Néhány nappal ezelőtt bemutattuk hasábjainkon a hamisítatlan amerikai életérzést hirdető Dodge Durango-t részletes autóteszt formájában, mely kapcsán több részletet is feltártunk olvasóinknak az autó kapcsán.
Mint ahogyan azt említettük is több ízben a Dodge márka kapcsán, a hazai importőri feladatokat a Duna Autó Zrt. látja el, tehát elvileg, s gyakorlatban is a népszerű USA-béli autómárka szinte összes jelenleg futó modellje elérhető rajtuk keresztül, mellőzve a szürkeimport átláthatatlan és instabil útvesztőit.
Mint tudvalévő, egy ideje a Dodge különválasztotta haszonjármű brandjét, így nemes egyszerűséggel Ram-nek nevezi az alapvetően kis- és közepes áruszállításra tervezett járműveit. A Ram jelenleg három alapvető pickup karosszériaváltozattal áll a vásárlók rendelkezésére – 1500, 2500 és 3500 típusjelzésekkel (nem, ezek a számok nem a hengerűrtartalmat jelölik). 2500-től felfelé már sanszos a teherautó jogosítvány megléte, ugyanis ezek a járművek már nagy valószínűséggel akkora sajáttömeggel rendelkeznek, amelyek túlmutatnak a hagyományos B kategóriás történeten.
Nem úgy a Ram 1500-nál, ugyanis akár szóló, akár duplakabinos változatot rendel a leendő ügyfél, belefér a „szórásba” az összes kaszniváltozattal.
Vérbeli luxusteherautó tehát a Ram, felvértezve minden földi jóval, amolyan amerikaiasan. ESC-vel, ESP-vel, multimédiás-DVD érintőképernyős infotainment beszédfelismerő vezérléssel, Bluetooth, USB csatlakozókkal, 9+1 pontos prémium hangrendszerrel, teljes bőrkárpitozással, első és hátsó ülésfűtéssel, üléshűtéssel, kormányfűtéssel, első és hátsó parkolóradarral, tolatókamerával, 2 zónás klímával – mindezek mellé 20 colos alumínium keréktárcsák is választhatók.
5.7 literes V8 HEMI erőforrás mozgosítja a rendelkezésre álló 396 lóerőt, a hajtásláncba iktatott 6 sebességes automataváltón keresztül. Az üzemanyagfogyasztás lendületes vezetéssel nyilván felszökhet bőven 20 liter fölé 100 kilométerre számolva, ugyanakkor a hemiszférikus rendszerhez társított ECO üzemmód lehetővé teszi, hogy a nyolcból csak négyet fogjunk munkára, például városi közlekedésnél. Így az átlagos fogyasztás 12-14 liter/100 kilométer átlaggal tartható kordában.
Külön érdekesség, hogy a 2014-es modellévű Ram 1500 rendelhető gázüzemmel is, tehát a megrendelő kérésére már LPG használatra felkészítve kerülnek átadásra az autók. Így az üzemanyagfogyasztás drasztikusan csökkenthető, már-már átlagos személyautós szinteket pedzegetve.
A Ram 1500-ról hamarosan részletes, átfogó tesztet közlünk a Napimagazin.hu Autótesztek rovatában.
Bővebb információért érdemes felkeresni a Duna Autó Zrt. honlapját.
Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI