A gyermekkori alultápláltság világméretű problémájára hívja fel a figyelmet az Amway egyedülálló kampánya. Az „Adj egy ötöst!” kezdeményezés célja, hogy létfontosságú étrend-kiegészítők biztosításával minél több gyermeknek adjon esélyt az egészséges fejlődésre. A kampány része volt egy különleges rekordkísérlet is: színes kézlenyomatával világszerte bárki csatlakozhatott az alultápláltság elleni küzdelemhez, a vállalat pedig minden egyes nyomat után 1 dollárt fordított a rászorulók támogatására. Az akcióban összesen több mint 260 ezren vettek részt, a kézlenyomatokból pedig egy óriás kollázs készült, ezzel új Guinness-rekord született.
A táplálkozástudományi kutatás, fejlesztés és innováció terén piacvezető Amway célja, hogy a világ vezető vitamin- és étrend-kiegészítő márkája, a NUTRILITE™ fejlesztőivel együttműködve javítsa az emberek életminőségét. A vállalat tavaly indította útjára a NUTRILITE™ „Adj egy ötöst!” kampányát, amelynek fő célja a NUTRILITE™ Little Bits étrend-kiegészítő biztosítása minél több rászoruló gyermek részére. Az apróságok számára létfontosságú 15 vitamint és ásványi anyagokat tartalmazó, mikrotápanyagok pótlására szolgáló étrend-kiegészítő kiosztása a program indulásakor két országban, civil szervezeteken keresztül vette kezdetét. A program azóta összesen kilenc országban működik nagy sikerrel, és a tervek szerint további országok csatlakoznak majd a kezdeményezéshez.
Az Amway világszerte számos rendezvényén, köztük Magyarországon is gyűjtötte a Guinness-rekordot és életmentő segítséget egyszerre jelentő kézlenyomatokat. Minden egyes színes nyomat után 1 dollárt fordítottak arra, hogy felhívják a közvélemény figyelmét az alultápláltság globális problémájára. A gyűjtés eredményeként elkészült a világ legnagyobb, kézlenyomatokból álló kollázsa, ami ráirányítja a figyelmet erre a megelőzhető problémára.
Michael Empric, a GUINNESS WORLD RECORDS zsűritagja megerősítette, hogy összesen 260 872 kézlenyomat gyűlt össze a kampány során, amelyből 75 200 felelt meg a GUINNESS WORLD RECORDS szigorú előírásainak, így több mint kétszeresen sikerült megdönteni a korábbi számot (30 006).
„A NUTRILITE™ „Adj egy ötöst!” kampányon keresztül több mint 260 ezren csatlakoztak a gyermekek alultápláltsága elleni küzdelemhez, ami jól mutatja, mennyit jelent a közösség ereje” – mondta el Jeff Terry, az Amway globális társadalmi felelősségvállalásért felelős vezetője. „Az Amway üzleti vállalkozói, munkavállalói és vásárlói a kézlenyomatok gyűjtésével egy olyan akciót indítottak el, amely több tízezer gyermek, család és közösség életére lesz hatással. És ez még csak a kezdet!”
„Nagyon hálásak vagyunk azért, hogy ilyen kedvező fogadtatásra talált a programunk a világ minden táján” – mondta el Steve Van Andel, az Amway elnöke. „Az alultápláltság megelőzhető, és a kézlenyomatok gyűjtésével sikerült ráirányítanunk a figyelmet erre a fontos kérdésre. Reméljük, még többen csatlakoznak hozzánk, hogy segíteni tudjunk az alultáplált gyermekeken és családjukon. Köszönöm mindenkinek, aki kézlenyomatával hozzájárult ehhez a kezdeményezéshez!”
A lombos fát formázó kollázs a NUTRILITE™ kaliforniai Egészség Központjában kapott helyet. A kollázson szereplő minden egyes kézlenyomat 1-1 dollárt jelképez, a teljes adományból pedig létfontosságú tápanyagokat juttatnak el az alultáplált gyermekeknek.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint évente 7 millió 5 évnél fiatalabb gyermek veszíti életét valamilyen megelőzhető ok miatt, és ezeknek a haláleseteknek a 45%-a az alultápláltságra vezethető vissza. A NUTRILITE™ Little Bits étrend-kiegészítőt naponta egyszer kell elkeverni a gyermekek ételében. A termék biztosítja az 5 év alatti, alultáplált gyermekek számára létfontosságú tápanyagokat, így esélyt ad számukra az egészséges fejlődésre. Az étrend-kiegészítőt a WHO mikro tápanyagokra vonatkozó ajánlásai alapján fejlesztették ki a 6 hónapnál idősebb és 5 évnél fiatalabb gyermekek számára.
Bár a világrekord-kísérlet már véget ért, a NUTRILITE™ „Adj egy ötöst!” kampánya folytatódik. A NUTRILITE™ Little Bits étrend-kiegészítő kiosztása jelenleg kilenc országban történik, és ez a szám 2016 végére 15-re fog emelkedni. Az Amway a múlt hónapban indította el az alultápláltság feltérképezését célzó projektjét. A Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN) szövetséggel együttműködésben elkészített digitális térkép és országos szintű jelentések egyszerűen hozzáférhető adatokat biztosítanak az alultápláltság helyzetéről az alacsony, közepes és magas jövedelmű országokban, érintve az alultápláltság és a túlsúly/elhízás kettős problémáját.