkluzív erőforrás az Alfa Romeo 4C szupersportkocsiból származó, 240 lóerős, közvetlen benzinbefecskendezéses, 1750 köbcentiméteres, alumínium szerkezetű turbómotor, amelyhez az innovatív új generációs, hatfokozatú, dupla száraz kuplungos Alfa TCT sebességváltó csatlakozik.

Ugyanez a jellegzetes személyiség tükröződik a MiTo Quadrifoglio Verdén, a kompakt sportautó legdinamikusabb kiadásán. Vadonatúj 1.4 MultiAir benzines turbómotorja az ultramodern, hatfokozatú, dupla száraz kuplungos Alfa TCT sebességváltóhoz kapcsolódva 170 lóerőt ad le 5500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 230 Nm 2500/percnél (Sport üzemmódban akár 250 Nm, 2500/perc fordulatszámon). A motor különlegesen kedvező tömeg-teljesítmény aránnyal (6,7 kg/LE) rendelkezik – ami mindig is az egyik legfontosabb komponense volt az Alfa Romeo sikerének -, míg a fajlagos teljesítmény (124 LE/liter) a kategória legkedvezőbb értéke.

Párizsban emellett egy exkluzív „Quadrifoglio Verde bevezető kiadás” is színre lép: a matt magnézium szürke fényezésű típus mindössze 999 számozott példányban lesz elérhető, míg a kiállított MiTo Quadrifoglio Verde Alfa-vörös fényezést kap, vadonatúj, 170 lóerős 1.4 MultiAir benzines turbómotorjához a legújabb generációs, hatfokozatú dupla száraz kuplungos Alfa TCT sebességváltó csatlakozik.

Exit mobile version