Site icon Napimagazin

A szülők felét nem érdekli az egyik legfontosabb jelölés a játékokon

Tízből kilenc szülő tisztában van a gyermekeknek szánt játékokon feltüntetett jelölések jelentésével, ám csak minden második esetben kerül az előírásoknak megfelelő, biztonságos termék a kosárba.

Vásárláskor egyébként leginkább az áru összetételét, az ajánlott életkort és a forgalmazót nézzük meg, elektromos játékok esetében pedig minden második szülő helyben ellenőrzi a csatlakozókat is – derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. A cég fogyasztóvédelmi referense a biztonságos vásárlás 7 legfontosabb tanácsát is összegyűjtötte.

fotó: safebee.com

A játékpiac legforgalmasabb időszakában különösen fontos, hogy a vásárlók biztonságos, a vonatkozó szabályoknak megfelelő termékeket vásároljanak. „Ezek a játékok a CE (Conformité Européenne) jelöléssel vannak ellátva, ezért ha megbízható árut keresnek a szülők, mindenképpen figyeljék ezt a jelzést a csomagoláson” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. „A friss kutatásunkból kiderült, hogy tízből kilenc szülő tisztában van a CE jelzés fontosságával, ennek ellenére csak tízből ketten keresnek ezzel fémjelzett játékokat, pedig legalább olyan fontos a felnőttek tudatossága, mint a gyártóké és a forgalmazóké.” A családok kétharmadában anyuka, apuka és a gyermek közösen dönti el, hogy mi legyen az új szerzemény, az alábbi fontossági szempontok figyelembevételével: milyen a játék összetétele, mi az ajánlott életkor és ki a forgalmazó, elektromos játékok esetében pedig elengedhetetlen, hogy legyen lehetőség a csatlakozók ellenőrzésére vásárlás előtt.

Boltból vagy webáruházból? Lényeg, hogy magyar legyen

A megkérdezettek 60 százaléka vásárol hagyományos játéküzletben vagy hazai webáruházban. „Külföldről szinte egyik válaszadónk sem rendel játékot, ami nagyfokú tudatosságra vall részükről. A kereskedelem megkívánja a vevőtől, hogy mérlegeljen, és biztonságosabb, könnyen elérhető helyen vásároljon – ezt pedig a hazai játékáruházakban tudják legegyszerűbben megtenni” – tette hozzá Gyaraki Dávid. Ugyan általában nem minőségi kifogás miatt, de online és bolti beszerzéskor egyaránt előfordulhat, hogy a termék nem felel meg az előzetes elvárásoknak, ilyenkor a szülők 40 százaléka személyesen, az üzletben szereti intézni a visszavételt, 52 százaléka pedig az elállásról szóló nyilatkozattal együtt visszaküldi a feladónak a csomagot. „Majdhogy minden tizedik vásárló pedig inkább beletörődik a rossz vételbe, mintsem reklamáljon, ám még ennél is többen (58%) nem tudják, hogy internetes vásárlás esetén a kézhezvételtől számított 14 napig lehet indoklás nélkül visszaküldeni önköltségen a terméket” – árulta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Közel minden válaszadó a lehető legkörültekintőbb játékvásárlás mellett tette le a voksát, minden második szülő egy-egy rossz tapasztalatot követően még alaposabban megvizsgálja a választott terméket. Ha azonban végül mégis kiderül, hogy a játék például balesetveszélyes, nem hezitálnak: azonnal visszaviszik, szélsőséges esetben pedig kidobják az árut – ilyen rossz tapasztalata azonban csupán a megkérdezettek egyharmadának volt már.

Exit mobile version