A svéd FOREO beauty-tech cégnél a női alkalmazottak aránya 70%, közülük 60% vezető pozícióban dolgozik; bizonyítva, hogy a vállalatnál kiemelt érték a nemek közötti és munkahelyi egyenlőség megtartása. Az idei Nemzetközi nőnap alkalmából a FOREO globális kampányt indított “Beauty is statement” („A szépség egy döntés”) címmel, hangsúlyozva, hogy a szépség választás, nem pedig tulajdonság.
A FOREO mélyrehatóan megvizsgálta az emberi evolúció „szépséggel kapcsolatos előítéleteit”, és megállapította, hogy a szépség már a történelem előtti időkben is bizonyos előnyökkel járt. Úgy hitték, aki szép, az jó is, ezért az ősi törzsekben a „szép” embereket kedvesebbnek, egészségesebbnek és őszintébbnek tartották. Ma már több tanulmány is foglalkozik azzal, hogy születésünktől fogva érzékeljük azt, ki szép.
Egy másik érdekes jelenség a szépséggel kapcsolatos előítéletek közül a “pulchronomics” térnyerése, amely a közgazdaságtan viszonylag új kifejezése. Ennek az elméletnek a kutatói azt kutatják, hogy a “szépséget jutalmazzák”, míg a „csúnyaságot büntetik” a munkahelyeken, a szociális érintkezéseknél, sőt, akár a házasságokban is. Megállapításaik szerint a vonzó emberek nagyobb valószínűséggel kapnak jó állást, eredményesebben és jobb fizetésért dolgoznak, könnyebben kapnak hitelt, jóképűbb és magasabban képzett házastársakat választhatnak.
Ez a pozitív diszkrimináció akár több százezer dollárt és mintegy 10%-os jövedelem-különbséget jelent a társadalom legvonzóbb és legkevésbé vonzó csoportjai között, tehát a szépség végső soron kissé tisztességtelen előnyökkel is járhat. Fontos megjegyezni azt is, hogy a köztünk élő „szép” embereknek, főleg a nőknek azonban nem mindig “szuper” az élete, hiszen a kutatások azt is kimutatták, hogy a nagyon vonzó nők hátrányba kerülhetnek a munkaerőpiacon, különösen a hagyományosan férfias szakmákban.
„A FOREO továbbra is kiáll mind a nemi, mind a szépséggel kapcsolatos diszkriminációk ellen. Mi azt tesszük, amihez a legjobban értünk: önbizalommal ajándékozzuk meg az embereket és képessé tesszük őket arra, hogy megmutathassák valódi, gyönyörű énjüket és egyedi szépségüket.” – mondja Boris Trupcevic, a FOREO ügyvezetője. “De ott vagyunk akkor is, ha valakinek önbizalom terén támogatásra lenne szüksége: az emberek 34%-a nyilatkozott úgy, hogy munkahelyén méltánytalan elbánásban részesült, például a rossz minőségű bőre miatt; a csúcstechnológiás készülékeinkkel kialakított új bőrápolási rutin máris egy nagyszerű kezdet lehet ennek kezelésében.”
Idén, a Nemzetközi nőnap alkalmából a FOREO minden gyönyörű nőnek önbizalmat szeretne adni, ezért a FOREO különleges ajánlata először tartalmazza a LUNA 3 Plust, a FOREO bestsellerét, három nagyszerű tulajdonsággal: T-Sonic pulzálással, termo-technológiával és mikroáram funkcióval.