A GLAMI divatáru kereső friss felmérése szerint a nyári hónapokban elsősorban a szabadság eltöltésének módja és az iskolakezdés határozzák meg a ruházati- és divatcikkekre költött összeget. Ebben az évben a magyarok 44%-a úgy döntött, hogy otthon marad, a válaszadók 34%-a csak azt vásárolja, ami feltétlenül szükséges. A legtöbb szülő 20-50 000 Ft-ot tervez költeni gyermekei iskolai taneszközeire és ruházatára.
A GLAMI online divatáru kereső friss kutatása szerint 2020-ban a magyarok 48%-a tölti a nyári szabadságát belföldi vagy külföldi utazással, 44% döntött úgy, hogy ebben az évben inkább otthon marad, illetve 8% még bizonytalan volt a kérdésben a júliusban készült felmérés időpontjában. A megkérdezettek 4%-a tervezett külföldi nyaralást és további 4% válaszolta, hogy külföldön és belföldön is nyaral.
A kutatás szerint a nyaraláshoz kapcsolódóan idén a válaszadók 40%-a tervezte új divattermékek vásárlását: 34% csak akkor vásárolna valamit, ha feltétlenül szükséges, 27% az alapdarabokból vásárol újat (pl. fürdőruhát, papucsot), és 13% gondolkodik új, összeillő darabok keresésében. A megkérdezettek 8%-a nem tervezett új divatcikket vásárolni az idei nyaralásra.
A kutatás a nyaraláshoz kötődő tervek mellett a szeptemberi munka és iskolakezdéshez kapcsolódó szezonális vásárlási szokásokra is rákérdez. A válaszok alapján 24% a nyár végi árleszállítások idején próbál meg minél több szükséges ruhadarabot beszerezni az őszi időszakra, 12% inkább megvárja az új kollekciókat, a többség számára (54%) azonban kevésbé fontos a szezonalitás, ők elsősorban akkor vásárolnak, ha jó áron találnak egy megfelelő ruhadarabot.
A nyár vége az iskolakezdéshez kapcsolódó ruházati cikkek és taneszközök beszerzésének időszaka is, a kutatás szerint a magyar szülők 89%-a tervez vásárolni gyermekeinek valamit az új tanévre. A megkérdezettek 64%-ának a bevásárlólistáján szerepelnek az iskolai taneszközök és 57% tervez valamilyen sportruházatot vásárolni. Taneszközre és gyermekruházatára a szülők többsége (59%) 20-50 000 forintot tervez költeni, 20%-uk 50-100 000 forintot, 13% kevesebb, mint 50 000 forintot, 7% pedig 100 000 forint feletti összeget szán erre a célra.
A különböző lábbelik fontos kiadási tételt jelentenek a családok számára, a többség tervez a gyerekeknek valamilyen cipőt vásárolni, legyen szó akár utcai cipőről (55%) vagy sportcipőről (54%). A bevásárlólistákon jellemzően szerepel még az új iskolatáska (27%) és az iskolai egyenruha (5%) is.