Site icon Napimagazin

Amerikai-magyar üzletember találkozó keretein belül mutatkozott be az AmHunCham NY Budapesten

Indulása óta szerettük volna megismerni testközelből a New York-ban működő Amerikai Magyar Kereskedelmi Kamara (AmHunCham NY) tevékenységét. Most sikerült, ugyanis nagyszabású üzletember találkozót szerveztek Budapesten, a belvárosban. Az esemény keretein belül bemutatásra került az AmHUnCham NY tevékenysége, s ahol a két ország üzletemberei arról beszélgethettek, hogy hogyan lehetséges a két ország kereskedelmi, üzleti kapcsolatainak fejlesztése.

Az üzletember találkozót Jennifer Kane, az USA budapesti Nagykövetségének új Kereskedelmi Tanácsosa nyitotta meg.

Jennifer Kane elmondta, hogy bár csak két hete foglalta el budapesti állomáshelyét, de célja egyértelmű, fejleszteni szeretné a két ország kereskedelmi kapcsolatait.

Jennifer Kane hangsúlyozta továbbá, hogy 2016-ban Magyarország és az USA kereskedelmi kapcsolatai kiemelkedőek voltak, s a különösen jelentős mértékű amerikai befektetések révén hazánkban százezer ember jut naponta munkához.

Jennifer Kane megnyitójában köszönetet mondott az AmHunCham NY-nak, hogy ezen az üzletember találkozón lehetőséget biztosítanak arra, hogy a két ország kereskedelmi kapcsolatait erősítsék.

Kane megköszönte az AmHunCham NY-nak azt is, hogy a kamara bemutatásán kívül lehetőséget teremtett az amerikai SelectUSA program bemutatására is.

„Mi kell ahhoz, hogy a magyar vállalkozások érvényesüljenek az USA-ban?” – tette fel a kérdést Barát Tamás, az AmHunCham NY elnöke, s előadásában meg is válaszolta azt. A válaszadásban segített Dr. Christa Igaz, a Los Angeles-i Igaz Law ügyvédi iroda tulajdonosa is, aki a vállalkozások mögötti jogi háttérről beszélt előadásában.

Barát Tamás a Kamara bemutatásakor kiemelte, hogy az AmHunCham NY alapvetően hármas feladatot lát el, egyrészt “üzleti házasságközvetítést” végez, másrészt ellátja a tagjai szóvivői feladatát és végül, de nem utolsó sorban feladatának tekinti az információcsere biztosítását.

„Az AmHunCham NY nem szeretne üzleteket kötni, ehhez nincs is saját apparátusa. Az üzletek lebonyolítására megállapodást kötött a magyar Nemzeti Kereskedőházzal, amely szervezet felkészült az üzletek lebonyolítására. A szóvivői szerep keretében részben honlapján, másrészt rendezvényei alkalmával, avagy mások meghívására részt vesz – főként amerikai – rendezvényeken és azokon képviseli az AmHunCham NY tagjainak érdekeit, s tájékoztatást ad azok tevékenységéről, termékeiről, szolgáltatásairól, egyáltalában a Magyar gazdaságról” – hangsúlyozta Barát Tamás, majd hozzátette: „A harmadik rendkívül fontos tevékenységünk, hogy információval lássuk el az amerikai vállalkozásokat, amelyek Magyarország valamely cégével szeretnének üzletelni, s természetesen információkkal segítsük azon magyar cégeket, amelyek az USA piacán szeretnének sikereket elérni. Ezért, ha valaki meglátogatja az akár magyar, akár angol nyelvű honlapunkat, olyan információkat talál azokon, amelyek a sikeres üzletkötésekhez feltétlenül szükségesek” – tette hozzá Barát Tamás.

Az előadásában Barát Tamás elmondta azt is, hogy az AmHunCham NY talán egyik legfontosabb szolgáltatása az üzletekben résztvevő partnerek hitelesítése, ami biztonságot jelent az üzleti életben, s ennek különös jelentősége van az amerikai piacon.
Barát Tamás előadásában elmondott néhány olyan szempontot, amelyek megléte elvezethet ahhoz, hogy a magyar cégek sikeresek legyenek az USA-ban. Ehhez az egyik alapfeltétel, hogy a cégek amerikai menedzsmenttel kell, hogy rendelkezzenek, vagy az USA-ban nyilvántartott cég alvállalkozójaként legyenek képesek működni, betartva a helyi jogszabályokat, alkalmazva az amerikai marketing és public relations követelményeit. Elengedhetetlen, hogy a versenyképes, jó minőségű terméken, vagy szolgáltatáson kívül az USA-ban működő cégeknek legyen weboldala, és ugyancsak alapvető, hogy ott kell lenniük a közösségi média oldalain. Barát Tamás ezek közül is kiemelte a Twittert, a Linkedin-t, illetve a Facebookot és a Plaxot.

„Amelyik cégnek nincsen honlapja, amelyik nem található meg a közösségi média oldalain, az a cég nem létezik” – mutatott rá Barát Tamás.

Barát Tamás fontosnak tartotta megemlíteni, hogy az AmHunCham NY akkor tud hatékonyan segyteni az üzleti kapcsolatokban, ha az üzleti házasságközvetítés során legalább az egyik fél tagja a Kamarának. A kamarai tagdíj nem megfizethetetlen, s a tagdíjért hasznos szolgáltatásokat kapnak az AmHunCham NY tagjai.

Barát Tamás előadását azzal zárta, hogy meghívott minden olyan szervezetet és személyt az AmHunCham NY tagjai közé, amelyek bármilyen formában érdekeltek lehetnek az amerikai-magyar gazdasági kapcsolatokban.

“Az AmHunCham NY tagjának lenni érdemes, mert olyan hálózatba kerülhetnek be, amelyek elősegítik a két országban a sikeres üzleteket” – zárta előadását Barát Tamás.

Az AmHunCham NY bemutatását követően mutatkozott be az amerikai és magyar üzletembereknek a Hungarian Innovation Center. Balogh Gyula a központ elnöke bemutatott néhány már sikeres innovációt, s arra buzdította a jelenlévőket, hogy lépjenek velük kapcsolatba, ha újabb innovációt szeretnének az amerikai piacon megismertetni.
Ehhez kapcsolódott Miklósi György a Globe Facility & Property Management igazgatója, aki előadásában rámutatott arra, hogy milyen fontos szerepe van egy-egy innováció, egy sikeres üzleti vállalkozás működtetésében az üzemeltetési feladatok minőségi ellátásának.
Az előadásokat egy panelbeszélgetés követte, ahol a panel résztvevői Csúri Ákos újságíró kérdéseire válaszoltak.

A válaszadók Dr. David Moskovits, Magyar Kálmán az AmHunCham New York Tanácsadó Testület tagja, Kocsy Béla, az Agrárkamara külügyi igazgatója, Kaczmarczyk Gábor, USA magyarországi nagykövetségének kereskedelmi tanácsadója és Dr. Varga Miklós üzleti mentor, voltak.

Az előadásokat és a panelbeszélgetést követően egy ünnepélyes aktusra került sor, ahol Dr. Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára és Barát Tamás, az AmHunCham NY elnöke aláírt egy együttműködési megállapodást a két szervezet között. Ennek keretében a jövőben a VOSZ is segíti az AmHunCham NY erőfeszítéseit. A VOSZ részt vesz magyar vállalkozóknak az amerikai piacra juttatásában. Az AmHunCham NY pedig segíteni fogja a VOSZ tagjait információkkal, s az üzleti lehetőségek felkutatásával.

 

Az esemény zárszavában Barát Tamás az AmHunCham NY elnöke átnyújtotta Nagy Sándornak, az AmHunCham NY érdekében, annak alapítása óta Magyarországon végzett erőfeszítéseit elismerő, az AmHunCham NY tiszteletbeli tagságáról szóló okmányt.

Befejezésül Barát Tamás köszönetet mondott Zsabka Zsoltnak az üzletember találkozó szervezőbizottsága elnökének azért a munkáért, amit ő és munkatársai azért végeztek, hogy ez a március 28-i esemény sikeres legyen.

Barát Tamás a köszönet kifejezésével egyidejűleg átnyújtotta Zsabka Zsoltnak azt az okmányt, amelyben az AmHunCham NY elnökeként megbízza a kamara elnöki tanácsadói és a magyarországi koordinátori feladatok ellátásával. Ez a feladat azt jelenti, hogy Zsabka Zsolt fogja össze majd azokat a magyarországi tevékenységeket, például a VOSZ tagjaival történő együttműködést, amelyek eredménye a magyar vállalkozások, áruk, szolgáltatások, innovációk amerikai piaci megjelenése lehet.

Közreműködő forrás: Ádám György/Breuerpress

Még több fotó a Napimagazin.hu Facebook oldalán, IDE kattintva.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, QNAP, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, MyActionCam

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version